Η Γιορτή της Μουσικής στον Κήπο του Μεγάρου

Κάθε μέρα νέοι διαγωνισμοί στο Culturenow.gr

Δες εδώ!

Στο θερινό ηλιοστάσιο, την 21η Ιουνίου, η Μουσική γιορτάζει πανευρωπαϊκά. Τριάντα δύο χρόνια μετά την πρώτη Γιορτή Μουσικής, που οργανώθηκε στη Γαλλία, για «να βγουν οι μουσικοί στους δρόμους», το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σας προσκαλεί στον Κήπο του για μια μέρα γεμάτη αποκλειστικά με νότες!

Στο θερινό ηλιοστάσιο, την 21η Ιουνίου, η Μουσική γιορτάζει πανευρωπαϊκά. Τριάντα δύο χρόνια μετά την πρώτη Γιορτή Μουσικής, που οργανώθηκε στη Γαλλία, για «να βγουν οι μουσικοί στους δρόμους», το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σας προσκαλεί στον Κήπο του για μια μέρα γεμάτη αποκλειστικά με νότες!

Χιλιάδες άτομα, κάθε ηλικίας, πέρασαν πέρσι και πρόπερσι από τον φιλόξενο κήπο του Μεγάρου, αυτή την όαση στην καρδιά της Αθήνας, για να πάρουν μέρος σ’ αυτή τη μοναδική συνάντηση. Έτσι και φέτος, όλοι είναι καλεσμένοι σ’ αυτή τη μεγάλη γιορτή, που γίνεται με ελεύθερη είσοδο.

Με συναυλίες που απευθύνονται στους μουσικόφιλους όλων των ηλικιών, με ένα πρόγραμμα απολαυστικής περιπλάνησης σε πολλά διαφορετικά μουσικά είδη και μέσα στο καταπράσινο περιβάλλον του Κήπου, το Μέγαρο προσφέρει άλλη μια απολαυστική εορταστική βραδιά. Το μοναδικά πολύχρωμο καλοκαιρινό τοπίο ταιριάζει στα διαφορετικά μουσικά ακούσματα κοινού και καλλιτεχνών.

 
Το άνοιγμα κάνει στις 8:00 το βράδυ η Camerata Junior, με 29 έφηβους από 11 έως 22 ετών, που υπό τον Δημήτρη Σέμση που θα παρουσιάσουν έργα κλασικά αλλά και σύγχρονα. Το μοτσάρτειο Ντιβερτιμέντο σε φα μείζονα, το σύγχρονο έργο του Ντέβιντ Ρόμπερτσον A Short Hour Unseen, το συγκινητικό Andante Festivo του Σιμπέλιους, το πρώτο μέρος από τη σύνθεση Palladio, που έγραψε ο Καρλ Τζένκινς το 1995,  και τέλος Η μάχη του Μαραθώνα που έγραψε ο τσελίστας Δημήτρης Γούζιος.
 

Ακολουθεί στις 8:50 μ.μ. η νεοσύστατη Academica Athens Orchestra, με μουσικούς από τη Συμφωνική της ΕΡΤ και την Ορχήστρα των Χρωμάτων. Υπό τη διεύθυνση του Νίκου Αθηναίου θα παρουσιάσει το αριστουργηματικό Ντιβερτιμέντο σε ρε μείζονα, KV 136 του Μότσαρτ και την Απλή συμφωνία που έγραψε ο Μπέντζαμιν Μπρίττεν σε νεαρή ηλικία.
 
 
Στις 9:30 μ.μ. παίρνει τη σκυτάλη η Big Band του Δήμου Αθηναίων, που θα μας απογειώσει τη διάθεση με ένα χορταστικό σαραντάλεπτο πρόγραμμα. Το ρεπερτόριο αυτού του διευρυμένου τζαζ συνόλου περιλαμβάνει όλες τα ιστορικά τζαζ κομμάτια και τις ενορχηστρώσεις των πρωτοπόρων δημιουργών των Big Band, καθώς και έργα ελλήνων δημιουργών. Θα ακουστούν αγαπημένα κομμάτια (Cantaloupe Island του Χέρμπι Χάνκοκ κ.ά.) στις ατμοσφαιρικές ενορχηστρώσεις κυρίως του πολυβραβευμένου Γκόρντον Γκούντγουιν.

