Η Δάφνη Ζουρνατζή με ένα μαντολίνο και ο Κυριάκος Ορθοδόξου στο πιάνο, ξεκινούν την μουσική βραδιά με το «Βαλς των ματιών» του Σ. Λάντσια. Το ορχηστρικό κομμάτι κλείνει, και ξεκινά το «Τρένο φεύγει στις οχτώ», του Μ. Θεοδωράκη, «στοιχειωμένο» σχεδόν από την ερμηνεία της Μαρίας Δημητριάδη. Αλλά η Δάφνη Ζουρνατζή δεν φοβάται καθόλου τα στοιχειωμένα κομμάτια ούτε τις μεγάλες ερμηνείες. Στο διάρκειας 2μιση ωρών live, θα αναμετρηθεί με τις μεγαλύτερες στιγμές της μουσικής μας κληρονομιάς και θα κρατήσει καθηλωμένο και σιωπηλό το κοινό του GiocondArt (Εθνικής Αντιστάσεως 8, Ζωγράφου).

 

Κείμενο: CultureNow team

 

Από την γεμάτη χρώμα και συναίσθημα φωνή της θα ακουστούν κομμάτια όπως το «Άσμα Ασμάτων», η «Λένγκω», το «Πρακτορείο», οι «7 νάνοι στο s/s cyrenia», η «Νύχτα», το «Περαστικός και αμίλητος» (συγκλονιστική η αναμέτρηση με την Σωτηρία Μπέλλου στο εκπληκτικό έργο του Λάγιου). Ο Κυριάκος Ορθοδόξου στο πιάνο, άλλοτε σε τζαζ χρωματισμούς και άλλοτε βυθισμένος στις μελωδικές γραμμές, τη συνοδεύει. Μέχρι το κλείσιμο του πρώτου μέρους είναι και οι δυο ιδρωμένοι –το κοινό παίρνει μια ανάσα, και αμέσως ξεκινά ο «Σταθμός» της Ε. Ρεμπούτσικα. Ύστερα η «Σερενάτα», το «Πάτωμα» και πολλά ακόμα.

 

Δυνατά χειροκροτήματα, η βραδιά οδηγείται σε μια μοναδική ερμηνεία του «Δρόμοι Παλιοί» και ένα παρατεταμένο encore καταλήγει με την Δάφνη στην κιθάρα να συγκινεί με το «Άι, γαρούφαλλο μου (Εις μνημόσυνον)». Ο Κυριάκος «βγάζει» το κομμάτι την ίδια στιγμή και την συνοδεύει.

 

Η μουσική νύχτα της Αθήνας έχει την τύχη, εδώ και λίγο καιρό, να απολαμβάνει την Δάφνη Ζουρνατζή. Αφήνοντας την Πάτρα και την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων «Θανάσης Τσιπινάκης» από όπου αναδείχθηκε και ως μουσικός (μαντολίνο) αλλά και ως ερμηνεύτρια σε μεγάλους συναυλιακούς χώρους σε όλη την Ελλάδα, χαρίζει πλέον την χαρισματική της φωνή και ευαισθησία σε μουσικές παραστάσεις στην πρωτεύουσα. Συνοδεύει τα τελευταία δυο χρόνια τον μεγάλο συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλο στις καινούριες του δουλειές και στις συναυλίες του. Συγκρίνεται ήδη όχι μόνο με τα μεγάλα ονόματα της εποχής, αλλά και με κορυφαίες ερμηνεύτριες της ελληνικής μουσικής ιστορίας.

 

Οι μουσικές της παραστάσεις, από τα χρόνια της στην Πάτρα ακόμα, λίγο μοιάζουν με αυτό που είναι γνωστό ως «live», δηλαδή το μουσικό χαλί που συνοδεύει ένα ποτό ή φαγητό. Η Δάφνη επιβάλλεται σχεδόν ευθύς αμέσως σε οποιοδήποτε κοινό, μετατρέποντας τις συναυλίες σε παραστάσεις θεατρικού τύπου. Οι ερμηνείες της και οι απλές ενορχηστρώσεις που τις συνοδεύουν, στοχεύουν πάντα στην ζεστή και τρυφερή καρδιά των εκάστοτε κομματιών: Θα ακούσεις την Αρλέτα, την Μάνου, την Τσανακλίδου, την Δημητριάδη, την Βιτάλη, την Ζορμπαλά, συνθέσεις των «μεγάλων» αλλά και πολλές ακόμα σπανιότερες και ίσως «ξεχασμένες» στα σύγχρονα ρεπερτόρια, μα θα τα ακούσεις όλα να αποδίδονται με ένα πρωτοφανές συναισθηματικό και μελωδικό φορτίο.

 

Είναι σίγουρο ότι η νεαρή Πατρινή μουσικός θα απασχολήσει πολύ το επόμενο διάστημα τα μουσικά πράγματα. Αναζητήστε την!