Η Videorama Filmsπαρουσιάζει το ισπανικό θρίλερ του Εουχένιο Μιρά “Αγνωσία”, από τις 19 Δεκεμβρίου 2013, στο πλαίσιο της νέας της κινηματογραφικής δραστηριότητας Specials Screenings.

Φανταστείτε να μην είστε σε θέση να εμπιστευτείτε τις αισθήσεις σας. Ποιον θα εμπιστευόσασταν;

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ:

Λίγο πριν τις αρχές του 20ου αιώνα, μια πατέντα φακών που επιτρέπουν με ακρίβεια τη σκοποβολή σε πολύ μακρινές αποστάσεις, θα προκαλέσει αναταραχή στην επιστημονική – και όχι μόνο – κοινότητα. Κατά τη διάρκεια δειγματισμού των νέων όπλων που έχουν προσαρμοσμένους αυτούς τους φακούς από τον Ισπανό Αρτούρ Πρατς (Σέρζι Ματέου), σε Γερμανούς πιθανούς αγοραστές, η νεαρή τότε Χοάνα, θα εκδηλώσει τα πρώτα συμπτώματα μιας ασθένειας που κανείς μέχρι τότε δεν γνώριζε.

Τα χρόνια περνούν και η Χοάνα Πρατς (Μπάρμπαρα Χουενάγα) επίσημα πια, πάσχει από αγνωσία, μια παράξενη νευροψυχολογική ασθένεια που επηρεάζει την αντίληψη. Τα μάτια και τα αυτιά της είναι σε άριστη κατάσταση, όμως ο εγκέφαλος της δεν μπορεί να ερμηνεύσει τα ερεθίσματα που λαμβάνει μέσω αυτών. Η επιστημονική κοινότητα δεν μπορεί να αποφανθεί ούτε την πηγή της ασθένειας, ούτε όμως να προτείνει και κάποια πιθανή θεραπεία .Ένας επιστήμονας που αναγνωρίζει τα συμπτώματα, προτείνει ένα πείραμα, προκειμένου να πλησιάσει περισσότερο τη θεραπεία. Προτείνει τον εγκλεισμό της σ’ ένα δωμάτιο με σκοπό να αποφύγει η Χοάνα τους εξωγενείς προσδιορισμούς τόπου και χρόνου, θέλοντας να την επαναφέρει στην κατάσταση που ήταν πριν το ατύχημα. Η πρόθεση του είναι όμως τόσο αθώα και στόχος είναι μόνο η βελτίωση της υγείας της;

Ο απρόσμενος θάνατος του Αρτούρ, θα βρει την Χοάνα μόνη και απροστάτευτη σ’ ένα περιβάλλον που ενώ δεν δείχνει εχθρικό, ενδέχεται να θέλει το κακό της. Ως η μόνη που ξέρει το βιομηχανικό μυστικό που άφησε πίσω του ο πατέρα της, η αινιγματική νεαρή κοπέλα θα γίνει το θύμα ενός απειλητικού σχεδίου, που σκοπό έχει να αποσπαστούν πληροφορίες μέσα από τις συγχυσμένες της αισθήσεις. Ο Κάρλες Λαρδίν (Εδουάρδο Νοριέγα) το δεξί χέρι του πατέρα της και αρραβωνιαστικός της, καθώς και ο Βίσεντ (Φέλιξ Γκόμεθ), ένας παρορμητικός υπάλληλος που εργάζεται κι αυτός στο μέγαρο Πρατς, θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην έκβαση της ιστορίας.

ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

ΕΟΥΧΕΝΙΟ ΜΙΡΑ

Σκηνοθέτης, συνθέτης και σεναριογράφος, ο Εουχένιο Μιρά θεωρείται ένα από τα νέα ταλέντα της γενιάς του. Οι 3 ταινίες μεγάλου μήκους που έχει σκηνοθετήσει, το «Gran Piano», «Αγνωσία» αλλά και το «The Birthday» είχαν μια ενδιαφέρουσα φεστιβαλική πορεία. Στο Gran Piano σκηνοθέτησε τον Ελάια Γουντς αλλά και τον Τζον Κιούζακ. Πρόσφατα ξεκίνησε τη συγγραφή της επόμενης ταινίας του που μάλλον θα είναι διεθνής συμπαραγωγή.

