Οι κινηματογραφικές προβολές του Cine Camp συνεχίζονται με την ταινία του Ed Wood με τίτλο «Glen or Glenda»…

… το Σάββατο 16 Μαρτίου 2013 στις 21.00, η οποία θα συνοδευτεί από special πάρτυ.

Στο πλαίσιο των προβολών του CINE CAMP στις 16 Μαρτίου έχει προγραμματιστεί στο ισόγειο του CAMP μια ειδική προβολή αφιερωμένη σε μια απο τις εμβληματικότερες μορφές των b movies, τον Εντ Γουντ και στην ταινία του Glen or Glenda. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης είχε πει χαρακτηριστικά για το φιλμ του: «Το ‘γραψα, το σκηνοθέτησα και πρωταγωνίστησα σ’ αυτό: Όπως ακριβώς και ο Όρσον Ουέλς στον Πολίτη Κέιν».   

Θα ακολουθήσει Fancy Dress Party με τους Fabulous 4 στα decks (Νίκος Γιαβρόπουλος, Φωτεινή Καπίρη, Κίκα Κυριακάκου, Θεοδώρα Μαλάμου) όπου το cross dressing, ο ξέφρενος χόρος, η καρναβαλική διάθεση, οι πρωτότυπες μεταμφιέσεις και οι καλύτερες μουσικές από τα 20s μέχρι σήμερα θα αποτελέσουν τα must της βραδιάς!
 

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Εντ Γουντ
Πρωταγωνιστούν: Μπέλα Λουγκόζι, Εντ Γουντ, Ντολόρες Φούλερ, Τίμοθι Φάρελ, Λάιλ Τάλμποτ, Τόμι Χέινς
Διάρκεια: 69 λεπτά

Τι είναι το CINE CAMP;
Το CINE CAMP αποτελεί μια νέα ενότητα προβολών για όλους όσους αγαπούν τον κινηματογράφο, camp και μη. Νέες αλλά και παλαιότερες ταινίες από έλληνες και ξένους δημιουργούς, αφιερώματα σε σκηνοθέτες, cult και underground φιλμ, ντοκιμαντέρ αλλά και ταινίες μικρούς μήκους περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του CINE CAMP με ελεύθερη είσοδο και άφθονο δωρεάν ποπ – κορν. Στην ιστοσελίδα του CAMP, www.campoint.gr, θα μπορείτε να ενημερώνεστε άμεσα για το αναλυτικό πρόγραμμα προβολών ενώ δε θα λείπουν οι θεματικές βραδιές, τα πάρτυ, οι επίτιμοι καλεσμένοι κι οι εκπλήξεις. Φροντίστε για την έγκαιρη προσέλευσή σας καθώς οι θέσεις στο χώρο είναι περιορισμένες.

Παράλληλα, το CINE CAMP λειτουργώντας ως μια πλατφόρμα προβολής και παρουσίασης νέων σκηνοθετών προσκαλεί όσους ενδιαφέρονται να παρουσιάσουν τις ταινίες τους στο χώρο να καταθέσουν την πρότασή τους μέσω του films@campoint.gr
Eπιμέλεια: Mαρία Λούκα, Κίκα Κυριακάκου, Ανδρέας Κίκηρας
*To λογότυπο του CINE CAMP σχεδίασε η illustrator Asako Masunouchi (www.asako-masunouchi.com )

GLEN OR GLENDA
Μια ταινία γύρω από την παρενδυσία και την αλλαγή φύλου, γυρισμένη το 1953 στις πιο σκοτεινές μέρες του Μακαρθισμού και της Μαύρης Λίστας του Χόλιγουντ, θα φαινόταν από παράτολμη έως και αυτοκτονική για τους δημιουργούς της, ειδικά από τη στιγμή που ουσιαστικά αποτέλεσε μια ωδή στην ανεκτικότητα και την κατανόηση του διαφορετικού. Κι όμως, το τάιμινγκ ήταν κατάλληλο για έναν δαιμονικό πρωτάρη όπως ο Εντ Γουντ, σε μια περίοδο που η προσοχή της χολιγουντιανής βιομηχανίας είχε στραφεί στα πολιτικά φρονήματα των δημιουργών και καλλιτεχνών, ενώ οι ηθικοπλαστικοί κανόνες του Κώδικα Χέιζ για όσα εκτυλίσσονταν στην οθόνη, βρίσκονταν σε σχετική ύφεση. Ο αντίκτυπος από την ιστορία της Κριστίν Γιόργκενσεν, της πρώτης γυναίκας που έγινε παγκόσμια γνωστή ύστερα από την εγχείρηση αλλαγής φύλου στην οποία υποβλήθηκε το 1952, οδήγησε τον παραγωγό b-movies Τζορτζ Βάις να αναθέσει στον Εντ Γουντ, ένα επίμονο παράσιτο που φύτρωνε σε διάφορες μικροδουλειές του Χόλιγουντ και δεν είχε πάρε-δώσε με το Αμερικανικό Κ.Κ., μια ταινία με παρόμοιο θέμα, αναζητώντας κάτι διαφορετικό για να τραβήξει τον κόσμο στο σινεμά στα πρώτα χρόνια της τηλεοπτικής άνθισης. 

