Με ένα πλούσιο και εξαιρετικά ενδιαφέρον εκδοτικό πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί η χρονιά αυτή για τις Εκδόσεις Καστανιώτη. Δίνοντας χώρο στη λογοτεχνική πολυφωνία και την ποιοτική γραφή, αλλά και εκδίδοντας έργα μέσα από τα οποία αναδεικνύονται οι προβληματισμοί της εποχής, το νέο μας πρόγραμμα περιλαμβάνει βιβλία σημαντικών και διακεκριμένων ελλήνων και ξένων συγγραφέων από τα πεδία της πεζογραφίας, της ποίησης και των επιστημών.

 

Με λίγα λόγια:

Στη σειρά της ελληνικής πεζογραφίας η Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ συνομιλεί με τον εαυτό της στο βιβλίο Της μοναξιάς διπρόσωποι μονόλογοι, σε μια σειρά εξομολογήσεων για τη σχέση με τον χρόνο, τη μελαγχολία και τη μοναξιά. Ο Κωστής Γκιμοσούλης στο αφήγημα Ο Μέσα και ο Έξω πραγματεύεται θέματα όπως ο έρωτας, ο θάνατος, η τέχνη και η ζωή, καθώς και άλλα μικρά μα εξίσου ενδιαφέροντα. Το άγγιγμα είναι η βασική μορφή επικοινωνίας στη συλλογή διηγημάτων της Μαρίας Κουγιουμτζή Όλα μπορούν να συμβούν μ’ ένα άγγιγμα, όπου οι άνθρωποι ανταμώνουν ή χωρίζονται με ανάλαφρα ή βίαια αγγίγματα, αγγίγματα όλων των ειδών: ερωτικά, σεξουαλικά, κοινωνικά, πολιτικά, μυστήρια. Ο Μιχάλης Μοδινός με το μυθιστόρημα Εκουατόρια μάς ταξιδεύει σε «ανεξερεύνητα» εδάφη, στην καρδιά της Αφρικής τον 19ο αιώνα και στην τραγική ιστορία μιας ανέφικτης ουτοπίας. Στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, στα χρόνια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και του Εθνικού Διχασμού μάς μεταφέρει η Ελένη Πριοβόλου με το μυθιστόρημά Μετά φόβου, ένα βιβλίο για την αναζήτηση της ελευθερίας, για τον φόβο και την υποταγή, για τα όνειρα και τις αυταπάτες. Με επίμετρο του ίδιου του συγγραφέα θα επαναλυκλοφορήσει σε νέα, συμπληρωμένη έκδοση Ο έβδομος ελέφαντας, το πρώτο μυθιστόρημα του Αλέξη Σταμάτη, όπου αναδεικνύεται πως η μεγαλύτερη μαγεία είναι η ίδια η πραγματικότητα. Η Μαριάννα Τζιαντζή λέει Αντίο στις αυλές των θαυμάτων μ’ ένα μυθιστόρημα όπου το παρελθόν ρίχνει το φως και τη σκιά του στις ιστορίες και τις ζωές των ηρώων του σήμερα. Η μετακόμιση είναι το νέο μυθιστόρημα της Φωτεινής Τσαλίκογλου, όπου μέσα σε μια νύχτα του χειμώνα του 2019 η ηλικιωμένη ηρωίδα της πραγματοποιεί το παιδικό της όνειρο, σ’ ένα βιβλίο για τη σχέση με τη μνήμη, τον χρόνο, την απώλεια και τη γραφή. Επίσης, συνεχίζεται η δημοφιλής σειρά αστυνομικών ιστοριών που υπογράφει η Αγγελική Νικολούλη, με το μυθιστόρημα Έρωτας δολοφόνος, ένα αστυνομικό θρίλερ βασισμένο σε αληθινή ιστορία, όπου η γυναίκα-τιμωρός αναζητεί δικαίωση για τη γυναίκα-θύμα. Τέλος, μετά την επιτυχημένη έκδοση Τόποι της λογοτεχνίας, θα εκδοθεί, και πάλι σε συνεργασία με την Εταιρεία Συγγραφέων, ο συλλογικός τόμος Τα πάθη στη λογοτεχνία (100 φανατικοί συγγραφείς), με επιμέλεια και εισαγωγή της Ηρώς Νικοπούλου. Στον τόμο αυτό εκατό έλληνες συγγραφείς καταγράφουν και αναδιαπραγματεύονται, με ανέκδοτα κείμενά τους ή δημοσιευμένα σε εφημερίδες και λογοτεχνικά περιοδικά, πάθη όλων των εκφάνσεων.