CAST

ΕΔΟΥΑΡΔΟ ΝΟΡΙΕΓΑ

Ο νεότερος από τα 7 αδέλφια της οικογένειας Νοριέγα, έχει καταφέρει να ξεχωρήσει με τις ικανότητες του στην υποκριτική στην Ισπανία αλλά και το Χόλυγουντ. Ήθελε να σπουδάσει νομική επειδή λάτρευε τις ταινίες μυστηρίου, αλλά τελικά τον κέρδισαν οι ίδιες οι ταινίες. Πρωταγωνίστησε στο κινηματογραφικό ντεμπούτο του βραβευμένου με Όσκαρ για την ταινία «Η Θάλασσα Μέσα Μου» Αλεχάνδρο Αμενάμπαρ, είχε τον κεντρικό ρόλο στην ταινία «Άνοιξε τα μάτια» στο πλευρό της Πενέλοπε Κρουθ που στη συνέχεια έγινε και Αμερικανικό Ριμέικ με τίτλο«Vanilla Sky». Πρωταγωνιστεί επίσης στην ταινία του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο «Στη Ράχη του διαβόλου» σε παραγωγή Πέδρο Αλμοδόβαρ. Στην Ελλάδα τον γνωρίζουμε στο πλευρό της Ελληνικής καταγωγής Άννα Μουγκλαλίς στην ταινία «Novo». Λίγο καιρό αργότερα θα παίξει στην κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού «Η Μέθοδος του Γκρόνχολμ» με τίτλο «El Metodo». Ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστεί εκτός Ισπανικών συνόρων το «Che Guevara» (στον ομώνυμο ρόλο), «Κάπτεν Αλατρίστε» (στο πλευρό του Βίγκο Μόρτενσεν), «Υπερσιβηρικός» (στο πλευρό του Γούντυ Χάρελσον και του Μπεν Κίνγκσλεϋ), «Σημείο Υπεροχής» (στο πλευρό του Ντένις Κουέιντ και της Σιγκούρνεϋ Γουίβερ). Πρόσφατα είδαμε στην Ελλάδα το «Για το Καλό των Άλλων», «Ένα Πιστόλι σε Κάθε Χέρι» καθώς και το «Μη μου Χαλάς τη Μέρα» (στο πλευρό του Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ). To 2014 θα τον δούμε στη νέα κινηματογραφική μεταφορά της Πεντάμορφης και του Τέρατος δίπλα στον Βενσάντ Κασέλ και την Λέα Σειντού.

ΦΕΛΙΞ ΓΚΟΜΕΘ

Ο Φέλιξ Γκόμεθ έχει μια αξιοπρόσεκτη πορεία μέσα από δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές. Στον κινηματογράφο καθιερώνεται όταν ο Αντόνιο Μπαντέρας τον σκηνοθετεί στην ταινία «Καλοκαιρινή Βροχή» στον ρόλο του Πάκο ενώ έχει σημαντικό ρόλο και στην ταινία για τον Ισπανικό εμφύλιο «13 Τριαντάφυλλα». Το καλοκαίρι τον είδαμε και στη χώρα μας στο υποβλητικό θρίλερ «Μέσα από τα Μάτια τους».

ΜΠΑΡΜΠΑΡΑ ΧΟΥΕΝΑΓΑ

Γεννημένη στο Σαν Σεμπαστιάν, η Μπάρμπαρα Χουενάγα πρωταγωνίστησε στο «Εγκλήματα στον Χρόνο». Ο Κάρλος Σάουρα την επέλεξε για τη νέα ταινία του με τίτλο «33 ημέρες», που περιγράφει τη δημιουργία της Γκερνίκα από τον Πάμπλο Πικάσσο. Το 2014 λοιπόν θα την δούμε στο πλευρό της Γκουίνεθ Πάλτροου και του Αντόνιο Μπαντέρας, σε αυτό το φιλόδοξο πρότζεκτ.

