Αποτελεί αναμφισβήτητα μία από τις μεγαλύτερες ερμηνεύτριες της μουσικής μπαρόκ και μπελ κάντο της εποχής μας! Με μαγευτική

φωνή, αψεγάδιαστη τεχνική και καθηλωτική σκηνική παρουσία, η διάσημη μέτζο σοπράνο Βιβίκα Ζενώ, που την περίοδο αυτή μεσουρανεί στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα γνωρίζοντας την αποθέωση από κοινό και κριτικούς, έρχεται στην χώρα μας για μία μοναδική εμφάνιση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών που θα συζητηθεί όπως όλες άλλωστε, οι ανά τον κόσμο εμφανίσεις της.

Το αθηναϊκό κοινό θα έχει τη μοναδική ευκαιρία να απολαύσει τη διάσημη μέτζο σοπράνο, την Κυριακή 18 Νοεμβρίου στις 8:30 το βράδυ να ερμηνεύει στη σκηνή της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης μία σειρά από άριες της χρυσής εποχής της μπαρόκ όπερας των Βιβάλντι, Τζιακομέλι, Χαίντελ, Βερατσίνι, Βίντσι και Γκλουκ.

Την Βιβίκα Ζενώ πλαισιώνει η Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής με τους μαγευτικούς ήχους των οργάνων εποχής, δίνοντας ζωή σε γνωστά ορχηστρικά αποσπάσματα, αλλά και σε σπανιότατες ανέκδοτες εισαγωγές από όπερες του 18ου αιώνα των Λέο, Χάσσε, Βίντσι και Πόρπoρα τις οποίες θα ακούσουμε σε νέα κριτική έκδοση πάνω σε χειρόγραφα που έγινε ειδικά για τις ανάγκες της συναυλίας αυτής. Την συναυλία διευθύνει ο βραβευμένος με Εcho Klassik αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου, καλλιτεχνικός της διευθυντής της Καμεράτα.

Η εμφάνιση της Βιβίκα Ζενώ στο Μέγαρο Μουσικής εντάσσεται στο πλαίσιο του κύκλου «Μετατροπίες».

Χορηγός κύκλου «Μετατροπίες» με την Καμεράτα, είναι το ΔΗΜΕΡΓΟΝ Ίδρυμα Πολιτισμού και Ανάπτυξης Δασκαλόπουλου.

Μέγας χορηγός της Καμεράτα, Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής για την περίοδο 2011-2013 είναι το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης.

Αριστουργηματικές άριες με υψηλό βαθμό ερμηνευτικής δυσκολίας, έργα γεμάτα μελωδικότητα, έργα δραματικά με εφευρετικές ενορχηστρώσεις και δύσκολες κολορατούρες, έργα που έχουν σκοπό να καθηλώσουν, αλλά και να ταξιδέψουν το κοινό στο μαγικό κόσμο της μπαρόκ όπερας, έχει επιλέξει να παρουσιάσει η Βιβίκα Ζενώ, στην πρώτη της αυτή αθηναϊκή εμφάνιση. Πλαισιωμένη από τους ήχους των μπαρόκ οργάνων εποχής της Ορχήστρας, θα την απολαύσουμε να ερμηνεύει τις άριες: «Alma oppressa» από την όπερα La fida Ninfa (Η πιστή νύφη) του Αντόνιο Βιβάλντι, «Sposa son disprezzata» του Τζεμινιάνο Τζακομέλλι από την όπερα Βαγιαζίτ (Bajazet) του  Βιβάλντι, «Venti turbini» από τον Ρινάλντο (Rinaldo) του Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ, «Amor, dover, rispetto» από την όπερα Ανδριανός στη Συρία (Andriano in Siria) του Φραντσέσκο Μαρία Βερατσίνι, «Ti calpesto, o crudo amore» από την όπερα Αστιάναξ (Astianatte) του Λεονάρντο Βίντσι και από την όπερα Ορφέας και Ευρυδίκη του Κρίστοφ Βίλιμπαλντ Γκλουκ τις δημοφιλέστατες άριες «J’ ai perdu mon Eurydice» και «Amour viens».

