Το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη του Μουσείου

Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, παρουσιάζουν στο Νέο Δημαρχείο την έκθεση Το μεγαλείο της Φύσης: Έντομα και Φυτά.

Σε ένα μαγευτικό ταξίδι στην καρδιά της φύσης προσκαλεί το κοινό ο Γάλλος δημιουργός Gilles Mermet, μέσα από την έκθεση Το μεγαλείο της Φύσης: Έντομα και Φυτά. Στα έργα του αποκαλύπτονται οι λεπτομέρειες φυτών και εντόμων και αναδεικνύονται οι αντιστοιχίες τους.

Στο πλαίσιο συνεργασίας του με το περιοδικό GEO, καθώς και  για τις ανάγκες του  βιβλίου του με τίτλο Trompe l’oeil (Οφθαλμαπάτη) πάνω στα έντομα, ο δημιουργός φωτογράφισε χρησιμοποιώντας μηχανή μεγάλων διαστάσεων περισσότερα από διακόσια είδη, δίνοντας έμφαση στη λεπτομέρεια μέσα σ’ ένα φωτογραφικό στούντιο. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν ρεπορτάζ  στη Νέα Καληδονία, τη Νότια Ινδία, όπως και μέσα σε βοτανικά θερμοκήπια, με στόχο να αποκαλυφθούν οι μορφές, οι δομές και οι υφές του κάθε υπό εξέταση είδους.

Ο Gilles Mermet αναφέρει: Αυτή η έκθεση δεν αποτελεί μια επιστημονική επίδειξη, αλλά μια συγκεκριμένη ματιά πάνω στη φύση, στην υπηρεσία της φύσης. Μια ματιά η οποία υπονοεί αντιστοιχίες αλλά δεν επιβάλλει τίποτα. Μια ματιά στο ‘υπερπέραν’, στον κόσμο πέρα από τον άνθρωπο, ο οποίος, μέσα από παιχνίδια αντικατοπτρισμού, μας παραπέμπει στο ίδιο το μυστήριο της δικής μας ύπαρξης. (…) Είθε αυτή η έκθεση να συμβάλλει ώστε να γίνει πιο συγκεκριμένη η έννοια της ‘βιοποικιλότητας’, ανεκτίμητος πλούτος του Πλανήτη και πρωταρχική πηγή για τον Άνθρωπο.

Η έκθεση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα στo πλαίσιο του Φεστιβάλ «ΓΕΩσυναντήσεις», στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας-Κέντρο ΓΑΙΑ.

Νωρίτερα την ίδια μέρα (Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό) και στον ίδιο χώρο στις 09.30, η Αντιδημαρχία Περιβάλλοντος Ποιότητας Ζωής και Ελεύθερων Χώρων  του Δήμου Θεσσαλονίκης διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση σχετικά με τις κλιματικές αλλαγές και το Νερό, όπου και θα παρουσιαστεί το παιχνίδι «PLANET BOOK» στην επιτραπέζια αλλά και στην επιδαπέδια μορφή του, με τη συμμετοχή μαθητών.