Δύο ενδιαφέρουσες εικαστικές ενότητες αρχιτεκτονικής αντίληψης κυριαρχούν στην έκθεση ζωγραφικής Αυτοτοπογραφίες της Κριστέλ Μακρή, που οργανώνει ο Πολιτισμικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων από 3 έως 14 Νοεμβρίου 2009 στο Πνευματικό Κέντρο.

Το προσωπικό και εκφραστικό στυλ της ζωγράφου είναι σταθερά επηρεασμένο από την αρχιτεκτονική και ειδικότερα από τoν κονστρουκτιβισμό και σουπρεματισμό, καλλιτεχνικά ρεύματα που γεννήθηκαν και αναπτύχθηκαν στη Ρωσία, όπου δεσπόζει η κυριαρχία των βασικών χρωμάτων σε λευκό φόντο.

Η μία ενότητα των έργων της είναι αμιγώς ελληνοκεντρική και έχει ως θέμα τα βότσαλα και την άμμο του αρχιπελάγους, ως πρωτογενή καλλιτεχνήματα της ίδιας της ελληνικής θάλασσας. Το αρχέγονο αυτό υλικό, η Κριστέλ Μακρή, το εντάσσει με δικές της συνθέσεις και το περιχαρακώνει, σε γεωμετρικά καρέ κατά αύξοντες χρωματικούς τόνους και διαστάσεις.  Έτσι, το ειδωλολατρικό στοιχείο εντάσσεται εκφραστικά στο δομημένο καθημερινό περιβάλλον με τέτοιο τρόπο ώστε η φυσιολατρική ονειροπόληση να διαλύει το φάσμα του άγχους στην αφιλόξενη πόλη.

Η άλλη εικαστική ενότητα, επίσης επηρεασμένη από την αρχιτεκτονική, περιλαμβάνει συνθέσεις, όπου αλληλοδιαπλέκονται και τελικά συνυφαίνονται σε μια αρμονία, υλικά του ρομαντικού χτες με ριζοσπαστικές επινοήσεις του τεχνοκρατικού σήμερα. Στις συνθέσεις αυτές, έκδηλα είναι κάποια αυτοβιογραφικά στοιχεία, που εκφράζουν τη ρήξη ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν. Πρόκειται για συνθέσεις-κατασκευές, με χαρακτήρα εικονοκλαστικό, που αποτυπώνουν με κριτική διάθεση την εικόνα της σημερινής κοινωνίας.