Με εξαιρετικό ενδιαφέρον όμως, αναμένεται και το υπόλοιπο πρόγραμμα της βραδιάς, με την Καμεράτα (σε όργανα εποχής) να ερμηνεύει υπό την μουσική καθοδήγηση του Γιώργου Πέτρου, δημοφιλή, αλλά και λιγότερο γνωστά ορχηστρικά αποσπάσματα, όπως o «Χορός των Ηλυσίων Πεδίων» και «Χορός των Ερινυών» από την όπερα Ορφέας και Ευρυδίκη του Γκλουκ, η εισαγωγή από την όπερα Βαγιαζίτ του Βιβάλντι και η εισαγωγή από τον Αλέξανδρο, την αριστουργηματική τρίπρακτη όπερα του Χαίντελ που κυκλοφορεί μάλιστα, σε νέα διεθνή ηχογράφηση από την DΕCCA με την Καμεράτα, (σε όργανα εποχής) και τον Γιώργο Πέτρου. Μαζί με αυτά το κοινό θα απολαύσει και μερικές σπανιότατες εισαγωγές από τις όπερες που με τη μελωδική ναπολιτάνικη γλώσσα τους, άνοιξαν το δρόμο στο νέο στυλ «ροκοκό». Πρόκειται για εισαγωγές από τις όπερες Ανδρομάχη του Λεονάρντο Λέο, Αρτεμισία του Γιόχαν Άντολφ Χάσσε, Αστυάναξ του Λεονάρντο Βίντσι, Ο θρίαμβος της Καμίλας του Νικόλα Αντόνιο Πόρπορα, κομμάτια που ανακαλύφθηκαν από έρευνα σε χειρόγραφα και εκδόθηκαν ειδικά για τη συγκεκριμένη συναυλία της Καμεράτα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Υπεύθυνοι για την νέα κριτική έκδοση των χειρογράφων αυτών είναι η βιβλιοθηκάριος της Ορχήστρας Ελένη Αναστασίου και ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου.

Με καταγωγή από την Αλάσκα, η λατρεμένη των απανταχού φίλων του μπαρόκ Βιβίκα Ζενώ που σε κάθε της εμφάνιση, είτε δισκογραφική είτε σκηνική, κάνει κοινό και κριτικούς να παραληρούν, διαθέτει ποιότητες που σπάνια συνδυάζονται σε ένα πρόσωπο: γοητευτική σκηνική εμφάνιση, υπέροχη φωνή, μοναδική δεξιοτεχνία σε ακραίες ταχύτητες κολορατούρας, κυρίως όμως, μία μοναδική ικανότητα να  σημαδεύει τους χαρακτήρες των ρόλων που υποδύεται μέσω ενός αλάνθαστου δραματικού αισθητηρίου.

Έχει εμφανιστεί στις μεγαλύτερες μουσικές σκηνές του κόσμου, συνεργαζόμενη με τους σπουδαιότερους μουσικούς της εποχής μας, ενώ για τις ηχογραφήσεις της με εταιρίες όπως η Harmonia Mundi και η Virgin Classics, έχει αποσπάσει σημαντικότατες διακρίσεις και βραβεία, με κορυφαία την υποψηφιότητα της για βραβείο Grammy “καλύτερης κλασικής φωνητικής ερμηνείας” για το δίσκο με Άριες του Φαρινέλλι (harmonia mundi), αλλά και Grammy “καλύτερης ηχογράφησης όπερας” για την όπερα Βαγιαζίτ του Βιβάλντι.

