Αν και σχετικά λίγα χρόνια στο χώρο, ο Αινείας Τσαμάτης έχει ήδη αρχίσει να διαγράφει μια πλούσια πορεία. Από τα «Άγρια Αγόρια» μέχρι τους «Αδερφούς Καραμαζοφ» και απ’ την «Λευκή συμφωνία» μέχρι τη «Μικρά Αγγλία», οι συμμετοχές του είναι ενδιαφέρουσες και ποικίλες.

Αυτήν την εποχή υποδύεται τον «Χέμπερτ Άχτερνμπους» στο Θέατρο Τέχνης, υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Παντελή Δεντάκη. Στην συνέντευξη που ακολουθεί, περιγράφει τις λεπτές αποχρώσεις του έργου και μας προϊδεάζει για τις παραστάσεις που θα βρεθεί μελλοντικά.

Συνέντευξη: Αναστασία Ρίζου

Cul. N.: Αυτήν την εποχή σας βρίσκουμε ξανά στο Θέατρο Τέχνης, σε ένα έργο του Άχτερνμπους, το «Αγαπημένε μου Χέρμπερτ». Περιγράψτε μας τι θα παρακολουθήσουμε, μιας και δεν είναι από εκείνα που παίζονται συχνά στην Αθήνα.

Αινείας Τσαμάτης: Είναι ένα αυτοβιογραφικό έργο το Χέρμπερτ  Άχτερνμπους, μιλάει για την σχέση με την μητέρα του και την απουσία της. Ουσιαστικά αναφέρεται σε μια μητέρα που υπάρχει μόνο μέσα από τα γράμματα γιατί μόνο μέσα από αυτά ήταν παρούσα. Παρακολουθούμε τον Άχτερνμπους την ημέρα που αποφασίζει να την επισκεφτεί (μετά από 17 χρόνια). Στην διαδρομή του προς το σπίτι θυμάται όλα τα γράμματα που είχαν ανταλλάξει ώσπου έρχεται η στιγμή της συνάντησης.

Cul. N.: Εσείς υποδύεστε τον Χέρμπερτ, έναν άνθρωπο που μεγάλωσε χωρίς τη μητέρα του. Ποιες είναι οι πιο ευαίσθητες πτυχές του που σας κέντρισαν, ανακαλύπτοντάς τον;

Αιν. Τσ.: Η ψυχολογική διαδρομή του Άχτερνμπους. Από την εξωστρέφεια που είχε στα παιδικά του χρόνια,  τα πράγματα που ανακάλυπτε μόνος του και ήθελε να τα μοιραστεί και να τα ζήσει μαζί της,  καταλήγει σε μια σκοτεινή εσωστρέφεια και απομόνωση.

Cul. N.: Η απουσία της οικογένειας είναι μία ιδιαίτερη θεματική πάντα επίκαιρη προς διερεύνηση. Πώς αναδεικνύονται οι επιπτώσεις της ως προς τον ψυχισμό των ηρώων, στην συγκεκριμένη παράσταση;

Αιν. Τσ.: Και οι τρεις ήρωες του έργου έχουν βιώσει την απουσία της οικογένειας. δεν εισέπραξαν αγάπη και δεν ξέρουν πώς να την δώσουν. Ο Χέρμπερτ αναζητεί την παρουσία της μάνας, προσπαθεί και θέλει να νοιώσει την αγάπη και την φροντίδα αλλά από μια γυναίκα που δεν μπορεί να την δώσει γιατί δεν ξέρει πως.

 


Cul. N.: Η γενική συναισθηματική αναπηρία πώς καθορίζει εν τέλει την εξέλιξη των τριών προσώπων του έργου;

Αιν. Τσ.: Και τα τρία πρόσωπα του έργου προσπαθούν να επικοινωνήσουν, αλλά δεν βρίσκεται κανένας δίαυλος επικοινωνίας, γιατί λόγω αυτής της συναισθηματικής αναπηρίας δεν μπορούν να φτάσουν στον πυρήνα του προβλήματος.

Cul. N.: Μετράτε λίγα σχετικά χρόνια στο χώρο, όμως είχατε την τύχη να δουλέψετε σε δυνατές παραστάσεις. Πώς φαντάζεστε το «μετά» της πορείας σας, δεδομένης της ρευστότητας που υπάρχει αυτή τη στιγμή;

Αιν. Τσ.: Το επάγγελμα του ηθοποιού είναι ούτως ή άλλως ρευστό γιατί οι παραστάσεις κρατούν από δυο μήνες έως μια σεζόν, όποτε κάτι αρχίζει και κάτι τελειώνει και κάτι καινούριο αρχίζει και τελειώνει ξανά .Νομίζω κάπως έτσι φαντάζομαι και την συνεχεία του πράγματος.

Cul. N.: Κλείνοντας, πείτε μας πού θα σας συναντήσουμε μετά τον «Χέρμπερτ»; Υπάρχουν κάποια ανακοινώσιμα σχέδια;

Αιν. Τσ.: Θα με συναντήσετε στο «Περιμένοντας τον Γκοντό» σε σκηνοθεσία  Νατάσσας Τριανταφύλλη το οποίο θα ανέβει στο Μουσείο Μπενάκη τον Ιούλιο και έπειτα στην «Δωδέκατη Νύχτα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά τον Οκτώβριο στο Εθνικό Θέατρο.

Tο έργo του Χέρμπερτ Άχτερνμπους «Αγαπημένε μου Χέρμπερτ» παρουσιάζεται στο Θέατρο Τέχνης (Φρυνίχου)