Το Σύνολο έχει δώσει συναυλίες σε όλη την Ελλάδα υπό τη διεύθυνση  φημισμένων μαέστρων  και συνθετών, William Russo, Don Owens κ.ά., ενώ συνεργάζεται με διακεκριμένους έλληνες και ξένους σολίστ: Rex Richardson, Vince De Martino, Mark Smith, Fred Hemke Jr, Γιάννη Τερεζάκη, Αντώνη Λαδόπουλο, Φίλιππα Πουλημένο, Δήμητρα Φωτοπούλου, Θανάση Κουλεντιανό, Θανάση Ιωακειμίδη κ.ά.
 

Στο αποκορύφωμα της γιορτής, στις 10:10 μ.μ. θα πάρει τη θέση της στη σκηνή η Gumbo Ya Ya!, μια ελληνική μπάντα που δίνει μοναδικό beat στη βραδιά με ένα εκλεκτικό μείγμα R&B, σουίνγκ, σόουλ και φανκ. Απογειωτικοί και δυναμικοί οι αυτοσχεδιασμοί της Sugahspank! στα φωνητικά, του John Higgins στα πλήκτρα και στα φωνητικά, του Δημήτρη Παπαδόπουλου στην τρομπέτα και στα φωνητικά, του Γιώργου Ζαρέα στο τρομπόνι, του Δημήτρη Αζοράκου στα ντραμς, του Μπάμπη Τυρόπουλου στην κιθάρα, του Δημήτρη Καραγιάννη στο σαξόφωνο και του Αντώνη Τσιαπαλή στο μπάσο. Η Gumbo Ya Ya! απογειώνει και προσκαλεί το χορό.

Οι James live στο Θέατρο Βράχων

Η Γιορτή της Μουσικής στον Κήπο του Μεγάρου

Κάθε μέρα νέοι διαγωνισμοί στο Culturenow.gr

Δες εδώ!

Έντονος ρυθμός, χιούμορ, χορευτικοί «υπαινιγμοί» και καλοκαιρινή, εορταστική διάθεση χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα με τα έργα που επέλεξε η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών για την συναυλία που θα δώσει, με ελεύθερη είσοδο, την Παρασκευή 21 Ιουνίου, στις 22:15, στους κήπους του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Μουσικής.

Έντονος ρυθμός, χιούμορ, χορευτικοί «υπαινιγμοί» και καλοκαιρινή, εορταστική διάθεση χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα με τα έργα που επέλεξε η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών για την συναυλία που θα δώσει, με ελεύθερη είσοδο, την Παρασκευή 21 Ιουνίου, στις 22:15, στους κήπους του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Μουσικής.

Η Ορχήστρα υπό την μουσική διεύθυνση του ανερχόμενου Ολλανδού αρχιμουσικού Μπας Βήγκερς και με σολίστ τον πιανίστα Απόστολο Παληό, ερμηνεύει μερικές από τις πιο γοητευτικές σελίδες του ρεπερτορίου του 20ού αιώνα: «Candide», εισαγωγή για ορχήστρα του Λέοναρντ Μπερνστάιν, «Γαλάζια Ραψωδία» για πιάνο και ορχήστρα του Τζορτζ Γκέρσουιν και «Το βόδι στη στέγη», έργο 58 του Νταριούς Μιγιώ.

