H EMI, το Eλληνικό fan club των Depeche Mode “Hysterika”, η Mute και οι Depeche Mode παρουσιάζουν ένα από τα καλύτερα μουσικά ντοκιμαντέρ στην ιστορία της pop, την 1η Απριλίου στο θέατρο Badminton της Αθήνας και στις 6 Απριλίου στο Ολύμπιον στην Θεσσαλονίκη.

A film about music,

about those who sell it and those who buy it.

Those who direct it and those who write and perform it.

Those who just listen and those who listen and never forger

Master and Servant.

But which is which….

Στην 25η επέτειο από την πρώτη κυκλοφορία του θρυλικού live των Depeche Mode (18 Ιουνίου 1988 στο Rose Bοwl της Pasadena στην California) η ταινία του D.A. Pennebaker προβάλλεται για πρώτη φορά σε μεγάλη οθόνη, με υπότιτλους για το ελληνικό ακροατήριο. Είναι η πρώτη φορά παγκοσμίως, επίσης που δίνεται άδεια για μια τέτοια προβολή.

Το “101” είναι ένα ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί μία ομάδα fans των Depeche Mode να ακολουθούν το group στη τελευταία στάση της αμερικανικής περιοδείας του.

Ο Pennebaker επέλεξε να μην ακολουθήσει τους Depeche Mode με την κλασική, ορθόδοξη σκηνοθετική ματιά των rock ντοκιμαντέρ. Επικέντρωσε το βλέμμα του στο αυθόρμητο, στο τυχαίο και στις παρορμήσεις των στιγμών. Γι’ αυτό, ίσως, το “101” παρακολουθείται από το θεατή με μία αίσθηση δέους και αμεσότητας: αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι εκεί, στα παρασκήνια, συμμετέχεις στα αστεία και στις τεταμένες στιγμές του tour crew, ανεβαίνεις στο λεωφορείο μαζί τους, ανεβαίνεις στη σκηνή τη στιγμή που ο David Gahan στέλνει αυτά τα κύματα ενέργειας στο κοινό, δημιουργώντας συναισθηματικές παλίροιες.

Το “101” κυκλοφόρησε σε album ανάμεσα στις κυκλοφορίες του “Music For The Masses” (1987) και του “Violator” (1990), συλλαμβάνοντας το group σε μία κρίσιμη εποχή, που μετά την Ευρώπη άρχισε να κατακτά μαζικά και την Αμερική. Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, οι μάχες είχαν κερδηθεί στο αμερικάνικο chart με το “Master And Servant” και το “People Are People” αλλά η περίοδος της δεκαετίας του ’90 με τα στάδια και τις αρένες βρισκόταν ακόμα μπροστά τους.

Μέσα στην ταινία, μία εκλεκτική επιλογή από εμβληματικά τραγούδια των Depeche Mode ακούγονται από μία μπάντα που πρώτα η ίδια ένιωθε το δέος της αμερικανικής ηπείρου και των καινούργιων μεγεθών της καριέρας της. Από το “Behind The Wheel” ως το “Black Celebration” και από το “Shake The Disease” ως το “Everything Counts” o Gahan εμφανίζεται ως ένας “τεράστιος” τραγουδιστής, έτοιμος να ανταποκριθεί στην πρόκληση του rock star.

Από το Bassildon του Essex ως την Pasadena της California, η απόσταση διανύθηκε με δάφνες.