Όλες οι εκφράσεις της ανθρώπινης σκέψης συγκλίνουν στο ότι είμαστε κάτι παραπάνω από αυτό που συλλαμβάνουν οι αισθήσεις μας. Χρόνος και ύλη αποτελούν ψευδαισθήσεις και ενισχύουν το φόβο του θανάτου. Πίσω όμως από τα φαινόμενα κρύβεται ένας κόσμος πολυδιάστατος, όπου η έννοια της ζωής και του θανάτου αποκτά μια άλλη δυναμική. Μέσα από απόψεις επιστημόνων και εμπειρίες ανθρώπων, η ταινία αναζητά τη σχέση που μας καθιστά ελεύθερους και υπεύθυνους απέναντι στο μυστήριο που μας περιβάλλει.

Η ταινία επιχειρεί να απαλύνει τους φόβους μας και να μας συμφιλιώσει με το μεγάλο θέμα. Από πού πηγάζει η χαρά της ζωής και γιατί μας φοβίζει τόσο ο θάνατος; Ο Σωκράτης έλεγε ότι ο φόβος του θανάτου μας οδηγεί στο άδικο, σε απομάκρυνση από την αρετή. Απαλλαγμένοι από το φόβο, ορίζουμε πιο ελεύθερα το περιεχόμενο της ζωής μας, της δίνουμε αξία. Τι θέση παίρνουν στα ερωτήματα αυτά ένας αστροφυσικός, μια κοπέλα που θέλησε να αυτοκτονήσει, ένας νεκροθάφτης, ένα θύμα τροχαίου; Οι προσωπικές τους εμπειρίες και σκέψεις πλέκουν ένα κινηματογραφικό ταξίδι στο οποίο αξίζει κανείς να είναι συνεπιβάτης.

Στην κάμερα μιλά ένα σύνολο από ετερόκλητα μέλη, που δίνουν μια πολύ ξεχωριστή προσέγγιση στο ζήτημα του θανάτου. Ανατρέχουν σε προσωπικές τους εμπειρίες, στους Αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, στην κβαντική φυσική, στον Χριστιανισμό και στο χιούμορ, συνθέτοντας έτσι ένα μωσαϊκό από αξιομνημόνευτες κουβέντες, που μας προβληματίζει και εν συνεχεία μας κάνει να νιώθουμε πιο ελαφρείς.

Βιογραφικό Μένιου Καραγιάννη

Ο Μένιος Καραγιάννης γεννήθηκε στην Καρδίτσα. Στα δεκαεφτά του έφυγε από την Ελλάδα και έζησε στη Γαλλία, στις ΗΠΑ και στη Σουηδία. Σπούδασε κινηματογράφο στη Στοκχόλμη, όπου και εργάστηκε ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και σύμβουλος επικοινωνίας. Ύστερα από είκοσι χρόνια περιπλανήσεων επέστρεψε στην Ελλάδα και συνεχίζει να γράφει, να πλάθει ιστορίες, να συνθέτει εικόνες, άλλοτε ως σκηνοθέτης άλλοτε ως συγγραφέας. Έχει δουλέψει με ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Πρόσφατα ολοκλήρωσε μια τριλογία ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, όπου περιγράφονται τρεις ιδιαίτερες προσωπικότητες. Πρώτη ταινία είναι το “Σκάπετα”, δεύτερη το “ΑΡΙΚΑ. Α.” και τρίτη το “Lowland”, με επίσημες συμμετοχές στα δυο τελευταία Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Ακολουθούν τα ντοκιμαντέρ: “33.333 – Η Οδύσσεια του Νίκου Καζαντζάκη” (2016) και “deadline” (2017).

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Μένιος Καραγιάννης

Μουσική: Απόστολος Δημητρακόπουλος

Μοντάζ: Δημήτρης Γιαννακόπουλος