H Μπλέντερ Γκάλερι μας προσκαλεί στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης του Ταξιάρχη Μερμίρη με τίτλο «Homo Stultus«.

 
Η ευφυΐα και η ηλιθιότητα είναι δυο έννοιες τόσο συγγενείς που συχνά είναι σχεδόν αδύνατο να μπορέσει κανείς να τις διαχωρίσει. Η μία τροφοδοτεί την άλλη και λειτουργούν συμπληρωματικά: όσο υπάρχει ευφυΐα άλλο τόσο θα συνυπάρχει μαζί της και η ηλιθιότητα. Ίσως η πιο σημαντική διαφορά ανάμεσά τους είναι ό,τι σε αντίθεση με την ηλιθιότητα, η ανθρώπινη ευφυΐα έχει κάποια όρια. Η ηλιθιότητα βρίσκεται παντού, σε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης δραστηριότητας και σε όλες τις εκφάνσεις της ύπαρξης του ανθρώπου από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα. Αν όμως την ευφυΐα ο άνθρωπος βρήκε τους τρόπους και τα μέσα να την μετρήσει και να την ορίσει, την ηλιθιότητα δεν μπόρεσε μέχρι σήμερα να τη βάλει σε καλούπια.
 

Επί των σχετικών με την ανθρώπινη ηλιθιότητα ζητημάτων τοποθετείται μέσα από τη νέα του συλλογή με τίτλο «Homo Stultus» (άνθρωπος ηλίθιος) ο Ταξιάρχης Μερμίρης. Σαρκαστικός, καυστικός αλλά ταυτόχρονα επικίνδυνα ειλικρινής, ο Μερμίρης δημιούργησε μια στρατιά από ευφυέστατα ηλίθιους οι οποίοι εντεταγμένοι σε πολλά και διαφορετικά περιβάλλοντα, είναι έτοιμοι να αναδείξουν τη δύναμη και την επικράτησή τους σήμερα.

Η ηλιθιότητα ενέχεται στην ανθρώπινη φύση με τη διαφορά ό,τι στις περισσότερες περιπτώσεις εμφανίζεται ως μεταδοτική και ανίατη. Όπως αναφέρει ο Κάρλο Μ. Τσιπόλα στο βιβλίο Οι Βασικοί Νόμοι της Ανθρώπινης Ηλιθιότητας, «το ποσοστό των ηλίθιων ανθρώπων θα υπερβαίνει πάντα τις εκτιμήσεις μας».
 

Οι ηλίθιοι στα έργα της συλλογής «Homo Stultus» πότε εμφανίζονται σε κουτιά δώρων, συσκευασμένοι σε πακέτα ή σε φούσκες έτοιμες να εκραγούν και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους με τον μοναδικό τρόπο που ένας, πόσο μάλλον πολλοί ηλίθιοι, μπορούν να τραβήξουν την προσοχή. Άλλοτε πάλι, τοποθετούνται σε πλοία που βουλιάζουν και σε εκτροχιασμένα τρενάκια του λούνα παρκ στοιβαγμένοι και επιθετικοί να μάχονται μεταξύ τους αλλά και με το άλλο εγώ τους για ένα απόλυτο τίποτα.

Ο καλλιτέχνης αφουγκράζεται την σημερινή πραγματικότητα και μέσα από τη συλλογή «Homo stultus» αποπειράται με τρόπο επαναστατικό να καθρεφτίσει τις ανθρώπινες συμπεριφορές και να αναδείξει την ευτελή και ανούσια ανάγκη για διαχωρισμό των ανθρώπων σε ευφυείς και ηλίθιους.