Στη σειρά «Καστανιώτης Νoir» η Άννα Δάρδα-Ιορδανίδου υπογράφει το αστυνομικό μυθιστόρημα Μάσκες και σερπαντίντες, όπου δύο συνταξιούχοι καθηγήτριες Αγγλικής Φιλολογίας γίνονται μάρτυρες ενός δυστυχήματος και μπλέκονται σε μια πολύ περίεργη και πολύπλοκη υπόθεση, σε μια Αθήνα που συγκλονίζεται από διαδηλώσεις και συγκρούσεις. Στην ίδια σειρά επιστρέφει και ο Ιερώνυμος Λύκαρης, με το μυθιστόρημα Άκου, πτώμα, να μαθαίνεις, που διαδραματίζεται στην καρδιά και στα σπλάχνα των αδιάφθορων της Αστυνομίας, με κεντρικό ήρωα έναν καταθλιπτικό εισαγγελέα που διακωμωδεί τους εφιάλτες του με έναν δικής του έμπνευσης εγκληματολογικό ονειροκρίτη.

 

Στη σειρά «Συγγραφείς απ’ όλο τον κόσμο» της ξένης λογοτεχνίας:

Ο μεγά­λος ισραη­λι­νός συγ­γρα­φέας Άμος Οζ στο νέο του βιβλίο Ιούδας εξετάζει με τόλμη την ίδια την από­φαση για την ίδρυση του κρά­τους του Ισραήλ και τους πολέ­μους που την ακο­λού­θη­σαν. Αναρωτιέται αν υπήρχε εντέλει κάποια άλλη ιστο­ρική επι­λογή, ένας άλλος δρόμος, εντε­λώς δια­φο­ρε­τι­κός, ο δρό­μος όσων, άκριτα και αβα­σά­νι­στα, χαρα­κτη­ρί­ζο­νται ενί­οτε «προ­δό­τες». Η ιταλίδα συγγραφέας Σερένα Βιτάλε στο μυθιστόρημά της Ο μακαρίτης απεχθανόταν τα κουτσομπολιά ανασκευάζει με δεξιοτεχνία και χαρίζει στον αναγνώστη ένα «μυθιστορηματικό ντοκουμέντο» γύρω από την αυτοκτονία –και αναρωτιέται αν ήταν στ’ αλήθεια αυτοκτονία– του Μαγιακόφσκι. Ύστερα από αλλεπάλληλες συλλήψεις και έχοντας εγκαταλείψει τη χώρα της, τη Συρία, η Σάμαρ Γιάζμπεκ θα μπορούσε να ζει μια ήρεμη ζωή μακριά από την κόλαση του πολέμου, αλλά προτίμησε να δει με τα ίδια της τα μάτια τα βάσανα του λαού της επιστρέφοντας στη χώρα της νύχτα και περνώντας μέσα από μια τρύπα ενός αγκαθωτού συρματοπλέγματος στα σύνορα με την Τουρκία. Οι Πύλες του Τίποτα δεν είναι μόνο ένα ιστορικό ντοκουμέντο, είναι και ένα σπαρακτικό πεζογράφημα υψηλής έντασης. Ο Μεγάλος Πόλεμος του Αλεξάνταρ Γκάταλιτσα είναι ένα μυθιστόρημα επικών διαστάσεων, μια απολύτως σύγχρονη αφήγηση για τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, το πλέγμα των γεγονότων που καθόρισαν την ιστορία του 20ού αιώνα. Η αμερικανική κριτική χαιρέτισε σύσσωμη το συγγραφικό ντεμπούτο του Γκαρθ ΓκρίνγουελΑυτό που σου ανήκει, ένα μυθιστόρημα λυρικής έντασης και ανενδοίαστου ερωτισμού για τη σεξουαλική επιθυμία και τις συνέπειές της. Μια φρικιαστική ιστορία μυστηρίου τοποθετημένη στο κλειστοφοβικό σύμπαν του θρησκευτικού φανατισμού υπογράφει ο Μπράιαν Έβενσον στις Έσχατες μέρες, στήνοντας με μοναδικό τρόπο μια απίθανη γέφυρα μεταξύ του Έντγκαρ Άλαν Πόου και του Ντόναλντ Μπαρθέλμι.Τον κενυάτη συγγραφέα Γκούγκι Γουά Θιόνγκο συστήνουν οι Εκδόσεις Καστανιώτη στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό μέσα από το βιβλίο του Πέταλα από αίμα. Ο συγγραφέας συγκαταλέγεται σταθερά μεταξύ των διεκδικητών του βραβείου Νόμπελ τα τελευταία χρόνια. Με το βραβείο Στρέγκα (2015), την υψηλότερη διάκριση της Ιταλίας, ο Νικόλα Λατζόια συστήνεται και αυτός στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό με το μυθιστόρημά του Κτηνωδία, περιγράφοντας την διάλυση μιας μεγαλοαστικής και διεφθαρμένης οικογένειας εργολάβων. Ο γιος είναι το νέο συγκλονιστικό μυθιστόρημα του Φίλιπ Μάγιερ, ένα έπος για την Αμερική της Άγριας Δύσης. Οι κριτικοί στην Αμερική έχουν επισημάνει πόσο η γραφή του συγγραφέα αντλεί από τη μεγάλη αμερικανική παράδοση, από τον Τζων Στάινμπεκ ως τον Κόρμακ ΜακΚάρθυ. Ένα απρόβλεπτο μυθιστόρημα γραμμένο από τον Πωλ Μπέιτι, έναν ιδιοφυή συγγραφέα της κωμικής λογοτεχνίας στο απόγειο της δημιουργικότητάς του: Ο πουλημένος είναι μια δηκτική σάτιρα για την ταυτότητα της σύγχρονης Αμερικής, για την εκκεντρική ανατροφή ενός νεαρού άντρα και μια άνευ προηγουμένου δίκη στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών. Μια σύγχρονη εκδοχή του μύθου τους Ορφέα και της Ευρυδίκης έρχεται από την Σκανδιναβία και συγκεκριμένα από τον σουηδό συγγραφέα Ούλα Νίλσον με το μυθιστόρημα Ίσιντορ και Πάουλα. Μια φαρσοκωμωδία που πειραματίζεται με τα όρια της ανθρώπινης ταυτότητας είναι το μυθιστόρημα του μεξικανού συγγραφέα Ντάνιελ Σάδα, που μεταφράζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με τίτλο Μία από τις δύο.

