Ο χώρος Τέχνης “Mary Alexiou-Athens Art Space” οδός Δημοκρίτου και Στρατιωτικού Συνδέσμου 23, στο Κολωνάκι εγκαινιάζει την Πέμπτη

25 Οκτωβρίου 7:30 μ.μ. την ατομική έκθεση ζωγραφικής του εικαστικού Γεράσιμου Θωμά.
 

Ο Γεράσιμος Θωμάς σε ηλικία 34 ετών ασκεί διδακτικό έργο στην ΑΣΚΤ ως διδάσκων ΠΔ 407/80 στη βαθμίδα του λέκτορα.

Διάρκεια Έκθεσης 25 Οκτωβρίου – 12 Νοεμβρίου 2012.
Νέοι καλλιτέχνες, η Ελλάδα του αύριο.

 

Τίτλος Κριτικής

Η ανθρωποκεντρική αρχιτεκτονικά και οι συμβολισμοί της

Ο Γεράσιμος Θωμάς με αυτή την εικαστική παρέμβαση την δεδομένη χρονική στιγμή κλείνει ένα μεγάλο κεφάλαιο που άρχισε πριν από τέσσερα χρόνια, με την έκθεση του «Και ο Θεός Έπλασε.» στην Gallery Μαίρη Αλεξίου. Μετά από τέσσερα χρόνια, από την ελληνική φύση επεκτείνεται στην ανθρωποκεντρική αρχιτεκτονική και τους συμβολισμούς της. Η Ελληνική φύση είναι ένα από τα μεγαλύτερα «μουσεία» περιβαλλοντολογικής έκφρασης. Πλούσια σε σχήματα, φόρμες, χρώματα, με μια φαινομενική αναρχία, που όμως συμβαδίζει με τους ρυθμούς του σύμπαντος.

Στα έργα του Γεράσιμου Θωμά, ο θεατής αποδέκτης, ταξιδεύει μέσα σε ονειρικό κόσμο συμβόλων και αινιγματικών μορφών, όπου φύση και άνθρωπος γίνονται ένα. Η γεωμετρία και τα μαθηματικά αντικαθίστανται από τις φόρμες εμπλουτισμένες με καμπύλες και χρώματα. Δείγματα ευγένειας και γαλήνης, γόνιμης και θετικής σκέψης. Μας ταξιδεύει στο φως της γνώσης από τα προϊστορικά στεατοπυγικά ειδώλια, δείγματα υψηλής αισθητικής, στις γυναικείες μορφές του, που υμνούν την γονιμότητα. Φως απέραντο διαχέεται και δίνει πλαστικότητα, λες και το ζωγραφικό έργο λειτουργεί αυτόνομα, ζωντανεύει και σου ζητάει να πάρεις μέρος.

Η αρχιτεκτονική είναι ζωντανή και τα αρχιτεκτονικά δημιουργήματα είναι ζωντανοί οργανισμοί. Μία πέτρα, ένα τούβλο, έχει τον προορισμό του. Το τούβλο μπορεί να γίνει αντικείμενο επιθετικής πράξης ή μέρος λειτουργικής δόμησης του EMPIRE STATE. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο γεννιέται ένα υπέροχο αρχιτεκτονικό αριστούργημα και ένα αριστουργηματικό ζωγραφικό έργο από ένα τούβλο, μια πινελιά. Ο Γεράσιμος Θωμάς γνωρίζει πολύ καλά την τέχνη της πλαστικότητας καθ΄ ότι καμιά πινελιά του δεν είναι ίδια με την άλλη. Η μία συντροφεύει την άλλη και το τελικό ζωγραφικό αποτέλεσμα ζωντανεύει, πάλλεται, δονείται, μας συγκλονίζει. Οι ανθρώπινες αισθήσεις είναι αποδέκτες αυτών. Η καμπύλη είναι το βασικό σχήμα που χρόνια ακολουθούσε η Κυκλαδική και Αιγαιοπελαγίτικη αρχιτεκτονική. Κατά τη βυζαντινή περίοδο έχουμε σπουδαία δείγματα της καμάρας. Ενώ το οξυκόρυφο συνοδεύει όλη την μεσαιωνική περίοδο, είναι η αρχιτεκτονική που συναντάμε πολύ στη Βόρεια Ευρώπη και δηλώνει επιβολή και χαλιναγώγηση στα πλήθη. Τέλος, μιλώντας για την Ελληνική ζωγραφική ο απόηχος της δηλώνει πάντα μια λέξη Ε λ ε υ θ ε ρ ί α.