Από 27 Αυγούστου 2015 ξεκινάει το αφιέρωμα της NEW STAR στον κινηματογράφο «ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema», σε κλασσικές και αγαπημένες ταινίες του παγκόσμιου σινεμά τις οποίες υπογράφουν τέσσερις κορυφαίοι Ιάπωνες δημιουργοί: Χιρόσι Τεσιγκαχάρα, Ακίρα Κουροσάουα, Κένζι Μιζογκούτσι, Μίκιο Ναρούζε.

Για τους περισσότερους, το Ιαπωνικό σινεμά εξαντλείται στις τρεις «κολώνες», Όζου, Μιζογκούτσι, Κουροσάουα, με την πιθανή προσθήκη των «νεοκυματικών» Όσιμα και Ιμαμούρα. Η Ιαπωνία έπεφτε πολύ μακρινή για τους Δυτικούς, η Ιαπωνική κουλτούρα, παράδοση και γλώσσα ήταν απλώς γραφικές και, το κυριότερο, τουλάχιστον ως την δεκαετία του 80, τα μεγάλα Ιαπωνικά στούντιο εστίαζαν αποκλειστικά στην εκμετάλλευση των παραγωγών τους στην εγχώρια αγορά, «κομμάτι το κομμάτι», θεωρώντας απολύτως περιττά τα απαραίτητα έξοδα προώθησης των έργων στο εξωτερικό αφού αυτά είχαν διαγράψει τον οικονομικό τους κύκλο στα Ιαπωνικά νησιά. Οι Ιάπωνες κινηματογραφιστές, συνέχιζαν ταπεινά την βιομηχανική παραγωγή ενός, δυο και τριών τίτλων ετησίως ο καθένας τους,  ανύποπτοι πως έγραφαν πολλές από τις πιο σημαντικές σελίδες της Ιστορίας της Κινηματογραφικής Τέχνης.  Στις αποθήκες της Toho, της Nikkatsu και της Shoschiku, αναρίθμητα μοναδικά έργα της κινηματογραφικής τέχνης περιμένουν να ανακαλυφθούν, η λίστα με τους δημιουργούς που δικαιώνονται μετά θάνατον ατελείωτη.

Οι  ταινίες του αφιερώματος συγκαταλέγονται ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών και αποτελούν ανεξίτηλα στον χρόνο κινηματογραφικά διαμάντια.

Πιο συγκεκριμένα, οι ταινίες που θα προβληθούν στο Αφιέρωμα «ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΚΡΥΜΜΕΝΩΝ ΘΗΣΑΥΡΩΝ» είναι οι εξής:

“ΡΑΣΟΜΟΝ” ΤΟΥ ΑΚΙΡΑ ΚΟΥΡΟΣΑΟΥΑ

ΠΕΜΠΤΗ στις 20.00 και 22.00

Χρυσός Λέων Φεστιβάλ Βενετίας

Ο «Ρασομόν», η ταινία που η ιαπωνική κριτική περιφρόνησε, τιμήθηκε με το Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας 1951 και συνέβαλε στη διεθνή αναγνώριση του Κουροσάβα. Πέρα από τον ανατολίτικο εξωτισμό της, πρόκειται για μια μοντέρνα σε σύλληψη ταινία, όπου κάθε αφήγηση έχει το δικό της στιλ και τη δική της γοητεία. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην υποβλητική ασπρόμαυρη φωτογραφία, με τα αξέχαστα πλάνα των ακτίνων του Ηλίου να προσπαθούν να φωτίσουν τη σκοτεινιά του δάσους. Επίσης, εντύπωση κάνει η μουσική, που στηρίζεται σε μια ιαπωνική ενορχήστρωση του «Μπολερό» του Ραβέλ, και επαναλαμβάνεται σε τέσσερις παραλλαγές, όπως ακριβώς είναι τα τέσσερα αφηγήματα της ταινίας.

“ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΑΜΜΟΛΟΦΟΥΣ” ΤΟΥ ΧΙΡΟΣΙ ΤΕΣΙΓΚΑΧΑΡΑ

ΠAΡΑΣΚΕΥΗ στις 20.00 και 22.15

Η πιο γνωστή ταινία ενός άγνωστου στη Δύση, αλλά εξέχοντα Ιάπωνα σκηνοθέτη με περισσότερο avant-garde παρά συμβατική ματιά. Έφτασε μέχρι την υποψηφιότητα Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας και ξενόγλωσσης ταινίας, ενώ απέσπασε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες.

