Από τις εκδόσεις Vesta κυκλοφορεί το βιβλίο, Επιβίωση των πυγολαμπίδων του Georges Didi – Huberman σε μετάφραση της Μήνας Πατεράκη – Γαρέφη.



Στη “Θεία Κωμωδία” ο Δάντης έχει περιγράψει τις κακές ψυχές των “δόλιων συμβούλων” και των διεφθαρμένων πολιτικών σαν μικροσκοπικά φώτα (lucciole) που σαλεύουν στον όγδοο κύκλο της
Κόλασης, πολύ μακριά από το μέγα και μοναδικό φως (luce) που καταυγάζει τον Παράδεισο. Η νεωτερική ιστορία φαίνεται πάντως να έχει αντιστρέψει το δαντικό σύμπαν: οι δόλιοι σύμβουλοι και οι διεφθαρμένοι πολιτικοί κυκλοφορούν θριαμβευτικά υπό τις δέσμες του μεγάλου φωτός (του τηλεοπτικού, λόγου χάριν), ενώ οι λαοί ανίσχυροι πλανιόνται στο σκοτάδι, όμοιoι με πυγολαμπίδες (lucciole). Ο συγγραφέας του ανά χείρας βιβλίου Ζωρζ Ντιντί-Υμπερμάν, φιλόσοφος και ιστορικός τέχνης, δεν διανοείται να αμφισβητήσει την πολιτισμική έκπτωση της εποχής μας αρνείται όμως να
προσυπογράψει τον ανέκκλητο χαρακτήρα της και, κυρίως, τη θεώρηση της σημερινής πραγματικότητας με όρους Αποκάλυψης. Οι πυγολαμπίδες, υποστηρίζει, έχουν απλώς εξαφανιστεί από το οπτικό πεδίο εκείνων, οι οποίοι δεν είναι πια στη σωστή θέση ώστε να τις δουν να εκπέμπουν τα φωτεινά σινιάλα τους. Και οι εικόνες -φτάνει να τις στοχαστούμε αυστηρά και ταπεινά, ως εικόνες-πυγολαμπίδες- ανοίγουν σίγουρα τον δρόμο για μια τέτοιας μορφής αντίσταση.


Ο Ζωρζ Ντιντί – Υμπερμάν γεννήθηκε στις 13 Ιουνίου 1953, στο Σαιντ-Ετιέν της Γαλλίας. Είναι φιλόσοφος και ιστορικός τέχνης. Διδάσκει στην Ecole des hautes etudes en sciences sociales (EHESS), στο Παρίσι, ενώ έχει διδάξει και στη Γαλλική Ακαδημία της Ρώμης. Μεταξή των συγγραμμάτων του περιλαμβάνονται τα: 
“Invention de l’hysterie” (Macula, 1982), Devant l’image (Editions de Minuit, 1990), 
“Devant le temps” (Editions de Minuit, 2000), “Le Danseur des solitudes” (Editions de Minuit, 2006), “Ecorces” (Editions de Minuit, 2011), “Blancs soucis” (Editions de Minuit, 2013) και “Essayer voir” (Editions de Minuit, 2014).