Ο Κώστας Βαρώτσος παρουσιάζει γλυπτά που βασίζονται σε «αρχέτυπες» φόρμες του έργου του –όπως ο ορίζοντας, ο λαβύρινθος, η σπείρα, η κολόνα– στον ιδιαίτερο χώρο των πρώην Αποθηκών Διαμετακόμισης, σε διάλογο με τον χαρακτήρα του τόπου.

Στην εικαστική πορεία του Κώστα Βαρώτσου, διαρκής πρόθεση του καλλιτέχνη είναι να φέρει στο προσκήνιο την αξία της σύνθεσης στο γλυπτικό αποτέλεσμα∙ χώρος, χρόνος και ύλη συνυπολογίζονται και συλλειτουργούν ως «συστατικά» μίας γλυπτικής γλώσσας που επιθυμεί τελικά να εντυπωθεί ως μία εμπειρία βιωμένη μέσα στην πραγματικότητά της.

Επενδύοντας στην αντίθεση μεταξύ διαφάνειας και αδιαφάνειας, και τη διαδοχική τοποθέτηση επιφανειών των υλικών του (όπως ρητίνες, πλαστικά, πλεξιγκλάς, γυαλί), ο Βαρώτσος αποκαλύπτει την αρχιτεκτονική της σύνθεσής του και εισάγει στο έργο την έννοια της διαστρωμάτωσης του ίδιου του χρόνου μέσα στο χώρο που το περιβάλλει∙ στρέφοντας την προσοχή σε διαδοχικές «καταστάσεις» της ύλης, μετατρέπει το χρόνο σε χώρο και φέρει ανάμεσά τους ισορροπία.

Κώστας Βαρώτσος, Πόρτα, 2017, Πινακοθήκη Κυκλάδων, Σύρος

Οργάνωση έκθεσης:

Δήμος Σύρου-Ερμούπολης

Συντονισμός:

Γιώργος Αλτουβάς

Επιμέλεια έκθεσης:

Χάρις Κανελλοπούλου

Με την ευγενική υποστήριξη του Ιδρύματος Αντώνιος Ε. Κομνηνός και του κ. Στέλιου Νιώτη


Φωτογραφία θέματος: Κώστας Βαρώτσος, Ορίζοντας, Ερμούπολη, Σύρος