Η Μπιενάλε της Αθήνας ΟΜΟΝΟΙΑ παρουσιάζει το The Meeting Room, μια προέκταση του Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους; του διεθνούς συμμετοχικού project της εικαστικού Τζένης Μαρκέτου, στο κτήριο της Βαρβακείου στις 8 – 18 Δεκεμβρίου 2016.

Η ιδέα του The Meeting Room προέκυψε ως αποτέλεσμα της διήμερης εκδήλωσης δημοσίων συνελεύσεων Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους;, ενός εν εξελίξει διεθνούς ερευνητικού και καλλιτεχνικού project της Τζένης Μαρκέτου, που πραγματοποιήθηκε στα ιστορικά αμφιθέατρα Μ.Α.Χ. και Αβέρωφ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στις 21 και 22 Οκτωβρίου 2016. Οι συνελεύσεις και οι επιτελεστικές ομιλίες που πραγματοποιήθηκαν, προκάλεσαν πολυάριθμες συζητήσεις σχετικά με την πρακτική της “συνέλευσης” ως μια πλατφόρμα για ερωτήματα, δράση, αντίδραση, συμμετοχή των πολιτών, συλλογική νοημοσύνη και ως μια αφετηρία για την “τέχνη των πολλών”.

Το The Meeting Room του Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους; παρουσιάζει αμοντάριστα αποσπάσματα βίντεο και ζωντανής αναμετάδοσης καταγεγραμμένα κατά τη διάρκεια των διήμερων συνελεύσεων, καθώς και ένα καλλιτεχνικό βιβλίο περιορισμένης έκδοσης, μια συλλογή από σύντομες δηλώσεις, σενάρια, εικόνες, κείμενα και άλλου είδους συνεισφορές και προσθήκες από τους συμμετέχοντες του Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους;.

Το βίντεο της Τζένης Μαρκέτου, The Assembly in NO Particular Order, 2016 θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Αθήνα κατά τη διάρκεια του υποβλητικού The Meeting Room. Το έργο, το οποίο έχει περιοδεύσει σε μουσεία της Ισπανίας και της Πορτογαλίας, αποτελείται από μια σειρά αρχειακών ταινιών και εικόνων που έχει οικειοποιηθεί η καλλιτέχνης και βρέθηκαν σε διαδικτυακές πλατφόρμες ενημέρωσης, στα οποία καταγράφονται ξεχωριστές και ιστορικές «συνελεύσεις» και διαμαρτυρίες από ολόκληρο τον κόσμο και την Ελλάδα ενώ αποτελούν οπτικά υποπροϊόντα ριζοσπαστικών πολιτικών εποχών. Το βίντεο συνοδεύεται από ένα ψηφιακά επεξεργασμένο ηχητικό απόσπασμα, αποτελούμενο από μια μηχανική γυναικεία φωνή και τη συρραφή μια σειράς συνεντεύξεων που πραγματοποιήθηκαν από την καλλιτέχνη στην Αμερική και την Ελλάδα. Οι συνεντεύξεις αυτές, με ακτιβιστές, συγγραφείς, στοχαστές, ανθρωπολόγους, ιστορικούς τέχνης και αρχιτέκτονες συνδυάζονται με κριτικά κείμενα και φανταστικές αφηγήσεις.

Το The Meeting Room συνεχίζει να ενημερώνεται και στοχεύει να επανεξετάσει την “τέχνη των πολλών” όπως υποκινήθηκε κατά τη διάρκεια του Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους;. Συμπληρώνεται από εκδηλώσεις που ενεργοποιούν, ενθαρρύνουν και διευκολύνουν νέες μορφές συνύπαρξης.

