Η Feelgood Entertainment παρουσιάζει στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015 την ταινία «Φιμωμένος Έρωτας» (Short Skin) του Duccio Chiarini, με τον Matteo Creatini.

Ο “Φιμωμένος Έρωτας” είναι το εντυπωσιακό ντεμπούτο του Duccio Chiarini που προβλήθηκε στο “Biennale College – Cinema”, το τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας το οποίο προωθεί τα νέα ταλέντα του σινεμά, όπου έκλεψε τις εντυπώσεις των κριτικών. Η ταινία υφαίνει με ευαισθησία και χιούμορ μία γλυκόπικρη ιστορία ενηλικίωσης με φόντο μια κλασικά παρεμβατική ιταλική οικογένεια, μέσα στον κλοιό της οποίας ο πρωταγωνιστής Matteo Creatini αναδεικνύει έναν αξιαγάπητο ήρωα με πολλές αδυναμίες και ακόμα περισσότερο θάρρος. 

Σύνοψη

Ο Edoardo ζει στην Πίζα, είναι 17 χρονών και υποφέρει από φίμωση. Η κατάσταση του είναι κάτι που απασχολεί όλη την οικογένεια, αλλά κυρίως τον ίδιο. Ο καλύτερος φίλος του ο Arturo σκέφτεται συνεχώς πότε θα χάσει την παρθενιά του και φαντασιώνεται τις λεπτομέρειες της πολυαναμενόμενης αυτής εμπειρίας. Ο Edoardo θα ήθελε κι εκείνος να κάνει σεξ, ειδικά τώρα που η καλύτερη του φίλη έρχεται για διακοπές στην Πίζα. Εν τω μεταξύ γνωρίζεται και με την Elisabetta, ένα κορίτσι που τραγουδάει σε ένα συγκρότημα και θέλει να περάσει το βράδυ της μαζί του. Θα τα καταφέρει άραγε να ξεπεράσει το μεγαλύτερο πρόβλημα της ζωής του και να ζήσει την εμπειρία που φαντασιώνεται όλα αυτά τα χρόνια;

Διάρκεια: 86’

Σημείωμα σκηνοθέτη

Η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας σεξουαλικής και συναισθηματικής ενηλικίωσης. Εγκλωβισμένος στους φόβους και τις ανασφάλειες  του, σχεδόν αποκλεισμένος από τα κορίτσια, ο Edoardo θα μάθει να αναπτύσσει άλλα ταλέντα που θα τον βοηθήσουν να αποκτήσει μια πιο βαθιά κατανόηση του γυναικείου κόσμου και των ατελείωτων συναισθηματικών αντιφάσεων. Η ιδέα της ταινίας είναι να εξερευνήσει τις αδυναμίες του αντρικού φύλου, αυτές που εκπροσωπούν τα μάτσο στερεότυπα.

Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη

Από πού προήλθε η ιδέα για την ταινία;

Κατά τύχη. Έκανα μια άλλη ταινία, αλλά είχε προβλήματα, και καθώς αναζητούσα έμπνευση  για μια ιστορία που μπορούσα να πω με λίγα μέσα, αλλά με πολύ συναίσθημα, διάβασα ένα κόμικ του Gipi με πρωταγωνιστή έναν ανδρολόγο που μου θύμισε μια αντίστοιχη προσωπική εμπειρία. Οπότε έγραψα τον σκελετό μιας ιστορίας επί τόπου και την έδειξα στη συν-σεναριογράφο μου, Ottavia Maddeddu. Ενθουσιάστηκε και συνεχίσαμε να το δουλεύουμε μαζί. Μετά το υπέβαλα στο εργαστήριο του  Biennale College και με δέχτηκαν.  Όλα πήγαν αναπάντεχα καλά, από το πρώτο σκαρίφημα της ιστορίας μέχρι την τελική κόπια της Βενετίας. Η ταινία ολοκληρώθηκε σε έναν χρόνο.

Στο τέλος της ταινίας υπάρχει μία αφιέρωση που λέει: Στην οικογένεια μου. Πόσο σημαντικό ήταν το θέμα της οικογένειας σε μία ταινία όπου ο μοναδικός πρωταγωνιστής φαίνεται να είναι ο Matteo;

Η ιδέα ήταν να αποδώσουμε τον κόσμο ενός εφήβου που αισθάνεται παγιδευμένος. Προσωπικά, είμαι πλαισιωμένος από την οικογένεια, ίσως με υπερβολικό τρόπο. Μερικές φορές είναι σχεδόν σαν να είμαστε σε κιμπούτς. Κάνουμε τα πάντα μαζί. Στην ταινία, υπάρχει μία συνεχόμενη κόντρα ανάμεσα στον πρωταγωνιστή και τον περίγυρο του, ανάμεσα στις ανασφάλειες και τις πεποιθήσεις του κόσμου που τον περιβάλλει. Είναι αυτοί που τον κάνουν να αισθάνεται υπό πίεση. Ο ενήλικος κόσμος μοιάζει πολύ δυνατός.

Η ταινία έχει πολύ έντονο εικαστικό αποτύπωμα, τα κάδρα είναι πολύ ξεκάθαρα. Πώς προέκυψε η εμπλοκή του Τούρκου διευθυντή φωτογραφίας, Baris Ozbicer, με την ταινία;

Στην αρχή, δεν τον ήξερα, αλλά γνωριστήκαμε και γίναμε φίλοι. Μου άρεσε η πρώτη του ταινία, το Honey, που διακρίθηκε με τη Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Πάντα συνεργαζόμουν με ξένους διευθυντές φωτογραφίας. Καθώς δεν καταλαβαίνουν τους διαλόγους, έχουν μια πιο καθαρή αντίληψη της πραγματικότητας. Εδώ θέλαμε να μεταδώσουμε το μήνυμα ότι μπορείς να κάνεις μία ταινία που είναι διασκεδαστική, παρ’ όλο που έχει την πίκρα και τη διακριτικότητα ορισμένων σουηδικών ταινιών. 

Πώς διαλέξατε τη μουσική;

Στην αρχή έγραψα μία ιστορία που διαδραματιζόταν τη δεκαετία του ’90. Οπότε ήθελα να ενσωματώσω τη μουσική ενός συγκροτήματος που μου άρεσε πολύ εκείνη την περίοδο, τους Grant Lee Buffalo. Μετά αποφασίσαμε να το κάνουμε πιο σύγχρονο, παρ’ όλο που ακόμα ήθελα έναν συγκεκριμένο ήχο αλλά και την ατμόσφαιρα της εφηβείας μου. Μετά άκουσα τη μουσική του Mark Andrew Hamilton και του συγκροτήματος του,  τους Woodpigeon. Άρχισε να μου στέλνει κομμάτια που έδιναν αυτό το κάτι παραπάνω στην ταινία, ενισχύοντας τον παλμό της.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Duccio Chiarini

Σενάριο: Duccio Chiarini, Ottava Elkann, Francesca Zanza

Παίζουν: Creatini Matteo, Franscesca Agostini, Michele Crestacci,  Nicola Nocchi, Miriana Raschilla, Bianca Ceravolo, Bianca Nappi, Michele Crestacci, Francesco Acquaroli, Crisula Stafida

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Baris Ozbicer

Μοντάζ: Roberto Di Tanna