Η Art-Athina με μεγάλη χαρά παρουσιάζει φέτος τη 19η διοργάνωση της. Η μεγάλη περσινή επιτυχία μαρτυρά πως σε περίοδο βαθιάς κοινωνικής, οικονομικής και πολιτισμικής κρίσης, αποδεικνύεται η εντυπωσιακή σχέση του λαού με την τέχνη, η οποία έχει τη δύναμη να εξασφαλίσει διέξοδο, καλλιεργώντας επιθυμίες και προσδοκίες.

Βρισκόμαστε ήδη στον πέμπτο χρόνο της κρίσης. Στη διάρκεια αυτών των ετών, η Art-Athina έδωσε ” το παρών” δυναμικά και απέδειξε ότι, όχι απλά αντέχει και επιβιώνει αλλά ότι ανθίζει ως αναγκαιότητα. Η μεγάλη συμμετοχή Ελλήνων αλλά και ξένων καλλιτεχνών στην περσινή Art-Athina,  μαρτυρά τη μεγάλη τους ανάγκη να καταθέσουν τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς, τα συναισθήματα αλλά και τα αδιέξοδα που βιώνουν λόγω της οικονομικοκοινωνικής κατάστασης. Η ανταπόκριση του κόσμου, που πέρυσι ξεπέρασαν τους 30.000 επισκέπτες, και η αγάπη ελληνικών και ξένων γκαλερί  που στηρίζουν το θεσμό με αγάπη και ενθουσιασμό, μας «υποχρεώνει», όχι μόνο να παραμένουμε αισιόδοξοι αλλά και να μεταδίδουμε την αισιοδοξία μας.

Είναι γεγονός πως στην παρούσα συγκυρία, οι γκαλερί αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες. Οι χώροι τέχνης όμως,  δεν μπορούν να συγκριθούν με κανέναν άλλο επαγγελματικό χώρο, καθώς ο ρόλος τους είναι η προώθηση της τέχνης. Οι περισσότεροι από εμάς που ασχολούμαστε επαγγελματικά με το χώρο της τέχνης συνεχίζουμε την πορεία μας με μεράκι και ρομαντική επιμονή και μοναδικό κίνητρο τη μεγάλη μας αγάπη για την τέχνη. Υπό αυτό το πρίσμα,  οι ελληνικές γκαλερί οφείλουν να υποστηρίξουν το σημαντικότερο εικαστικό γεγονός της χώρας και να δίνουν αδιάκοπα το δυναμικό “παρών”.

Με στόχο την αποτύπωση των τάσεων της σύγχρονης διεθνούς εικαστικής σκηνής, και κυρίως το άνοιγμα σε ένα ευρύ κοινό, τo βασικό πρόγραμμα της Art-Athina 2014 συνθέτουν 45 γκαλερί από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Τουρκία, τη Ρουμανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, την Ελβετία, την Ισπανία και την Αυστραλία.

Το παράλληλο πρόγραμμα προσανατολίζεται φέτος σε ένα  ευρύτερο άνοιγμα προς το διεθνή εικαστικό χώρο. Συγκεκριμένα, θα αφιερωθεί ένα μεγάλο κομμάτι της έκθεσης στην παρουσίαση συλλογών από το εξωτερικό. Επίσης,  έχει σχεδιαστεί ένα ξεχωριστό  VIP  πρόγραμμα, του οποίου η προετοιμασία έχει ήδη ξεκινήσει με συμμετοχές σημαντικών συλλεκτών και φιλότεχνων. Η 19η διοργάνωση εκπληρώνει έναν από τους κύριους στόχους της,  την προσέλκυση εξεχουσών προσωπικοτήτων από το χώρο της τέχνης παγκοσμίως. Σημαντικοί διεθνείς επιμελητές και τεχνοκριτικοί θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα ομιλιών.

Ο διάλογος μεταξύ των εικαστικών σκηνών Ελλάδας και εξωτερικού, θα ενισχυθεί και από το επιτυχημένο πρόγραμμα «Platform Project», στο οποίο φέτος υπάρχει ιδιαίτερα αυξημένη συμμετοχή από το εξωτερικό. Υπό την επιμέλεια της Άρτεμις Ποταμιάνου, επιλέχτηκαν να παρουσιάσουν το έργο τους στη φετινή Art-Athina, 17 ελληνικές και 31 ξένες πλατφόρμες, τι οποίες  απαρτίζουν κυρίως νέοι καλλιτέχνες. Το Platform Project αποτελεί μια  χαρτογράφηση της εικαστικής δράσης, όπως αυτή παράγεται μέσα στα πλαίσια ομαδικών πρωτοβουλιών καλλιτεχνών που αποφασίζουν να αναζητήσουν από κοινού λύσεις στα εικαστικά ερωτήματα.

Η Άρτεμις Ποταμιάνου επιμελείται μια έκθεση αποκλειστικά με συνεργάτες των γκαλερί από το βασικό πρόγραμμα. Η θεματική της έκθεσης Art Athina Contemporaries θα ανακοινωθεί σύντομα.

Μετά από την περσινή επιτυχία του διαδραστικού εκπαιδευτικού προγράμματος για παιδιά, σχεδιάζεται για την Art-Athina 2014  ένα εντελώς ανανεωμένο πρόγραμμα, με φαντασία και ευρηματικότητα, που  θα δώσει και πάλι την ευκαιρία στους νεαρούς επισκέπτες να ανακαλύψουν νέες δεξιότητες και τρόπους έκφρασης και να ενεργοποιήσουν την εικαστική τους αντίληψη.

Η Art-Athina, από γεννήσεως του θεσμού, υποστηρίζεται ηθικά και υλικά από το Υπουργείο Πολιτισμού.  Έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ στον άξονα προτεραιότητας 2 “αειφόρος ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας ζωής” .

Info: Η Γιάννα Γραμματοπούλου είναι ιδιοκτήτρια της αίθουσας τέχνης “εκφραση-γιαννα γραμματοπουλου” και Πρόεδρος ΔΣ του Πανελληνίου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης.

Photo: Dimis Argyropoulos


*Αναδημοσίευση από το περιοδικό CultureNow Mag, τεύχος 28