Η νέα δουλειά που θα παρουσιάσει ο καλλιτέχνης αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης, με τίτλο «μεταναστεύσεις», και περιλαμβάνει πολύ-επίπεδες εγκαταστάσεις και ζωγραφικά έργα που πραγματεύονται όλη την πορεία των προσφύγων: από την ακούσια εγκατάλειψη της πατρίδας τους και το ριψοκίνδυνο ταξίδι, μέχρι τον τελικό τους προορισμό σε κάποια χώρα του δυτικού κόσμου.

Αφορμή αποτέλεσαν οι έντονες αντιθέσεις ανάμεσα στην Ευρώπη και την Ανατολή, η συνεχιζόμενη τραγωδία στη Συρία, οι χαμένοι στη θάλασσα της Μεσογείου, αλλά και η κρίση στην Ευρώπη και την Ελλάδα.

Η έκθεση αναπτύσσεται σε τρεις βασικές ενότητες, όπου φωτογραφικό υλικό, ονόματα των θυμάτων, κείμενα, και μακέτες βομβαρδισμένων πόλεων, προϊόντα της έρευνας του καλλιτέχνη, συνυπάρχουν και συνδιαλέγονται με ζωγραφικά έργα του που διακρίνονται για τη λιτότητα, αλλά και την έντασή τους.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Ιστορικός Τέχνης Μάνος Στεφανίδης στο κείμενο που συνοδεύει τον κατάλογο της έκθεσης:

«Ο Στάμος δεν αναρωτιέται, με κάθε καινούριο έργο του, μόνο «τί είναι ένα έργο τέχνης;» αλλά επιμένει να απαντήσει στο ακόμη πιο δύσκολο ερώτημα «γιατί ένα έργο τέχνης σήμερα και για ποιούς;» Παρά τον διαρκώς επίκαιρο χαρακτήρα των έργων του όμως η τέχνη του δεν καταδέχεται να είναι απλά πολιτική, δηλαδή καταγγελτική, αλλά επιδιώκει κάτι πολύ πιο φιλόδοξο και σαφώς πιο δύσκολο: να δημιουργήσει εικαστικά περιβάλλοντα – «μνημεία φρίκης»( όπως θα έλεγε ο ποιητής) αλλά και πυρήνες ενέργειας που θα βοηθήσουν τον θεατή να κατανοήσει τόσο την εποχή του όσο και τον εαυτό του».

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Στέργιος Στάμος γεννήθηκε στην Κρανιά Γρεβενών το 1964. Σπούδασε στην Σχολή Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης (εργαστήριο Β. Δημητρέα 1984-1989). Έχει πραγματοποιήσει 21 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών, σε Ελλάδα και Κύπρο. Έργα του βρίσκονται στην Πινακοθήκη Εμφιεντζόγλου, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Συλλογή Λ. Μπέλτσιου, στο Εικαστικό Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Λάρισας, στη Συλλογή BOSCH, στην Πινακοθήκη Κομοτηνής, στο Μουσείο Τσιτσάνη στα Τρίκαλα, στην είσοδο του θεάτρου Πάρκου στη Νάουσα της Πάρου και σε ιδιωτικές συλλογές.