Ένα  3D  ρέκβιεμ  για  τη  Μορφή,  τη  Γυναίκα- Θεά, την αιώνια  Εύα, την  Τέχνη.  Από την εξιδανίκευση και την ιερή λατρεία, στην ηδονή και τη γονιμοποίηση, στη μεταμόρφωση  και  την  αναπαραγωγή,  στη φθορά  και  τη σήψη, στη  βεβήλωση και  το  βανδαλισμό,  στην  καταδίκη  και  την  υποταγή,  στην  πτώση  στο  άχρονο  σκοτάδι.  Στο όνειρο της αναγέννησης.

Βρισκόμαστε ήδη στην αχαρτογράφητη ήπειρο της εικαστικής δραματουργίας, η εξερεύνηση της οποίας απαιτεί σοβαρό πειραματισμό, έμπνευση και τύχη.  Εδώ, ισχύουν οι ποιητικοί κώδικες της ζωγραφικής, η φυγή, η ονειροπόληση, η ενδοσκόπηση, ο ελεύθερος συνειρμός, η ενόραση, η αμφισημία, η διαίσθηση, και υπερισχύει το υπερρεαλιστικό αίτημα για εσωτερική έκφραση, για την απελευθέρωση  των ψυχικών δυνάμεων και την πλήρη κατεδάφιση της διαχωριστικής οθόνης ανάμεσα στο συνειδητό και το υποσυνείδητο, ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα.

Το δεκάλεπτο υπερρεαλιστικό ΑΙΝΙΓΜΑ γεννήθηκε στις κινηματογραφικές εκβολές της ζωγραφικής και αποδεικνύει πως μια ταινία κατ’ εξοχήν εικαστική μπορεί να συγκινεί και να συναρπάζει.

Σενάριο- Σκηνοθεσία: Αντώνης Ντούσιας &  Άρης Φατούρος

Μουσική Σύνθεση– Σχεδιασμός Ήχου:  Μάριος Αριστόπουλος

Φωνητικά:  Άννα Λινάρδου, Τάσος Αποστόλου

Καλλιτεχνική Διεύθυνση- Αnimation- Μοντάζ: Αντώνης Ντούσιας

Βοηθός Αnimator:  Νάντια Ζερβάκου

Μιξάξ:  Κώστας Βαρυμποπιώτης

Παραγωγή: Μιχάλης Σαραντινός / Steficon

Εκτελεστικός παραγωγός:  Μαρία Κοντογιάννη

Δημιουργικός παραγωγός:  Άρης Φατούρος

Συμπαραγωγοί:  Χρήστος Γαρταγάνης, Πάνος Μπίσδας / Authorwave,  Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης /  t-shOrt

Αυτή η ταινία απλώς μας άφησε άφωνους! Ήταν μια οπτική γιορτή, αλλά επίσης πέτυχε κι ένα αξιοσημείωτο επίπεδο συναισθηματικού βάθους, καθώς ζωντάνευε τη ζωγραφική του Θεόδωρου Πανταλέων· πάντοτε εν κινήσει και επεκτείνοντας τους ορίζοντές μας… Καταλήξαμε ευχαριστημένοι, ο καθένας από τη διαφορετική οπτική του γωνία, έτσι όπως μόνο μια σπουδαία ταινία μπορεί να πετύχει. Πίσω απ’ όλα αυτά βρισκόταν μια δυνατή πραγματική ιστορία για την υποταγή των γυναικών.

Σκεπτικό της Κριτικής Επιτροπής του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας κατά την απονομή του Βραβείου Καλύτερου Animation στην ελληνική ταινία ΑΙΝΙΓΜΑ (AENIGMA) των Αντώνη Ντούσια και Άρη Φατούρου, Σεπτέμβριος 2016

Με τον Άρη Φατούρο και τον Αντώνη Ντούσια γνωριζόμαστε περί τα 20 χρόνια. Τόσο περίπου χρονολογείται και η ιδέα τους για μια ταινία εμπνευσμένη από το έργο μου, που θα χρησιμοποιεί τη ζωγραφική μου σαν πρώτη ύλη για τη δημιουργία ενός νέου έργου, μιας άλλης τέχνης. Η πρόθεση αυτή, ιδιαίτερα κολακευτική για τον ζωγράφο, προερχόμενη μάλιστα από τόσο άξιους και ευφυείς δημιουργούς, ώριμη μέσα από τη δοκιμασία της στο χρόνο, εδραιώνουν την πεποίθησή μου πως εκκολάπτεται ένα πρωτοποριακό καλλιτέχνημα προορισμένο να συγκινήσει.

Θεόδωρος Πανταλέων, Ιανουάριος 2013