ΑΓΝΩΣΙΑ: Η ΠΑΘΗΣΗ… ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΝΩΣΙΑ;

Με τον όρο αγνωσία, προσδιορίζουμε την ανικανότητα αναγνώρισης αντικειμένων παρά την επάρκεια αισθητικών πληροφοριών που φθάνουν γι’ αυτά στον εγκέφαλο από τα μάτια ή τα αυτιά ή με την αφή. Για να αναγνωρισθεί ένα αντικείμενο πρέπει να ερμηνευθούν οι αισθητικές πληροφορίες που το αφορούν, διαδικασία που περιλαμβάνει και την ανάκληση μνημονικών πληροφοριών για παρόμοια αντικείμενα. Η αγνωσία οφείλεται σε βλάβη περιοχών του εγκεφάλου που συμμετέχουν σε αυτές τις λειτουργίες ερμηνείας και μνημονικής ανάκλησης. Συχνότερα αίτια τέτοιων εγκεφαλικών βλαβών είναι το εγκεφαλικό αγγειακό επεισόδιο (αποπληξία) και οι κακώσεις του κεφαλιού.

ΤΥΠΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ
Συνήθως η αγνωσία αφορά μια από τις κύριες αισθήσεις: την όραση, την ακοή ή την αφή. Για παράδειγμα, ένα αντικείμενο μπορεί να αναγνωρίζεται με τις δύο πρώτες αλλά όχι με την Τρίτη. Μερικά άτομα μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο που επηρεάζει το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου είναι δυνατό να συμπεριφέρονται σαν να αγνοούν την ανικανότητα των αριστερών άκρων τους. Η κατάσταση αυτή ονομάζεται νοσοαγνωσία ή αισθητική απροσεξία.

ΑΠΤΙΚΗ ΑΓΝΩΣΙΑ
Είναι η ανικανότητα αναγνώρισης μόνο με την αφή αντικειμένων που τοποθετούνται στα χέρια του ασθενούς παρά την επάρκεια της αισθητικής των χεριών.

ΟΠΤΙΚΗ ΑΓΝΩΣΙΑ
Είναι η ανικανότητα αναγνώρισης και κατονομασίας αντικειμένου παρά την ύπαρξη φυσιολογικής όρασης. Οι ασθενείς ενδέχεται να μπορούν να περιγράψουν το χρώμα, το σχήμα και το μέγεθος ενός αντικειμένου αλλά δεν είναι σε θέση να το ονομάσουν ή να ορίσουν την χρήση του.

ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΑΓΝΩΣΙΑ
Είναι η ανικανότητα αναγνώρισης γνωστών ήχων παρά την ύπαρξη φυσιολογικής ακοής.


ΠΡΟΓΝΩΣΗ

Δεν υπάρχει ειδική θεραπεία της αγνωσίας αλλά με τον καιρό μπορεί να επανέλθει εν μέρει η ερμηνευτική ικανότητα.

Specials Screenings

Μια σειρά εκλεκτών ταινιών του Ευρωπαϊκού και Παγκόσμιου κινηματογράφου, καθώς και θεματικά αφιερώματα σε δημιουργούς που έγραψαν και συνεχίζουν να γράφουν ιστορία στον χώρο της 7ης τέχνης, ταινίες ειδικού ενδιαφέροντος που ξεχώρισαν στο εξωτερικό αλλά δεν είχατε ποτέ την ευκαιρία να τις απολαύσετε στις μεγάλες οθόνες Ελληνικών κινηματογράφων, έρχονται για περιορισμένο αριθμό προβολών χάρις στο Videorama Films Specials Screenings.