Την Παρασκευή 16 και το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου, το κοινό καλείται να θέσει ερωτήματα και ζητήματα με τα οποία σχετίζονται και θέλουν να τα μοιραστούν σε μια ανοιχτή συζήτηση με την καλλιτέχνη και άλλα μέλη του ακροατηρίου. Κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών το κοινό ενθαρρύνεται να απαγγείλει λογοτεχνικά αποσπάσματα, λόγους, ποιήματα, μουσική, να συζητήσει για ειδησεογραφικούς τίτλους, περιβαλλοντικά ζητήματα, πολιτικές του φύλου, τέχνη και μόδα.

Η Τζένη Μαρκέτου στοχεύει το The Meeting Room να αποτελέσει ένα στοχαστικό και ανοιχτό χώρο για ζωηρό πειραματισμό και να λειτουργήσει ως μια πλατφόρμα όπου το μέλλον της ακτιβιστικής και κοινωνικής τέχνης γίνεται πιο ουστιαστικό υπό το τρέχον παγκόσμιο πολιτιστικό και πολιτικό πλαίσιο στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Το project πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Μπιενάλε της Αθήνας ΟΜΟΝΟΙΑ.

Το project πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Outset Contemporary Art Fund (Greece).

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το: Assemblies Summit Blog

Ευχαριστούμε θερμά τους:

Παναγή Μαρκέτο και Κατερίνα Κωστή, βοηθοί παραγωγής και Βανέσσα Μελισσουργάκη, διαχείριση παραγωγής.

Πολλές ευχαριστίες σε όλους τους συμμετέχοντες του Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους;, των οποίων οι γενναιόδωρες συμμετοχές έκαναν εφικτή τη δημιουργία του dossier.

Πληροφορίες για την Τζένη Μαρκέτου (Αθήνα/Νέα Υόρκη):

Η Τζένη Μαρκέτου (Αθήνα/Νέα Υόρκη) είναι καλλιτέχνης, καθηγήτρια και cultural producer. Ζει και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης. Έχει διδάξει στο Cooper Union School of Art της Νέας Υόρκης και στο τμήμα New Media and Photography του Ινστιτούτου Τεχνών της Καλιφόρνια (CalArts). Στη δουλειά της διαχειρίζεται ποικίλα μέσα, προσδιορίζοντας τον εαυτό της ως υποκινήτρια καταστάσεων οι οποίες ολοκληρώνονται ως έργο με τη συμμετοχή είτε συνεργατών είτε καλλιτεχνικών φορέων, οι οποίοι υιοθετούν, οικειοποιούνται και συνεχίζουν τη δουλειά της.

Το έργο της Μαρκέτου έχει εκτεθεί διεθνώς σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, όπως στο Μουσείο Tinguely της Βασιλείας στην Ελβετία, στην 1η Διεθνή Μπιενάλε Τέχνης της Cartagena της Ινδίας, στην Κολομβία, στην 4η Μπιενάλε της Αθήνας AGORA και την Μπιενάλε της Αθήνας ΟΜΟΝΟΙΑ, στην ZKM, της Καρλσρούης στην Γερμανία, στην 3η Μπιενάλε της Σεβίλης, στο New Museum of Contemporary Art της Νέας Υόρκης, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Μαδρίτης Reina Sofia, στο The Queens Museum και στο Apex Art, της Νέας Υόρκης, στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας, στο Μουσείο Artium της Ισπανίας, στο Ίδρυμα Bouziol της Βενετίας, στα MORE Art & High Line projects της Νέας Υόρκης, στο Ινστιτούτο Goethe της Αθήνας, της Άγκυρας και του Βερολίνου, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Ιδρύματος Ωνάση, στο Μουσείο Τέχνης Kumu στο Ταλίν της Εσθονίας, την περίοδο που το Ταλίν υπήρξε η Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Τέχνης. Εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε του Σάο Πάολο της Βραζιλίας και στη Διεθνή Ευρωπαϊκή Μπιενάλε της Manifesta στο Witte de With του Ρόττερνταμ.

Φωτ.: Τζένη Μαρκέτου, Assembly In No Particular Order (στιγμιότυπο), 2016, HD, 14′, χρώμα, ήχος