Ηταν το 1956, περίπου έναν χρόνο πριν την δημιουργία του πασίγνωστου μιούζικαλ West Side Story, όταν ο Λέοναρντ Μπερνστάιν καταπιάσθηκε με την σύνθεση της δίπρακτης οπερέττας Candide, η οποία βασιζόταν στο ομώνυμο, φιλοσοφικό μυθιστόρημα του Βολταίρου. Το πρώτο ανέβασμα του έργου, σε μορφή μιούζικαλ, στο Broadway, τον Δεκέμβριο του 1956, γνώρισε όμως παταγώδη αποτυχία. Στη συνείδηση των ακροατών διασώθηκε μόνον η σχετικά σύντομη εισαγωγή της οπερέττας, η οποία έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο συναυλιακό ρεπερτόριο ως αυτόνομο κομμάτι τον Ιανουάριο του 1957, από την Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, υπό την διεύθυνση του ίδιου του Μπερνστάιν. Μέσα σε δύο χρόνια η εισαγωγή είχε καταστεί τόσο δημοφιλής, ώστε να συμπεριληφθεί στο ρεπερτόριο 100 διαφορετικών ορχηστρών!

Στα τέλη του 1923, ο διευθυντής ορχήστρας Πολ Γουάιτμαν ζήτησε από τον Τζορτζ Γκέρσουιν να συνθέσει ένα έργο για ένα πολυδιαφημισμένο κοντσέρτο, το οποίο περιγραφόταν ως Πείραμα στη Μοντέρνα Μουσική. Αποτέλεσμα της συνεργασίας τους ήταν το έργο για πιάνο και ορχήστρα Rhapsody in Blue («Γαλάζια Ραψωδία»), που πρωτοπαρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 1924 στο Aeolian Concert Hall της Νέας Υόρκης, εξασφαλίζοντας ενθουσιώδη υποδοχή από κοινό και κριτικούς. Έκτοτε η Γαλάζια Ραψωδία θεωρείται ένα από τις σημαντικότερα και πρωτοπόρα έργα του ευφυούς Αμερικανού συνθέτη, τραγουδοποιού και πιανίστα Γκέρσουιν που τότε, μόλις στα 26 του χρόνια δηλαδή, πρωτοεισήγαγε  τζαζ στοιχεία στη συμφωνική μουσική.

Ο Γάλλος συνθέτης Νταριούς Μιγιώ, μέλος της ιστορικής «Ομάδας των 6» επιδραστικότερων δημιουργών του 20ου αιώνα, έγραψε το έργο Le Boeuf sur le toit (Το βόδι πάνω στη στέγη),  μετά την λήξη του Α’ παγκόσμιου πολέμου, έχοντας μόλις επιστρεψει στο Παρίσι ύστερα από μακρόχρονη παραμονή στη Βραζιλία. Επηρεασμένος από ένα ομώνυμο, βραζιλιάνικο δημοφιλές τραγούδι, ο συνθέτης χαρακτήρισε το έργο του “Κινηματογραφική Συμφωνία” ευελπιστώντας ότι ίσως αυτό θα τραβήξει την προσοχή του Τσάρλι Τσάπλιν ώστε να το χρησιμοποιήσει σε κάποια ταινία του. Πρόλαβε ο ποιητής Ζαν Κοκτώ που ακούγοντας «Το Βόδι στη στέγη» το έκρινε κατάλληλο για μια “τρελή” θεατρική παραγωγή (“The Nothing-Doing bar”) η οποία πραγματοποιήθηκε λίγο αργότερα από τους ακροβάτες και τον κλόουν Φρετελλίνι του τσίρκου Μεντράνο.

Συμπαραγωγή με τον Ο.Μ.Μ.Α

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ  ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Παρασκευή, 21 Ιουνίου, 22.15

Κήποι Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Συμπαραγωγή με τον Ο.Μ.Μ.Α

 ΛΕΟΝΑΡΝΤ ΜΠΕΡΝΣΤΑΪΝ (1918-1990)

«Candide», εισαγωγή για ορχήστρα

 ΤΖΟΡΤΖ ΓΚΕΡΣΟΥΙΝ (1898-1937)

«Γαλάζια Ραψωδία» για πιάνο και ορχήστρα

ΝΤΑΡΙΟΥΣ ΜΙΓΙΩ (1892-1974)

«Το βόδι στη στέγη», έργο 58

Σολίστ  Απόστολος Παληός, πιάνο

Μουσική Διεύθυνση Μπας Βήγκερς

Ο Μίλτος Πασχαλίδης για δύο βραδιές στο Μουσικό Προαύλιο Badminton