Θα παρουσιαστούν έργα μεγάλων και μεσαίων διαστάσεων ζωγραφισμένα με λάδι και κάρβουνο σε πανί.

…“ Το έργο της Ιφιγένειας Αβραμοπούλου αντλεί τη δυναμική του από τη χειρονομιακή γραφή της που όμως εντάσσεται σε καθαρά περιγράμματα και σε έναν καλά δομημένο ζωγραφικό χώρο μέσα από τον οποίο αναδύονται οι κρυμμένες φιγούρες της

Οι εικόνες που πλάθει με το χρωστήρα ή με τα κάρβουνά της, με μεικτές τεχνικές πάνω στον καμβά οδηγούν το θεατή τους στην ταραγμένη και τόσο επίκαιρη σήμερα ιστορία του γερμανικού εξπρεσιονισμού . Η ηθελημένη εικαστική συνάντησή της με τον αιρετικό καλλιτέχνη της Αναγέννησης Ματίας Γκρύνεβαλντ διαδηλώνει τη συνέπεια των μορφοπλαστικών της αναζητήσεων.

Ο ξεχασμένος σήμερα ή άγνωστος στους πολλούς Γκρύνεβαλντ ήταν αυτός που με την πλαστική αποτύπωση, την επιμήκυνση των άκρων και το μανιερισμό των εκφράσεων των μορφών του άνοιξε το δρόμο για μια ουσιαστική ρήξη με την αναπαραστατική τέχνη…”

…“Mεταμορφώνει τη ζωγραφική της επιφάνεια σε έναν ζωντανό, εκρηκτικό τόπο έκφρασης της συναισθηματικής φόρτισης, του απελευθερωμένου από κάθε ιδεοληψία ανθρώπου. …”

Λήδα Καζαντζάκη
Ιστορικός τέχνης

…“ Ο κύκλος έργων «Σταύρωση» της Ιφιγένειας Αβραμοπούλου είναι ένα τιμητικό αφιέρωμα στον μεγάλο αλσατό ζωγράφο της Αναγέννησης που με μοναδική ακρίβεια και δύναμη μελέτησε σε βάθος το σκοτεινό αίνιγμα της ύπαρξης στον ταραγμένο αιώνα του. Σ’ αυτόν τον μεγάλο καλλιτέχνη που έδωσε στο κατ’ εξοχήν θρησκευτικό αφήγημα την αδρή ανθρώπινη διάστασή του που έδωσε στο ιερό θείο σώμα την ανθρώπινη φθαρτότητα, το περιστατικό του θείου θανάτου μεταμορφώνεται μέσα από την παλέτα του, σ’ ένα συγκλονιστικό περιστατικό σκληρής, πραγματικής ανθρώπινης ζωής.

Το καλλιτεχνικό εγχείρημα της Ιφιγένειας Αβραμοπούλου είναι πολλαπλά ζωντανό και ενδιαφέρον. Με αργά στοχευμένα, μεθοδικά βήματα –χωρίς να χάνει την αυθορμησία αλλά κερδίζοντας κάθε φορά νέες ελευθερίες– αποδομεί την παραδοσιακή εικόνα του Γκρύνεβαλντ και ξαναχτίζει τα βασικά μοτίβα του έργου του, αγκαλιάζοντας και εξειδικεύοντας πλαστικά το θέμα της σε διαρκώς νέες στοχεύσεις και διαρκώς νέες εκδοχές.

Με μια έντονα εκφραστική ελεύθερη γραφή, με λιτή αλλά καίρια ζωγραφική γλώσσα,  με χειρονομίες γεμάτες δύναμη και συναίσθημα αφήνει ελεύθερες τις έντονες γραμμές και τις χρωματικές κηλίδες να μεταφέρουν στα έργα της τον τόνο του δράματος. Με το καθαρό, μεστό χρώμα να λειτουργεί αφαιρετικά όχι ως εικονογραφικό συμπλήρωμα αλλά ως βαθύς εκφραστής βιωμάτων, ως άμεση κατάθεση αισθημάτων έκφρασης και εξωτερίκευση μιας εσωτερικής υπαρξιακής, δραματικής αφήγησης.

Η Ιφιγένεια Αβραμοπούλου, νέα δημιουργός με εκφραστική δύναμη, ανήσυχη και αισθαντική, χαράσσει μια προσωπική εικαστική πορεία τολμηρή και ανοιχτή σε ουσιαστικές προκλήσεις. Αναμετριέται με δοκιμή και αποφασισμένη εικαστική γλώσσα με τα πραγματικά δύσκολα και τα βγάζε πέρα τιμώντας και τον εαυτό της και την τέχνη της. Και αποδεικνύει ότι τα φαντάσματα της ιστορίας –και της ιστορίας της τέχνης–, δεν είναι του παρελθόντος αλλά και του παρόντος, ζωντανά κα μέσα μας. Η σχέση της Ι. Α. μ’ αυτό που θεωρούμε ζωγραφική παράδοση δεν έχει την μορφή μιας ακαδημαϊκής άσκησης αλλά είναι ένας σε βάθος διάλογος του καλλιτεχνικού σήμερα με το πλούσιο γενεαλογικό δέντρο της καλλιτεχνικής έκφρασης του παρελθόντος.”

Γιάννης Ψυχοπαίδης

Η Ιφιγένεια Αβραμοπούλου γεννήθηκε στην Πάτρα το 1989, από Γερμανίδα μητέρα και Έλληνα πατέρα. Μεγάλωσε στην Ελλάδα, όπου δέχτηκε ισχυρές επιρροές από την κλασσική ζωγραφική και σχέδιο. Ταυτόχρονα, η μοντέρνα τέχνη επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την ίδια και το έργο της. Η Ιφιγένεια Αβραμοπούλου αποφοίτησε με βαθμό 9,55/10 από τη Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας το 2012. Το 2014 εγκαταστάθηκε στο Βερολίνο, όπου ζει και εργάζεται.