Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος μας καλεί στην πρώτη έκθεση της νέας χρονιάς με τίτλο «Εικαστικό ρεπορτάζ εν Αθήναις», εικοστός πρώτος αιώνας. Συμμετέχουν: o Χρήστος Αλαβέρας με ρεπορταζιακό σχέδιο, o Χάρης Κοντοσφύρης με τσιμεντοτυπίες και ο Θωμάς Μακινατζής με ζωγραφική πάνω στα σχέδια του Χρήστου Αλαβέρα.

Η έκθεση αυτή βασίζεται σε μια ιδέα του  Χρήστου Αλαβέρα, ταλαντούχου εικαστικού καλλιτέχνη με ανησυχίες και προβληματισμούς και συγκροτήθηκε από τον Χάρη Κοντοσφύρη, εικαστικού καλλιτέχνη και καθηγητή στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας.

Ο Χρήστος Αλαβέρας γράφει: “Κατά την περσινή μου διαμονή στην Αθήνα (2012), η εμμονή μου να αποτυπώνω  σε σχέδια ό,τι έβλεπα, έγινε πιο συχνή  από ποτέ. Ίσως οι ίδιες οι εικόνες που συνάντησα ήσαν τέτοιες  που με καλούσαν από μόνες τους να τις αποθανατίσω, για να συγκρατήσω ζωντανή τη μοναδική ευαλότητά τους. Ίσως η ποικιλία, ίσως η βαρύτητα των συμβαινόντων  που συνάντησα, ίσως η φύση της ζωής μου. Ίσως πάλι το ίδιο το  σχέδιο έτσι όπως εξελίσσεται τεχνικά μέσα από την ενασχόλησή μου μ αυτό με οδήγησε σ’ αυτή την επίμονη καταγραφή των οπτικών συμβάντων σε βαθμό τέτοιο που τρέχω ασυναίσθητα με τα μολύβια και τα Α4  πίσω από όσα τραβούσαν την οπτική μου περιέργεια. Έτσι χωρίς να δουλεύω για καμιά εφημερίδα ή περιοδικό με επαγγελματική προσήλωση βρέθηκα ταγμένος σ ένα ρεπορτάζ στους δρόμους της Αθήνας. Ένα ρεπορτάζ και μετά άλλο ένα, κι άλλο ένα, οι εικόνες που έβλεπα και μετέφερα σχεδιαστικά στα χαρτιά μου, έθεταν ερωτήματα, ερωτήματα για την ανθρώπινη ύπαρξη σε τόσες και τόσες διαφορετικές εκδοχές. Ερωτήματα που γεννούσαν άλλα ερωτήματα και άλλα σχέδια από άλλες εκδοχές της ίδιας εικόνας από άλλες γωνίες  όψης από άλλες παρόμοιες εικόνες που βγαίνανε από παρόμοιες  συνθήκες. Μαζευόντουσαν όλο και περισσότερα σχέδια που συνδεόντουσαν μέσω της ίδιας της διαδικασίας της σχεδίασης, που παρ’ όλον που έβγαινε πάντα με τον ίδιο τρόπο από το ίδιο χέρι εξακολουθούσε να διατηρεί και να αυξάνει το ενδιαφέρον της, χάρη στη συνεχή εναλλαγή εικόνων που παρουσιαζόντουσαν διαρκώς.”
Ο Θωμάς Μακινατζής νέος δημιουργός  καταγράφει  τις σκέψεις του για την έκθεση: “Παρατηρώ τα σχέδια του Αλαβέρα ξανά και ξανά -πάει καιρός τώρα- προσπαθώντας να βρω τρόπο να συνομιλήσουμε  εικαστικά.

Σκέφτομαι το πιθανό σενάριο της στιγμής που έβλεπε καθώς ζωγράφιζε ,το σκεπτικό του στιγμιότυπου, τον πιθανό σχολιασμό μιας κατάστασης παράλληλα δεν μπορώ να αγνοήσω το λευκό της Α4 το οποίο λειτουργεί σαν συνδετικό στοιχείο στο μεταξύ μας διάλογο εικάζω και κάπως έτσι αρχίζω και οργανώνω την σκέψη μου.Ανακαλώ κουβέντες μας με τον Κοντοσφύρη για το πώς καλούμαστε να πάρουμε θέση με το έργο μας το απαιτεί άλλωστε η εποχή μας και ίσως πιο πολύ από ποτέ.

Λειτουργώ πάντα με αφορμές, έχοντας στο μυαλό μου μερικά από τα παραπάνω καταλήγω συχνά σε λευκές συνθέσεις , απομονώνοντας  στοιχεία από τα σχέδια του Αλαβέρα επιχειρώ να δημιουργήσω πιθανές αφηγήσεις  τοποθετώ συχνά καρέκλες υπονοώντας έτσι την ιδιότητα του παρατηρητή – την δική μου είτε  σαν εικαστικός είτε σαν αδρανής πολίτης κ.τ.λ.- παραπομπές με εικόνες ζώων με την φιλοδοξία της πολυσημίας στην ανάγνωση της εικόνας  κ.ο.κ.”

Ο Χάρης Κοντοσφύρης, εικαστικός καλλιτέχνης και καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων  Τεχνών της Φλώρινας αναφέρει ότι: “Tο 2012 στα πλαίσια της έρευνας του 3ργαστηριου ΤΕΕΤ Φλώρινας για τους τρόπους  διάχυσης του έργου τέχνης, οργανώσαμε μια εικαστική πλατφόρμα Το Μακρύ Όχημα (Long Vehicle) που είναι ένα συνεργατικό ρυμουλκό από εικαστικούς καλλιτέχνες που θέλουν να προσεγγίσουν κριτικά και να ξεδιαλύνουν τη διαδικασία ανάμεσα στην εργασιακή διαδικασία του έργου τέχνης και τις κοινωνικές σχέσεις που η τέχνη γεννά και/ή αναπαράγει. Σε αυτά τα όρια και την αλληλεπίδραση των έργων Τέχνης σε συνθήκες συν-έκθεσης (gestalt)  έρχεται η έκθεση των Αλαβέρα, Κοντοσφύρη, Μακινατζή,  να συνδιαμόρφωσει μια εικαστική πλατφόρμα πάνω στην επικαιροποίηση του στιγμιότυπου.”

Βασισμένο σε μία ιδέα του Χρήστου Αλαβέρα με gestalter τον Χάρη Κοντοσφύρη
εικαστική πλατφόρμα Το Μακρύ Όχημα (Long Vehicle)
Χρήστος Αλαβέρας | Χάρης Κοντοσφύρης | Θωμάς Μακινατζής