Στη σειρά «Μπεστ Σέλερ» ο Ντον Γουίνσλοου με το Καρτέλ υπογράφει ένα έπος για έναν αμείλικτο πόλεμο που μαίνεται στα σύνορα ΗΠΑ και Μεξικού. Ο μετρ του σκληρού νουάρ Τζέιμς Έλροϊ χαρακτήρισε το μυθιστόρημα αυτό ως το «Πόλεμος και Ειρήνη του κόσμου των ναρκωτικών». Επίσης, με την Αποδοχή ο βραβευμένος με Νέμπιουλα Τζεφ Βάντερμιερ ολοκληρώνει την εφιαλτική και συνάμα μαγευτική ιστορία επιστημονικής φαντασίας Η τριλογία της Νότιας Ζώνης.
 
Στη σειρά «Εικοστός Αιώνας» θα κυκλοφορήσει το μυθιστόρημα του Σίνκλερ Λιούις Δε γίνονται αυτά εδώ, ένα απίστευτα διορατικό και επίκαιρο βιβλίο, γραμμένο στη διάρκεια της Μεγάλης Οικονομικής Ύφεσης, όταν η χώρα δεν είχε ακόμη συναίσθηση της επιθετικότητας του Αδόλφου Χίτλερ. Ο Λιούις αντιπαραθέτει την οξεία πολιτική σάτιρα με την ανατριχιαστικά ρεαλιστική άνοδο στην εξουσία ενός προέδρου που μετεξελίσσεται σε δικτάτορα για να σώσει το έθνος από τις απάτες της κοινωνικής πρόνοιας, το σεξ, το έγκλημα και τον φιλελεύθερο Τύπο.

