Η Βίκυ Αδάμου, ο Πάρις Ερωτοκρίτου, η Ιωάννα Καμπυλαυκά, η Άρτεμις Λαμπίρη, η Αμάλια Μπένετ, ο Johnny O, η Κατερίνα Σκιαδά και η Πέρσα Σταματοπούλου, σταθεροί συνεργάτες του Καλλιτεχνικού Δικτύου του Κινητήρα, συναντούν τους επαγγελματίες και τους ερασιτέχνες της Ομάδας του, και δημιουργούν μια πρωτότυπη παράσταση εμπνευσμένη από τον έρωτα ως αντίσταση.

Οι επτά από τους οκτώ δημιουργούς που συμμετέχουν στο εγχείρημα, μας μίλησαν για την συναρπαστική εμπειρία αυτής της σύμπραξης και τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν δουλεύοντας όλοι μαζί τις ιδέες τους, με σκοπό να συνθέσουν και να παρουσιάσουν, μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, ένα ενιαίο έργο-ύμνο στη διαφορετικότητα.


Βίκυ Αδάμου | “Έρωντας-πορνό”

Ήταν εξαρχής μια πρόσκληση πρόκληση από την Αντιγόνη Γύρα, μαμά του Κινητήρα και μαμά γενικότερα. Αρχικά μου ήταν δύσκολο το θέμα, ο έρωτας κι εγώ είμαστε σε διάσταση στην παρούσα φάση, οπότε δεν είχα από τι να πιαστώ για να δημιουργήσω κάτι στη σκηνή. Επίσης, το να δώσω έτοιμο υλικό μέσα σε 10 ώρες ήταν τεράστια δυσκολία για μένα που ο χρόνος δεν μου είναι ποτέ αρκετός. Ευτυχώς, γνωρίζω πολύ καλά το δυναμικό της ομάδας που από μαθητές έγιναν άξιοι συνάδελφοι και άξιοι συνάδελφοι έγιναν καλοί μαθητές. Δουλέψαμε αυτοσχεδιαστικά πάνω σε μια ιδέα μου με θέμα το “Πορνό” ως απάντηση στον ξεθωριασμένο έρωτα ενός μεσήλικου ζευγαριού.

Χαίρομαι ιδιαίτερα που θα συναντηθώ με τους παλιούς αγαπημένους μου κινητήρες, έστω και μέσα από τις σκηνοθεσίες μας στη νέα αυτή πολυμορφική παράσταση του Κινητήρα.

Πάρις Ερωτοκρίτου | “Ψυχολογια Συριανού Συζύγου (ΨΣΣ) ή πώς να σταματήσεις να είσαι ερωτευμένος”

Η εμπειρία είναι πρωτόγνωρη αλλά την ίδια στιγμή συναρπαστική, γιατί μέσα σε 10 περίπου ώρες πρέπει να γνωρίσεις περισσότερα από 15 άτομα και μαζί να φτιάξετε ένα κομμάτι – στη δική μας περίπτωση μια συμπυκνωμένη θεατρική εκδοχή του διηγήματος του Εμμανουήλ Ροίδη “Ψυχολογία Συριανού Συζύγου” –  το οποίο θα ενσωματωθεί μέσα στην συνολική παράσταση ‘Έρωντας’. Η εμπειρία μοιάζει σαν πρώτη πρόβα, τεχνική και γενική συμπυκνωμένες σε δύο μόνο μέρες. Εντούτοις, η σύμπραξη επαγγελματιών και ερασιτεχνών δημιουργεί μια ιδιαίτερη δυναμική όπου υπερισχύει το πνεύμα αποδοχής, ανταλλαγής αλλά πάνω απ’ όλα εμπιστοσύνης, χαρακτηριστικό του Κινητήρα και των ανθρώπων του.  

Άρτεμις Λαμπίρη | “Ο έρωτας σαν αγάπη”

Η βασική πρόκληση έγκειται στο ότι πρέπει να δημιουργήσει κανείς κάτι σε δυο μέρες. Κάτι που να τους χωράει όλους. Έχοντας δουλέψει ξανά με τους περισσότερους απ’ την ομάδα δεν ήθελα να αφήσω κανέναν απ’ έξω. Κι αυτό ήταν η αφορμή στο να σκεφτώ πιο σφαιρικά. Να φτιάξω κάτι που να αφορά όλους αυτούς μα και όλους εμάς για το τι είναι έρωτας/έρωντας/γέροντας/αγάπη. Και καθώς μιλάμε για έρωτα, δε μιλάμε για αρπαχτή, το να αναπτύξεις κάτι με βάθος σε 2 μέρες, είναι πρόκληση.

Σκέφτηκα λοιπόν πως πρέπει να είναι κάτι που να μπορεί κανείς να ερωτευθεί και να αναπτύξει τη δική του σχέση με αυτό. Μια σχέση με διάρκεια, όπου θα μπορεί η ενσυναίσθηση του καθενός να δουλέψει με το υλικό σε βάθος χρόνου. Οι άνθρωποι αυτοί είναι όμως τόσο ανοιχτοί, δεκτικοί και έτοιμοι, που δεν μπορεί κανείς παρά να τους ερωτευθεί. Ελπίζω το ίδιο να έχει γίνει στην πορεία με το δικό μου το κομμάτι. 