Η Βιβίκα Ζενώ ξεκίνησε την καριέρα της ερμηνεύοντας γοητευτικές κωμικές ηρωίδες σε όπερες του Ροσσίνι (Ροσίνα στον Κουρέα της Σεβίλλης, Ιζαμπέλα στο Μία ιταλίδα στο Αλγέρι, Αντζελίνα στη La Cenerentola κ.ά.) στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα της Αμερικής, του Καναδά, της Γαλλίας, της Αυστρίας, της Γερμανίας, κ.ά. Η διαδρομή της ωστόσο στη μπαρόκ μουσική ερμηνεία, είδος στο οποίο έγινε καθιερώθηκε, άρχισε, όταν υποδύθηκε τον πρωταγωνιστικό, αντρικό ρόλο, στην όπερα Arminio του Χαίντελ η ηχογράφηση μάλιστα της οποίας απέσπασε το πρώτο βραβείο “Χαίντελ” το 2002. Έκτοτε εμπλουτίζει συνεχώς το ρεπερτόριό της δοκιμάζοντας τη φωνή της σε καινούργιους ρόλους.

Την προηγούμενη καλλιτεχνική περίοδο η Βιβίκα Ζενώ παρουσίασε τρία έργα του Βιβάλντι: Φαρνάκης με τον Ντιέγκο Φαζόλις και το σύνολο I Barocchisti στο Λοκάρνο, στη Βρέμη, στο Αμπροναΰ Ambronay, στη Λωζάνη και στο Κοντσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ, καθώς και στο Στρασβούργο και στη Μυλούζ· Ο Θριάμβος της Ιουδήθ στην Κρακοβία και στο Ντόρτμουντ· L’oracolo in Messenia με τον Φάμπιο Μπιόντι και το σύνολο Europa Galante στο Καέν και στο Μέγαρο Μουσικής της Βιέννης. Επίσης ερμήνευσε Zanaïda (Ζαναΐδα) του Γιόχαν Κρίστιαν Μπαχ στη Cité de la Musique του Παρισιού και την Ιταλιάνα στον Αλγέρι στο Οβιέδο. Εμφανίστηκε με το σύνολο Cappella Gabetta στη Βρέμη και με την Μπαρόκ Ορχήστρα Φιλαρμόνια στο Σαν Φρανσίσκο καθώς και με το σύνολο Collegium 1704 στο Φεστιβάλ Strings of Autumn της Πράγας. Συμμετείχε σε γκαλά για το Γερμανικό Ίδρυμα κατά του Έιτζ στη Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, σε περιοδεία στην Αμερική με τον Φάμπιο Μπιόντι και τους Europa Galante (σε έργα Βιβάλντι), ενώ εμφανίστηκε στο Ουόλτ Ντίσνεϋ Χολ του Λος Άντζελες και στο Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης.

Την τρέχουσα καλλιτεχνική περίοδο πραγματοποιεί εμφανίσεις σε όλο τον κόσμο με οπερατικά έργα, κοντσέρτα και ρεσιτάλ, εμπλουτίζοντας το ήδη πλούσιο ρεπερτόριό της με τρεις ρόλους: Νέρων στην Αγριππίνα και Ρωξάνη στον Αλέξανδρο του Χαίντελ, καθώς και Κάρμεν στην ομώνυμη όπερα του Μπιζέ – 55 συνολικά ρόλοι, εκ των οποίων 35 είναι ανδρικοί (en travesti). Επίσης ερμηνεύει τραγούδια του Μπέριο και του Μπρίττεν, δίνει ρεσιτάλ στη Νέα Υόρκη και συνεργάζεται με σύνολα παλαιάς μουσικής σε συναυλίες με όργανα εποχής. Παράλληλα αναμένει την κυκλοφορία των νέων της ηχογραφήσεων: A Tribute to Faustina Bordoni (Sony/Deutsche Harmonia Mundi), L’oracolo in Messenia (Virgin Classics) με τους Φάμπιο Μπιόντι/ Europa Galante, και την όπερα Μάρκος Αντώνιος και Κλεοπάτρα. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γιώργος Πέτρου και η Καμεράτα, έχουν ήδη συνεργαστεί με την κορυφαία μέτζο σοπράνο το καλοκαίρι του 2012 στο πλαίσιο ηχογράφησης που θα κυκλοφορήσει σύντομα από μεγάλη, διεθνή δισκογραφική εταιρεία.