Το ενδιαφέρον βέβαια είναι ο sui generis τρόπος με τον οποίο ο Γουντ εκτέλεσε την παραγγελία του παραγωγού του, προτιμώντας να ρίξει το βάρος σε προσωπικές αναφορές, στη δική του ιδιωτική συνήθεια, κρατώντας μάλιστα ο ίδιος τον ρόλο του Γκλεν, ενός αρκετά μάτσο τύπου που του αρέσει να ντύνεται γυναικεία, και επιλέγοντας την πραγματική τότε σύντροφό του, Ντολόρες Φούλερ, για το ρόλο της Μπάρμπαρα που καλείται να συγκατανεύσει στην ιδιαιτερότητα του αγαπημένου της. Ένα καταρχήν ημιαυτοβιογραφικό ψευδοντοκιμαντέρ, που σχεδόν αμέσως εξελίσσεται σε ένα σουρεαλιστικό, συχνά χαοτικό καρουζέλ εικόνων, το οποίο αναλαμβάνουν θεωρητικά να βάλουν σε τάξη, για το ξεκάρφωμα, ένας αστυνομικός επιθεωρητής (Λάιλ Τάλμποτ) που έχει μπερδευτεί από τις απανωτές διαφυλικές υποθέσεις που του έχουν ανατεθεί, και ένας ψύχραιμος επιστήμονας ψυχολόγος (Τίμοθι Φάρελ) που αναλαμβάνει να εξηγήσει περιπτωσιολογικά, με υποβλητικά voice-overs, το φαινόμενο «άντρας και γυναίκα στο ίδιο σώμα». Ανάμεσά τους παρεμβαίνει ανά τακτά διαστήματα η σεβάσμια μορφή του Μπέλα Λουγκόζι, που κρατάει το ρόλο του Επιστήμονος, ενός υπέρ-αφηγητή/σχολιαστή εκτός των συμφραζόμενων της ταινίας, που κάθεται σε μια πολυθρόνα και μιλά με βιβλικό στόμφο για τον «δράκοντα στο κατώφλι της πόρτας μας» και άλλα ενδιαφέροντα.

Στο καταιγιστικό του ντεμπούτο, ο Εντ Γουντ πειραματίστηκε με θαυμαστή αγαρμποσύνη με διάφορα κινηματογραφικά παιχνίδια, όπως τη διπλοτυπία, το φλασμπάκ μέσα στο φλασμπάκ, τις –συχνά δυσεξήγητες- παρεμβολές αρχειακού υλικού, τις ενδοσκοπικές αναπαραστάσεις ονείρων και ερωτικών φαντασιώσεων. Ο εντελώς ιδιοσυγκρασιακός και ανισοβαρής τρόπος της αφήγησής του αποθεώνεται στο τελευταίο δεκάλεπτο της ταινίας, όταν και στρέφεται σε μια 2η ιστορία, αυτή του Άλαν (Τόμι Χέινς), που υποβάλλεται σε εγχείρηση αλλαγής φύλου. Φαινομενικά αχρείαστο, το δεκάλεπτο του Άλαν προφανώς προστέθηκε προκειμένου ο Γουντ να κατευνάσει τον παραγωγό του, Τζορτζ Βάις. Την επεισοδιακή μεταξύ τους σχέση, όπως και την εν γένει περιπέτεια για το γύρισμα του Glen or Glenda, σίγουρα θα θυμούνται όσοι έχουν παρακολουθήσει και τη βραβευμένη βιογραφία που έφτιαξε το 1994 για τον Εντ Γουντ ο Τιμ Μπάρτον.