Το διάστημα 24 Οκτωβρίου 2014 έως 1 Νοεμβρίου 2014, η Erika Batdorf, Καναδή περφόρμερ με έδρα το Βερολίνο, θα βρίσκεται στον Κινητήρα ως resident artist προκειμένου να εξελίξει την πρόσφατη έρευνά της πάνω σε μια μάσκα κουνελιού από την Ινδονησία και μια μαριονέτα σε σχήμα καρδιάς. Στο τέλος της εβδομάδας, το Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014, θα μοιραστεί τα αποτελέσματα της έρευνάς της σε μια ανοιχτή παρουσίαση.

Η Erika Batdorf είναι στα πρώτα στάδια της δημιουργίας μιας εγκατάστασης που περιλαμβάνει στενή συνεργασία με το κοινό ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει βαθύ στοχασμό. Δουλεύει με μια μάσκα κουνελιού από την Ινδονησία και μια μαριονέτα σε σχήμα καρδιάς (κατασκευαμένη από την αυστραλιανή εικαστικό Suzanne Bartos, η οποία κάνει επίσης το κοστούμι). Ως performer που συνήθως λειτουργεί με πολλή αλληλεπίδραση με το κοινό, διερωτάται αν δε μιλά με το κοινό, είναι η περφόρμανς ακόμα συναρπαστική; Σε αυτό το κομμάτι, όπως και η μάσκα, (που είναι όμορφη και αποτελεί μια «μεταμφίεση») χρησιμοποιεί τεχνάσματα για να παρουσιάσει κάτι πιο βαθύ, ένα μέσο συγκάλυψης για να ξεγυμνωθεί. «Πώς μπορώ να αποκαλύψω περισσότερα για τον εαυτό μου μέσα σε αυτό το χαρακτήρα;», αναρωτιέται η Erika.

Την εβδομάδα του residency στον Κινητήρα, θα προσπαθήσει να απαντήσει σε ορισμένα ευαίσθητα για τη δεδομένη χρονική στιγμή ερωτήματα: πόσο χώρο χρειάζομαι για να καθορίσω το μέγεθος της κλειστής δομής; Πώς δουλεύει ο ήχος μέσα στη μάσκα (μουρμούρισμα, βουητό…); Ποιά τραγούδια θα χρησιμοποιήσω για την τραγουδιστή μαριονέτα σε σχήμα καρδιάς;

Θα αρχίσει επίσης να εξετάζει κάποια άλλα ζητήματα που θα της πάρουν περισσότερο χρόνο για να απαντήσει: τι ακριβώς κάνει το κουνέλι; Γιατί; Ποιά συγκεκριμένα αντικείμενα θα χρησιμοποιήσει; Ποιές είναι οι τυπικές κινήσεις του κουνελιού; Γιατί κινείται το κουνέλι: χορεύει; διαλογίζεται; πραγματοποιεί κάποιες συγκεκριμένες πράξεις; Τι ακριβώς περιλαμβάνει η αλληλεπίδραση με το κοινό; Γιατί πρέπει να αλληλεπιδρώ μαζί τους;

Η παρουσίαση το Σάββατο 1/11/2014 θα περιλαμβάνει τόσο αλληλεπίδραση με το κοινό, όσο και μια σύντομη προβολή/ διάλεξη παλαιότερων έργων αλλά και της τωρινής έρευνας της Erika.

Η Erika Batdorf εργάζεται ως περφόρμερ, διευθύνει, χορογραφεί και δημιουργεί βραβευμένες και μοναδικές περφόρμανς από το 1983. Το έργο της έχει παρουσιαστεί στον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Φινλανδία, τη Δανία, την Ελβετία, την Κορέα, την Ινδονησία, τη Γεωργία και σε 14 αμερικανικές πολιτείες σε μέρη όπως το Smithsonian Institute, τα Μουσεία Καλών Τεχνών του Σαν Φρανσίσκο και του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, στη Νέα Υόρκη, τη Φιλαδέλφεια, το Νιου Χαμσάιρ, τη Βοστώνη και το Τορόντο. Είχε 4 υποψηφιότητες Dora και δύο παραστάσεις που δημιούργησε/ σκηνοθέτησε μπήκαν στις κορυφαίες 10 θεατρικές παραγωγές του έτους στο NOW Magazine στο Τορόντο (2006 και 2010). Την περασμένη χρονιά παρουσίασε την τελευταία της δουλειά The Smell of the Soul, με το μουσικό δίδυμο Arwinda στην Τιφλίδα, το Μόναχο και την Τζακάρτα και συν-σκηνοθέτησε με τους Sook-Yin Lee και Benjamin Kamino το How Can I Forget στο Τορόντο. Έχει μόλις ολοκληρώσει την ηχογράφηση ενός άλμπουμ πρωτότυπης μουσικής στη Γερμανία με την Lisa Schamberger ενώ αναπτύσσει ένα νέο σόλο κομμάτι εγκατάστασης για την Μπιενάλε της Βενετίας (Μάιος 2015). Μόλις επέστρεψε στο Πανεπιστήμιο του York στο τμήμα θεάτρου μετά από μια διετή εκπαιδευτική άδεια, όπου ζούσε στην Ινδονησία και τη Γερμανία.