Αμάλια Μπένετ | “Κλίμακα Ρίχτερ” 

Η εμπειρία της συνεργασίας μου με την Ομάδα του Κινητήρα δε μπορεί να διαφοροποιηθεί από τη συνεργασία με μια αμιγώς επαγγελματική ομάδα. Οι άνθρωποι που την απαρτίζουν επιδεικνύουν την ίδια σοβαρότητα και πειθαρχία με τους επαγγελματίες. Ήταν χαρά μου η συνεργασία μου με τον καθένα χωριστά από τα άτομα που συνθέτουν αυτή την ομάδα.

Κατερίνα Σκιαδά | “Κλίμακα Ρίχτερ”

Η συνεργασία αυτή είναι ιδιαίτερη, γιατί αποτελείται από μια ομάδα ανθρώπων με διαφορετικές αναφορές ο καθένας, άλλη εκπαίδευση και διαφορετική πορεία έως το σήμερα. Παρόλ’ αυτά στην προετοιμασία του συγκεκριμένου έργου τίποτα από τα παραπάνω δεν αποτέλεσε εμπόδιο. Αντιθέτως, όλα κύλησαν πολύ δημιουργικά και γρήγορα βρέθηκε ένας κοινός κώδικας επικοινωνίας μεταξύ όλων. Στις λίγες μέρες που έπρεπε να ολοκληρωθεί  η χορογραφία όλοι οι ερμηνευτές ήταν πολύ δεκτικοί ,”ανοικτοί” σε κάθε οδηγία που ερχόταν από τον χορογράφο και έτοιμοι να “βουτήξουν”με ενθουσιασμό στη δημιουργική διαδικασία της σύνθεσης. Η πρόκληση από την μεριά των χορογράφων να προλάβουν ήταν το πιο δύσκολο μέρος της διαδικασίας. Η πρόκληση από την μεριά των χορευτών θα είναι να καταφέρουν να απορροφήσουν όλες αυτές τις οδηγίες και να τις οικειοποιηθούν, έτσι ώστε να αποφύγουμε ένα κολλάζ μικρών σκηνών αλλά να γίνουν όλες οι ιδέες μαζί ένα ενιαίο έργο. 

Πιστεύω, ότι η πολυφωνία χορευτών και χορογράφων έχει να δώσει μια πολύ ενδιαφέρουσα διάσταση στο χώρο της χορογραφίας και να προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση: αυτή της συλλογικότητας .

Johnny O | “Ερωτεύομαι άρα υπάρχω…” (συν-δημιουργία με την Ιωάννα Καμπυλαυκά)

Ο Κινητήρας για μένα είναι από τους σημαντικότερους καλλιτεχνικούς σταθμούς που έχω περάσει. Η μυρωδιά και μόνο της δημιουργίας που υπάρχει σ’ αυτόν τον χώρο με εξιτάρει! Είναι αρκετές οι φορές που έχω δημιουργήσει κι εγώ εκεί και ως ηθοποιός και ως σκηνοθέτης. Η συνεργασία πάντοτε ήταν υπέροχη και ουσιαστική! Αυτό που βίωσα στον Κινητήρα σε αυτή τη συνεργασία ήταν η άνθιση. Ερασιτέχνες και επαγγελματίες σε μια υπέροχη συνεύρεση σπόρων, έμπνευσης, όπου με την κατάλληλη φροντίδα μπόρεσαν να ξεπεταχτούν καρποί τέχνης. Η διαφορά στη συνεργασία είναι πως στον Κινητήρα αισθάνομαι σαν το σπίτι μου και η πρόσκληση που αντιμετώπισα ήταν να ενώσω τη μιμική με τον χορό…

Πέρσα Σταματοπούλου | “Απόσταση Αναπνοής”

Η Ομάδα του Κινητήρα ήταν για μένα μία ευχάριστη έκπληξη και ταυτόχρονα μία πρόκληση δημιουργική μέσα από την ποικιλομορφία της. Ερασιτέχνες και επαγγελματίες συνυπάρχουν με μία αφοπλιστική ισοτιμία δημιουργώντας ένα σύνολο όπου όλοι δουλεύουν για τον ίδιο σκοπό, με το ίδιο πάθος. Ανοιχτοί, ευφάνταστοι, δημιουργικοί, ταπεινοί και αληθινοί, συναρμολογούν ένα παζλ χαρακτήρων και σωμάτων που το κίνητρό  τους είναι η αγάπη τους για την τέχνη. Δεν υπήρξε κάτι διαφορετικό στη συγκεκριμένη συνεργασία μου, γιατί εγώ δεν το είδα σαν κάτι διαφορετικό. Αντιμετώπισα την Ομάδα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που θα λειτουργούσα εάν απευθυνόμουν μόνο σε επαγγελματίες, αναζητώντας ένα αποτέλεσμα καλλιτεχνικό που θα με κάλυπτε δημιουργικά και αισθητικά. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο. Η μόνη δυσκολία-πρόκληση ίσως που αντιμετώπισα ήταν ο λίγος χρόνος που είχαμε για να δουλέψουμε, που παρ’ όλα αυτά μας έβαλε όλους σε μία εγρήγορση ιδιαίτερα δημιουργική.


Διαβάστε επίσης: Έρωντας: Μια παράσταση-ύμνος στη διαφορετικότητα στον Κινητήρα | 6-7, 13-14, 20-21 & 27-28 Μαΐου 2017