Ο παλμός των εκδηλώσεων συνεχίζει να χτυπά στο Κέντρο Επισκεπτών του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το οποίο την Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου φιλοξενεί τον αρχιτέκτονα και φωτογράφο Γιώργη Γερόλυμπο, προκειμένου να γνωρίσει στο ευρύ κοινό την τέχνη και την ομορφιά της αρχιτεκτονικής φωτογραφίας.

Μέσα από τη διάλεξη που θα πραγματοποιηθεί εκείνη την ημέρα, με τίτλο «Από την Αποτύπωση στην Ερμηνεία: η Αφήγηση ενός κτιρίου μέσω της Εικόνας του» και με όχημα μία έκθεση αρχιτεκτονικής φωτογραφίας που θα φιλοξενηθεί στον χώρο, με τίτλο «Κάτοψη: η εικόνα ενός χώρου από ψηλά», η εκδήλωση έχει ως στόχο να διερευνήσει τη σχέση μεταξύ αρχιτεκτονικής φωτογραφίας και καλλιτεχνικής σύνθεσης. Ειδικότερα, η φωτογραφική έκθεση θα εστιάσει στη σημασία της προοπτικής, προβάλλοντας φωτογραφικές κατόψεις του εργοταξίου του ΚΠΙΣΝ.

Μέσα από την επαγγελματική και προσωπική φωτογραφική δραστηριότητα σε διάστημα 19 ετών, ο Γ. Γερόλυμπος αποτολμά να συνδέσει το νήμα μιας συνεχούς πορείας, μετακινούμενος από τον χώροτης αρχιτεκτονικής εικόνας, σε αυτόν της καλλιτεχνικής φωτογραφίας.

Ποια είναι η σχέση μεταξύ αρχιτεκτονικής και καλλιτεχνικής φωτογραφίας; Αποτελούν δύο διαφορετικούς κόσμους ή αντιθέτως αλληλοσυμπληρώνονται; Ποια είναι η σχέση περιεχομένου και σύνθεσης, πληροφορίας και αισθητικής;

Κατά τη διάρκεια της διάλεξης θα προβληθούν φωτογραφίες που ελήφθησαν από το 1995 έως σήμερα σε μία προσπάθεια να φανεί η ξεκάθαρη επιρροή του ενός λεξιλογίου (αρχιτεκτονική εικόνα) στη διαμόρφωση του άλλου (καλλιτεχνική φωτογραφία), χρησιμοποιώντας ως “τελικό εργαλείο” την αφήγηση της κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος από την πρώτη του στιγμή έως την τρέχουσα: από την αποτύπωση της μορφής του έργου στην ερμηνεία του συμβολισμού του.

Ο Γιώργης Γερόλυμπος, σχολιάζοντας το περιεχόμενο της διάλεξης, ανέφερε: «Κάτοψη: η εικόνα ενός χώρου από ψηλά. Κοιτάζοντας το έδαφος ιπτάμενος σε μεγάλη απόσταση, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η προοπτική οργανώνει το πάντα: τόσο το χώρο μπροστά στο φακό όσο και τη συγκρότηση πίσω από αυτόν. Κάθε φορά, σε κάθε περιφορά με γερανό πάνω από το εργοτάξιο, ψάχνω λόγια για να εκφράσω αυτό που βιώνω και δεν είναι η περιγραφή μηχανικού, ούτε η ερμηνεία καλλιτέχνη που αρκούν για κάτι τέτοιο. Είναι μόνο τα λόγια ποιητή:  
“Πουθενά αλλού δεν ένιωσα τη ζωή μου τόσο δικαιωμένη όσο πάνω στη γέφυρα ενός πλοίου. Στη θέση τους τη σωστή, τα πάντα: οι βίδες, οι λαμαρίνες, οι σωλήνες, τα συρματόσχοινα, οι αεραγωγοί, τα όργανα πλεύσεως, και ο ίδιος εγώ που εγγράφω την αέναη μεταβολή παραμένοντας στο ίδιο σημείο. Ένας πλήρης, αυτάρκης και συγκροτημένος κόσμος που μου ανταποκρίνεται και του ανταποκρίνομαι και εισχωρούμε μαζί σαν ένα σώμα στον κίνδυνο και στο θαύμα” (Οδυσσέας Ελύτης, Ο μικρός Ναυτίλος)»

Η διάλεξη και η έκθεση πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των θεματικών εκδηλώσεων του Κέντρου Επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ με τίτλο «Ακτίνες Δράσης- Σημεία Επαφής», ενώ η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 7 Δεκεμβρίου. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Σύντομα βιογραφικά στοιχεία του Γιώργη Γερόλυμπου

Γεννήθηκε στο Παρίσι το 1973. Σπούδασε Φωτογραφία στην Αθήνα και Αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη. Ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στο Goldsmiths College, University of London (1998) και διδακτορικό στο University of Derby (2007). Δίδαξε Φωτογραφία στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων-Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο Βόλο από το 2008 έως το 2011. Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευτεί σε πολλά βιβλία Τέχνης και Αρχιτεκτονικής. Παράλληλα με την ακαδημαϊκή του δραστηριότητα, εκθέτει την δουλειά του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2008, με την υποστήριξη υποτροφίας του Ιδρύματος Fulbright, ολοκλήρωσε ένα οδοιπορικό στις ΗΠΑ, ταξιδεύοντας και φωτογραφίζοντας από τη μια ακτή ως την άλλη. Το 2012 αποτέλεσε μέλος της Ελληνικής συμμετοχής στην Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής στη Βενετία, εκθέτοντας εικόνες μεγάλου μεγέθους της Αθήνας, ενώ από το 2007 είναι ο επίσημος φωτογράφος της κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το 2013 συμμετείχε στην κυρίως έκθεση «Παντού αλλά Τώρα» της 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης σε επιμέλεια της Αdelina von Fürstenberg.