Το Ταπ άουτ είναι η ιστορία ενός κικ μπόξερ όσο αυτός ετοιμάζεται για έναν μεγάλο αγώνα που θα καθορίσει τη ζωή του. Η μεγάλη του φιλοδοξία είναι να φύγει από τη χώρα για να κάνει καριέρα στο εξωτερικό. Εδώ ασφυκτιά. Απένταρος, μένει στο σπίτι των γονιών του, δουλεύει σε μια καφετέρια για ένα χαρτζιλίκι, παλεύει σε μια κοινωνία απονευρωμένη κι αποδιοργανωμένη. Οπότε η φυγή φαίνεται η μόνη λύση του, η μοναδική του ελπίδα. Όμως πρέπει πρώτα να νικήσει στον αγώνα και, πριν απ’ αυτό, να τα φέρει βόλτα με τον εαυτό του.

‘Ταπ άουτ’ είναι ο όρος του κικ-μποξ που χρησιμοποιείται όταν ένας από τους δύο αντιπάλους αποφασίζει να παραιτηθεί, να εγκαταλείψει το παιχνίδι, χτυπώντας συνήθως τα χέρια του στο έδαφος. Τότε ο διαιτητής διακόπτει αμέσως τον αγώνα. Όταν ήμουν στην Αμερική είχα παρακολουθήσει αγώνες κικ-μποξ και από τότε ήθελα να γράψω ένα έργο σχετικό με αυτό το άθλημα. Σήμερα, που η ζωή μας έχει σε ένα βαθμό αρχίσει να μοιάζει με πάλη, θεώρησα πως ήταν η σωστή στιγμή να το κάνω.

Είχα στο μυαλό μου μια συγκεκριμένη εικόνα για ένα τέτοιο έργο κι αποφάσισα να το σκηνοθετήσω ο ίδιος. Για μένα το στοίχημα ήταν πώς και με ποιο τρόπο μπορεί να μας αφόρα προσωπικά η ιστορία ενός παλαιστή. Ο Τάσος Κορκός, που ερμηνεύει τον ρόλο του κικ-μπόξερ, είναι ένας ταλαντούχος ηθοποιός με αθλητική εμπειρία, ώστε να αντέχει σωματικά και ψυχολογικά στην “ανηφόρα” του ρόλου. Είχε ξεχωρίσει το 2015 στο έργο μου Θέλω Μια Χώρα στο Φεστιβάλ Αθηνών σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Κάλμπαρη και πέρυσι είχα συνεργαστεί μαζί του στην περφόμανς Τα πράγματα που παίρνεις μαζί που έστησα στο Θέατρο Μπιπ.

Αυτή είναι μια ιδιαίτερη περίοδος για μένα καθώς πρόσφατα κυκλοφόρησαν σε τόμο από τις Εκδόσεις Κάπα τα πέντε έργα της πρώτης συγγραφικής μου περιόδου, από την εποχή που ήμουν στο θρυλικό ‘Αμόρε’, με κατατοπιστικό πρόλογο από την καθηγήτρια Καίτη Διαμαντάκου. Παράλληλα με το Ταπ άουτ, παίζεται στο θέατρο Σκρόου το έργο μου Το ασυνόδευτο σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου και Γιάννη Νταλιάνη. Το ασυνόδευτο είναι η ιστορία ενός παιδιού από τη Συρία που αποκτά στέγη στο σπίτι δύο ανήλικων αδελφιών. Και τα δύο αυτά έργα μιλάνε για ένα μεταβατικό παρόν, ιδωμένο από δύο διαφορετικές γενιές. Το να σε κινητοποιεί συγγραφικά το εδώ και τώρα δεν είναι απλή υπόθεση, κι ο μόνος λόγος που αξίζει να γράφει ένας συγγραφέας είναι για τα πράγματα που τον κινητοποιούν και μόνο γι’ αυτά.

Info: Ο Ανδρέας Φλουράκης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα και θέατρο στην Αγγλία. Στο θέατρο εμφανίζεται το 2001 με το συλλογικό έργο Πίστη (Θέατρο του Νότου). Θεατρικά του έργα που έχουν παρασταθεί: Οι Μέρες Πριν Έρθεις (Θέατρο του Νότου), Φύλλα Της (Πολιτιστικής Ολυμπιάδας / Επί Κολωνώ), Κάσσυ (ΧΙΙΙ Διεθνή Συνάντηση Αρχαίου Δράματος Δελφών), Κέλυφος (104), Μπελ Επόκ (Επί Κολωνώ), Λάσσυ (Επί Κολωνώ/Μπιπ), Ασκήσεις Για Γερά Γόνατα (Θέατρο Τέχνης) Mήδειας Πατούσες (Βαφείο), Μήδειας Μπούρκα (Επί Κολωνώ / Διεθνές Φεστιβάλ Πάφου σε σκηνοθεσία του ίδιου), Κόκκαλα (Θέατρο Τέχνης), Διώρυγα (Μουσείο Φωταερίου), Μπλε Μαρέν (Αγγέλων Βήμα), Όχι Και Τόσο Άγριο (Στέγη Γραμμάτων Και Τεχνών), Θέλω Μια Χώρα (Royal Court Theatre /Φεστιβάλ Αθηνών), Τυφλή Εμπιστοσύνη (Επί Κολωνώ), Τα Πράγματα Που Παίρνεις Μαζί (Royal Court Theatre) κ.α.


◊ Το νέο έργο του Ανδρέα Φλουράκη «Ταπ-άουτ» παρουσιάζεται στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας-Β’ σκηνή. Περισσότερες πληροφορίες, εδώ