Τέλος, στη σειρά «Κλασική Βιβλιοθήκη» συγκεντρώσαμε τέσσερις ιστορίες, ενδεικτικές του απαράμιλλου ύφους του Τόμας Χάρντυ, στον τόμο Ο παραστρατημένος εφημέριος και άλλες ιστορίες.

 
Με την απώλεια του Κωστή Παπαγιώργη να είναι ακόμα νωπή, το τελευταίο του χειρόγραφο με τον τίτλο Ο εαυτός προσθέτει άλλη μια πολύτιμη ψηφίδα στο ψηφιδωτό των δοκιμίων του που φώτισαν τα σκοτεινά βάθη της ανθρώπινης ψυχής.
 

Στις υπόλοιπες σειρές θα κυκλοφορήσουν επίσης ενδιαφέροντα και αξιόλογα βιβλία, όπως:

Ποίηση: Κωμωδία παρεξηγήσεων του Νίκου ΛαμπρόπουλουΈκτη αίσθηση του Γιάννη Σκληβανιώτη.

Πολιτική-Ιστορία / Μαρτυρίες-Βιογραφίες: Σκέψεις για τον 21ο αιώνα του Θάνου Βερέμη, Οι Βρετανοί στην Κύπρο (Φορολογία και πολιτική στην πρώτη περίοδο της Αγγλοκρατίας και το ζήτημα του «φόρου υποτέλειας») του Κύπρου Η. Γιωργαλλή, Απόρρητος Φάκελος 26029/Α: ο ποινικός φάκελος του Νίκου Ζαχαριάδη στην Ασφάλεια με επιμέλεια και κείμενα των Νίκου Ζηργάνου, Γιώργου Πετρόπουλου και Νίκου Χατζηδημητράκου (η έκδοση πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Εφημερίδα των Συντακτών), Αποστολή «Περικλής» [Τα επίσημα αρχεία του Γραφείου Στρατηγικών Υπηρεσιών (OSS) των ΗΠΑ στην κατεχόμενη Ελλάδα (Μάιος-Οκτώβριος 1944)] με μετάφραση και εισαγωγή του Ηλία ΘερμούΚαζαντζάκης – Ζορμπάς: μια αληθινή φιλία  του Γιώργου Στασινάκη.

Πολιτική και Οικονομία της Υγείας: 100 βασικές έννοιες φαρμακοοικονομίας και αξιολόγησης τεχνολογίας υγείας με κείμενα των  Ηλία ΚυριόπουλουΦώτη Ντεμούση, και Κώστα ΑθανασάκηΗ συμμετοχή των ασθενών στο κόστος φροντίδας της υγείας (Μια προσέγγιση για τη φαρμακευτική περίθαλψη) με κείμενα των Ελευθερίας Καραμπλή, Αναστασίας Πετροπούλου, Ηλία Κυριόπουλου, Νίκου Οικονόμου, Δημήτρη Ζάβρα, Κώστα Αθανασάκη, Ελπίδας Πάβη, Γιάννη ΚυριόπουλουΤο ταξίδι των γυναικών με καρκίνο του μαστού (Μια προσέγγιση της διαχείρισης της νόσου στην Ελλάδα) με κείμενα των Βασιλικής Τσιάντου, Ελευθερίας Καραμπλή, Άννας Μάινα, Κατερίνας Μυλωνά, Δημήτρη Ζάβρα, Κώστα Αθανασάκη, Αναστάση Σκρουμπέλου, Ελπίδας Πάβη και Γιάννη Κυριόπουλου.


Νεανική Βιβλιοθήκη: Ο Καρλ, ο Φριτς και το αυγό της ευτυχίας του πολυβραβευμένου Βασίλη Παπαθεοδώρου, με εικονογράφηση της Λίλας Καλογερή.

 

Τέλος, για να υποδεχτούμε με χαμόγελα το 2017 ετοιμάζουμε ένα χιουμοριστικό ημερολόγιο, μια ανθολογία με τα πιο δημοφιλή «τιτιβίσματα» που δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα Ο τοίχος είχε τη δική του υστερία (hysteria.gr):  #2017 … και καλοί τοίχοι όπου κι αν πας.