Η Πινακοθήκη Κυκλάδων στην Ερμούπολη της Σύρου θα φιλοξενήσει, από τις 26 Ιουλίου έως και τις 27 Αυγούστου, αναδρομική έκθεση της ζωγράφου Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη,με τίτλο MINA P.V. «Ταξίδια – Διασταυρώσεις»,« Journeys – Intersections » υπό την αιγίδα της Επιτροπή Πολιτισμού & Αθλητισμού, του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης.

Μετά την παρουσία της στην Art Athina 2013 με το μνημειώδες έργο των 12 μέτρων «Γερανοί Suns in the Sunset” και την πρόσφατη παρουσία της στο Ζάππειο κατά την διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας στην Σύνοδο Κορυφής των Υπουργών Μεταφορών και Ναυτιλίας εκθέτει στην Σύρο, τόπος έμπνευσης για αυτήν, από την δεκαετία του 1990.

Τα έργα που θα εκτεθούν εντάσσονται κυρίως σε τέσσερις δημιουργικές θεματικές ενότητες της δυναμικής καλλιτέχνιδας με τη διεθνή εικαστική παρουσία. Ειδικότερα, οι «Γερανοί», τα «Αθλητικά», η «Πόλη» και η «Formula 1» -χωρίς να απουσιάζουν και εμπνεύσεις που αντλούν τη θεματολογία τους από τη Φλωρεντινή Αναγέννηση και τη φύση- υπηρετούν στο σύνολό τους το τρίπτυχο, που χαρακτηρίζει τη ζωγράφο: ύπαρξη-κίνηση-εξέλιξη.

Οι «Γερανοί», μέσα από την ένταση των αντανακλάσεων, μηχανική προέκταση του ανθρώπινου σώματος, ορθώνουν τα μεταλλικά μέρη τους εισχωρώντας στον γερανό. Η καλλιτέχνιδα κατευθύνεται από την φυσική εικόνα επιδιώκοντας την χρωματική τους μεταστοιχείωση και μεταβαλλόντας έτσι την παράσταση σε πνευματική ποιητική ιδέα που τείνει να αποκοπεί από την υλική της πραγμάτωση.

Όπως γράφει ο μεγάλος τεχνοκριτικός Lucio Barberaαδυνατίζει ο δεσμός με την απεικόνιση και αναδύεται ένας τύπος άμορφου, μέσω μιας χειρονομιακής υπόστασης».

Οι εκπληκτικοί σε κίνηση «Αθλητές», θεματολογία με την οποία απέσπασε το βραβείο της Αμερικανικής Ακαδημίας των Sport το 2002 (USSA), ο παλμός της Νέας Υόρκης στην «Πόλη» και η ταχύτητα στη θεματική της «Formula 1» επιβεβαιώνουν μέσα από τις γραμμές και το χρώμα την ένταση των συναισθημάτων που δημιουργούν ο ρυθμός, η θέληση, η ανάπτυξη, η ταχύτητα.

Η αποτύπωση της πραγματικότητας εκφράζεται από τις ουσιαστικές αλήθειες των θεμάτων και των αντικειμένων, με την εκφραστικότητα του προσωπικού αφαιρετικού παραστατικού εξπρεσιονισμού της καλλιτέχνιδας να σέβεται στο έπακρο την ακεραιότητα της μορφής αλλά και της εικόνας στο σύνολό της, μεταδίδοντας παράλληλα μια έντονη συναισθηματική και ασυγκράτητη προσμονή για την κατάκτηση της ζωής.

Ο Ισπανός τεχνοκριτικός Luis Gonzalez Robles βρήκε τα λόγια να περιγράψει την αίσθηση που αφήνον με τα λόγια αυτά: «με υπεροχή στις πινελιές, σχεδόν επιθετική θα τολμούσα να πω το έργο της, πλημμυρισμένο από φως και ζωή, ξέρει να μιλάει με την δική της αυθόρμητη φωνή που ξεσπάει γεμάτη από αυτό το μεσογειακό φωτεινό ήλιο, που μας ενώνει σε μια κοινή αντίληψη ζωής.»