Η γκαλερί Σκουφά παρουσιάζει την έκθεση της Μαίρης Σχοινά με τίτλο «Η μαγεία του μαύρου».

Η έκθεση, εγκαινιάζεται την Πέμπτη 4 Απριλίου 2013 στις 19.30 και θα διαρκέσει έως και τις 20 Απριλίου 2013.

Στην έκθεση θα παρουσιάσει τη νέα ενότητα έργων της, που διαφοροποιείται από την ως τώρα οπτική της απέναντι στο φως και τη φύση. Ως πρόσφατα, το ενδιαφέρον της εστιαζόταν περισσότερο στην απόδοση του φωτός μέσα από το χρώμα, ενώ σε αυτή απομακρύνεται από αυτό εστιάζοντας στις ιδιαιτερότητες του μαύρου.

 Πίνακας 2

Όπως σημειώνει η Ειρήνη Οράτη:

« Η Σχοινά προσθέτει στη χαρακτική διαδικασία μια επιπλέον φάση, επιλέγοντας να επεξεργαστεί μέσα από την ακουατίντα, δικές της ασπρόμαυρες ψηφιακές φωτογραφικές λήψεις που πραγματοποιήθηκαν όλες καλοκαίρι κοντά στη θάλασσα, νυχτερινές ώρες και με πανσέληνο. Η διαφορετική καταγραφή της φωτογραφικής λήψης φέρνει την Σχοινά αντιμέτωπη με δύο προκλήσεις. Πρώτον, πρέπει τώρα να δουλέψει με τις εντυπώσεις που δημιουργεί το φως χωρίς τη μεσολάβηση του χρώματος με το οποίο έχει δουλέψει σχεδόν αποκλειστικά τις τελευταίες δεκαετίες. Δεύτερον, με την επιλογή της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, επιστρέφει πίσω στις πρωταρχικές δεσμεύσεις της χαρακτικής που είναι η σχέση του άσπρου με το μαύρο.»…

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η σχέση που εξερευνά η Σχοινά μεταξύ της φωγραφίας και της χαρακτικής. Όπως αναφέρει η ίδια:

« H φωτογραφική μηχανή όπως και η φωτογραφία εισβάλουν στους χώρους της εικαστικής έκφρασης, ιδιαίτερα στον χώρο της χαρακτικής, από το πρώτο τέταρτο του 1900 . Ήταν η εποχή που οι εικαστικοί καλλιτέχνες αναζητούσαν και μελετούσαν ευκαιρίες και τρόπους για να βελτιώσουν  την ευκρίνεια της έκφρασης τους. Έκτοτε , η φωτογραφία που μπορεί πλέον να συλλάβει το σπάνιο φαινόμενο, να καταγράψει για τον καλλιτέχνη το φευγαλέο, το ραγδαίο, το τυχαίο, ακόμα και την κίνηση του φωτός, είναι για τον άνθρωπο  η μαρτυρία  της εξωτερικής πραγματικότητας της ζωής μας στο  χρόνο. Με την φωτομεταφορά στο χαλκό , δηλαδή με την φωτοχαλκογραφία, των παραπάνω φαινομένων που καταφέρνει, κατά τις ανάγκες του,  να καταγράψει ο καλλιτέχνης – που δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται- μπορεί να πετύχει μοναδικά εικαστικά αποτελέσματα. Έτσι σήμερα, η σχεδόν μαγική δύναμη για την καταγραφή και ενδυνάμωση της εικαστικής εικόνας έχει καταστήσει τη φωτογραφία εργαλείο απαραίτητο, στην Τέχνη.  Στην πλάκα του χαλκού με την ακουατίντα και οξειδώσεις, μπορεί να πετύχει κανείς το μαγικό μαύρο και πολλούς τόνους του γκρι, αυξάνοντας τις δυνατότητες για διαφορετικά αποτελέσματα στη σύνθεση»…