Η Λυσιστράτη του Αριστοφάνη, η μεγάλη καλοκαιρινή επιτυχία του Εθνικού Θεάτρου με τον Βασίλη  Χαραλαμπόπουλο, σε

σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, στο «Θέατρον» για 20 μόνο παραστάσεις. Η Λυσιστράτη που παίχτηκε παίχτηκε στο ασφυκτικά γεμάτο θέατρο της Επιδαύρου, αλλά και με μεγάλη επιτυχία στην επαρχία, παρουσιάζεται και στο αθηναϊκό κοινό για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Η «Λυσιστράτη» διδάχτηκε το 411 π.Χ. Η Αθήνα τότε μετρούσε ήδη είκοσι χρόνια πολέμου –ο Πελοποννησιακός πόλεμος άρχισε το 431 π.Χ.– και ο Αριστοφάνης, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τι σημαίνει πόλεμος, έδωσε με ευφυή τρόπο το δικό του ειρηνικό στίγμα. Με όπλα του το εύρημα της σεξουαλικής απεργίας, την ανελέητη σάτιρα και μια γλώσσα ευρηματική όσο και αθυρόστομη, καταδικάζει τον πόλεμο και προβάλλει την ανάγκη για πανελλήνια ενότητα. Ερωτικά τεχνάσματα, κωμικές παρεξηγήσεις και πληθωρική δράση συνθέτουν μια απολαυστική κωμωδία, όπου η γυναικεία εξυπνάδα αναδεικνύεται η κινητήρια δύναμη που θα οδηγήσει στη συμφιλίωση.

Η Λυσιστράτη πείθει τις γυναίκες της Αθήνας να απέχουν από τα «συζυγικά καθήκοντά» τους, για να αναγκάσουν τους άντρες να τερματίσουν τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Τότε, ένας άλλος πόλεμος αρχίζει, ανάμεσα στα δύο φύλα!

Με φόντο το μοναδικό σκηνικό του Μανόλη Παντελιδάκη, θα στηθεί ξανά στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» η πολυσυζητημένη καλοκαιρινή παράσταση για τον έρωτα, τον πόλεμο, τη φθορά, τη διαφθορά και τη συμφιλίωση, υπό την ανατρεπτική ματιά του Γιάννη Κακλέα και με πρωταγωνιστή το μοναδικό Βασίλη Χαραλαμπόπουλο.

 Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Κακλέας σημειώνει:

«Η Λυσιστράτη γράφεται σε μια ιδιαίτερα πολυτάραχη περίοδο. Το 411 π.Χ. η Αθήνα, μετά την καταστροφική ήττα της σικελικής εκστρατείας, έχοντας χάσει μεγάλο αριθμό στρατιωτών, βρίσκεται στον εικοστό χρόνο του Πελοποννησιακού πολέμου που ακόμα συνεχίζεται.

Ο πόλεμος έχει απελευθερώσει την ανθρώπινη σκληρότητα, έχει εγκαταστήσει την παρακμή, έχει εξοστρακίσει τον έρωτα και έχει αποχαλινώσει τη βία. Οι ανθρώπινες σχέσεις –άρα και οι σχέσεις ανάμεσα στα δύο φύλα– είναι κι αυτές ένας πόλεμος που διεξάγεται με διαφορετικά όπλα και άλλη στρατηγική.

Στην παράσταση, οι γυναικείοι ρόλοι ερμηνεύονται από άνδρες ηθοποιούς. Όχι σαν παρωδία της θηλυκότητας και ειρωνική μίμηση των γυναικείων μηχανισμών, έτσι όπως οι άνδρες τούς φαντάζονται, αλλά ως επίκληση του θηλυκού στοιχείου που έχει τη δύναμη να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού.

Το γυναικείο φύλο δεν είναι μόνο το «άλλο» φύλο, δεν είναι απλώς ο αντίθετος πόλος του αρσενικού. Είναι η ίδια η ενέργεια του έρωτα που δημιουργεί, χωρίς να καταργεί τις αντιθέσεις. Η “συνωμοσία” των γυναικών για να σταματήσει ο πόλεμος είναι μια επανάσταση της ίδιας της ζωής ενάντια στον παραλογισμό και το θάνατο».

Η Λυσιστράτη θα παρουσιαστεί από τις 13 Οκτωβρίου και για 20 μόνο παραστάσεις στο «Θέατρον».

Η ταυτότητα της παράστασης:

Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Συνεργασία στη σκηνοθεσία: Φρόσω Λύτρα
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Χορογραφία: Κυριάκος Κοσμίδης
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Σχεδιασμός βίντεο: Πίνδαρος Ανδριόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νουρμάλα Ήστυ
 

Διανομή
Λυσιστράτη: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος
Πρόβουλος: Θέμης Πάνου
Μυρρίνη: Ιφιγένεια Αστεριάδη
Κλεονίκη: Γιώργος Χρυσοστόμου
Κινησίας / Μυρρίνη: Μάκης Παπαδημητρίου
Λαμπιτώ/Κήρυκας Λακεδαιμονίων: Χρήστος Μαλάκης
Κήρυκας Αθηναίων: Σταύρος Μαυρίδης
Κορυφαίος Χορού: Βαγγέλης Χατζηνικολάου
Παίζουν: Άννα Αθανασιάδη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μιχάλης Θεοφάνους, Φαίη Κοκκινοπούλου, Κατερίνα Λυπηρίδου, Κωνσταντίνος Μαραβέλιας, Σοφία Μιχαήλ, Αγορίτσα Οικονόμου, Γιώργος Παπαγεωργίου, Δημήτρης Πασσάς, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Αλάιν Ριβέρο, Αγγελική Τρομπούκη, Μαρία Τσιμά
 
Φωτογραφίες: Μιχάλης Κλουκίνας

Πρόσβαση

Λεωφορεία: 049 (Πειραιάς-Ομόνοια) στάση ΒΙΟΧΑΛΚΟ/ΥΦΑΝΤΗΡΙΑ, 914 (Ομόνοια-Πειραιάς-Παλαιά Κοκκινιά) στάση ΒΙΟΧΑΛΚΟ/ΥΦΑΝΤΗΡΙΑ, Τρένο (γραμμή ΗΣΑΠ): ηλεκτρικός σταθμός Καλλιθέας