Η Γκαλερί Νέες Μορφές φιλοξενεί την Ιωάννα Ράλλη, για χάρη του Athens Photo Festival, αυτή τη φορά με μία δουλειά που ξεφεύγει από τον ελεύθερο τρόπο που εργαζόταν μέχρι τώρα, καταλήγοντας σε πιο στημένες λήψεις, γεμάτες χρώμα.

Η φωτογράφος αυτή τη φορά, στην έκθεση της με τίτλο Αρχέτυπα του θηλυκού, σταματά να ακολουθεί τον τρόπο ζωής της και τις αντιλήψεις της, που την έκαναν να συλλαμβάνει ελεύθερες καρέ, σε τυχαίες στιγμές επιλέγοντας πιο στημένες φωτογραφίες.

Στις προηγούμενες εκθέσεις της χαρακτηρίστηκε από μία ιδιαιτερότητα. Ότι και αυτοί που φωτογράφιζε ανταποκρίνονταν με την ίδια ελευθερία στο φακό της.

Ο φακός της χάιδευε την οικογένεια, σκέπαζε τους φίλους, προστάτευε τα παιδιά, αγκάλιαζε τους γέρους.

Η Ράλλη συνέδεσε τη δουλειά της με τη μνήμη – όχι με την ανάμνηση, με κάτι παλιό και βαθύ που συμβαίνει και χάνεται, αλλά εξακολουθούμε να θυμόμαστε ότι υπήρξε και ότι το ζήσαμε.

Στις πέντε ατομικές εκθέσεις που έχουν προηγηθεί μας άνοιξε το προσωπικό της ημερολόγιο, έδειξε λεπτομέρειες της ζωής της κρατώντας η ίδια την ακεραιότητά της και τις αποστάσεις απ’ τα συμβάντα.

Στην τρίτη της ατομική στο χώρο των Νέων Μορφών όμως το τυχαίο και το αυθόρμητο χάνονται. Το στημένο μοντέλο και ο στημένος χώρος δείχνουν μια καινούργια διάθεση, αναδεικνύοντας ιδανικά το χρώμα.

Η φωτογράφος έχει αρχίσει από χρόνια να ψάχνει μύθους, πολιτισμούς, πίνακες, θεότητες, ενώ συγχρόνως άρχισε το ψάξιμο πίσω απ’ την εικόνα, πίσω από την πρώτη ανάγνωση.

Πέρα από το χώρο, πέρα από το χρόνο και με πολύ σεβασμό στα  κείμενα του Jung και το φύλο της, σ’ αυτή τη δουλειά ξαναφέρνει τις γυναίκες στο προσκήνιο, τις παλιές, τις καινούργιες, τις αρχαίες, τις ζωντανές.

Με στολές και με κουστούμια  τους αποδίδει ένα τίτλο κι ένα ρόλο κι έτσι, φίλες -γνωστές- κοντινές- και άγνωστες- γίνονται αρχέτυπα του θηλυκού.