 

“RAN” του ΑΚΙΡΑ ΚΟΥΡΟΣΑΟΥΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ στις 19.00 και 22.00

Ο Ακίρα Κουροσάβα διασκευάζει τον σαιξπηρικό “Βασιλιά Ληρ”, “μεταφράζοντάς” τον σε μια σπάνιας ομορφιάς κινηματογραφική στιγμή. Κάθε πλάνο αυτού του αριστουργήματος είναι κι ένας πίνακας ζωγραφικής, κάθε λεπτομέρεια κι ένα μοναδικό κομψοτέχνημα. Μια ταινία πέρα από τα είδη κι έξω από το χρόνο, ένα από τα καλλιτεχνικά επιτεύγματα ολόκληρου του 20ού αιώνα.

“ΟΥΓΚΕΤΣΟΥ ΜΟΝΟΓΚΑΤΑΡΙ” ΤΟΥ ΚΕΝΤΖΙ ΜΙΖΟΓΚΟΥΤΣΙ

ΚΥΡΙΑΚΗ στις 20.00 και 22.00

Αργυρός Λέων Φεστιβάλ Βενετίας

Υποψήφιο για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας

Σύνοψη: Σ’ένα χωριό της μεσαιωνικής Ιαπωνίας, η οποία σπαράσσεται από εμφύλιους πολέμους, δύο αδέρφια διακινδυνεύουν τις οικογένειες και τις ζωές τους, για να ακολουθήσουν τις εμμονές τους. Ο Γκεντζούρο, ένας φτωχός αγγειοπλάστης, ονειρεύεται καλλιτεχνική δόξα και πλούτη, ενώ ο αδερφός του, Τομπέι, θέλει να γίνει ένδοξος σαμουράι. Αποφασίζουν να κατευθύνουν προς την πόλη, χωρίς τις οικογένειές τους, για να πουλήσουν την πραμάτεια τους. Όταν τελικά φτάσουν εκεί και βρεθούν κοντά στην πραγμάτωση των στόχων τους, ο πρώτος θα πέσει θύμα της γοητείας ενός φαντάσματος κι ο τελευταίος θα ανακαλύψει ότι η γυναίκα του έχει γίνει πόρνη.

“ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΣΚΑΛΑ” του ΜΙΚΙΟ ΝΑΡΟΥΖΕ

ΔΕΥΤΕΡΑ στις 20.00 και 22.00

Μινιμαλιστικό στιλιζάρισμα που μαγεύει, μελόδραμα που κρύβει ασυγκράτητες εντάσεις, ασπρόμαυρο που αναδεικνύει κρίσιμες λεπτομέρειες. Η διασημότερη ταινία του σπουδαίου, μα παραγνωρισμένου Μίκιο Ναρούσε παραμένει και σήμερα ένα διεισδυτικό, τρυφερό γυναικείο πορτραίτο όσο και μια διακριτική, μελαγχολική ματιά στη σύγχρονη Ιαπωνία.

“ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΕΝΟΣ ΑΛΛΟΥ”, ΤΟΥ ΧΙΡΟΣΙ ΤΕΣΙΓΚΑΧΑΡΑ

ΤΡΙΤΗ στις 20.00 και 22.00

Ο επιχειρηματίας Οκουγιάμα, συντετριμμένος ύστερα από εργατικό ατύχημα που παραμόρφωσε το πρόσωπό του, παρακολουθείται από ψυχίατρο ο οποίος για να τον βοηθήσει να επανενταχτεί κοινωνικά του φτιάχνει την ιδανική μάσκα. Σε παράλληλο χρόνο μια πανέμορφη κοπέλα, θύμα του Ναγκασάκι, ζει δραματικά εξαιτίας του σημαδεμένου της προσώπου.

Λαμπρό δείγμα της ιαπωνικής πρωτοπορίας των ’60s με ατμόσφαιρα που σε βυθίζει ολοκληρωτικά στην προβληματική των ζητημάτων της ταυτότητας και του εαυτού.

“ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ” του ΚΕΝΤΖΙ ΜΙΖΟΓΚΟΥΤΣΙ

ΤΕΤΑΡΤΗ στις 20.00 και 22.00

Στην Ιαπωνία του 17ου αιώνα, η νεαρή σύζυγος ενός πάμπλουτου χαράκτη έχει παράνομο δεσμό με έναν υπάλληλο του άντρα της, κάτι ανεπίτρεπτο για τα ήθη της εποχής. Αργυρός Λέοντας στο Φεστιβάλ Βενετίας 1955 γι’ αυτό το αριστούργημα, που βασίζεται σε θεατρικό έργο του Μονζεαμόν Τσικαμάτσου.