Όταν με κάλεσε η Γιάννα Γραμματοπούλου, σε μια δική μου παλιότερη πρόταση να επιμεληθώ μια έκθεση, χάρηκα που με άφησε τελείως ελεύθερο στην επιλογή καλλιτεχνών και θέματος. Αμέσως της πρότεινα τον τίτλο like.

Σαν εικαστικός καλλιτέχνης και συνάδελφος των καλλιτεχνών, δεν πήρα το ρόλο του θεωρητικού τέχνης ή του επιμελητή εκθέσεων, που ο σκοπός τους είναι άλλος και τους οποίους σέβομαι και εκτιμώ. Ούτε με ενδιέφερε να επενδύσω το σκεπτικό μου διαλέγοντας έργα που θα το υποστήριζαν. Η ευθύνη η δική μου ήταν να επιλέξω καλλιτέχνες, ξεκινώντας από τη γενιά του ’70 και  νεώτερους, που πάντα τους παρακολουθώ και πάντα το έργο τους  έχει κάτι να μου πει. Το σκεπτικό λοιπόν της επιμέλειας μου είναι να προσκαλέσω τους καλλιτέχνες αλλά  οι ίδιοι να επιλέξουν τι θα εκθέσουν και οι ίδιοι να γίνουν επιμελητές του έργου τους παίρνοντας την ευθύνη της επιλογής. Και αυτό γιατί πιστεύω ότι το – Εκθέτω –  εμπεριέχει τις έννοιες της – Ευθύνης –  και της –  Απόλυτης Ελευθερίας- που πρέπει να έχει ο ίδιος ο καλλιτέχνης.

Προσκάλεσα καλλιτέχνες από διαφορετικές τάσεις (διότι νομίζω ότι η εποχή μας, δεν ξέρω θα αφήσει τέχνη, όπως την έχουμε κωδικοποιήσει στον εγκέφαλο μας από την εποχή της Αρχαίας  Ελλάδας,  της Αναγέννησης έως τα τέλη του 19ου αιώνα)  όμως θεωρώ ότι στις μέρες  μια και έπαψαν να υπάρχουν  κυρίαρχα κινήματα και style, ο καλλιτέχνης είναι επιτέλους ελεύθερος να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε μέσο έκφρασης, αρκεί το έργο του να είναι τίμιο και αληθινό. Έτσι θα περάσει στο θεατή και θα χαρακτηρίσει την εποχή μας.

Επέλεξα τον τίτλο like για τη συγκεκριμένη έκθεση  διότι με ενδιέφερε και  τα έργα  και το σκεπτικό των καλλιτεχνών, πέρα από τους επισκέπτες που θα έρθουν στη γκαλερί  εκφραση- γιαννα  γραμματοπουλου και αυτοί, και  όσοι δεν θα μπορέσουν να την δουν, να  μπουν στο Facebook, (https://www.facebook.com/pages/Like-Group-exhibition-at-ekfrasi-yianna-grammatopoulou/780613318678020) να δουν τα έργα, να διαβάσουν το σκεπτικό του καλλιτέχνη, να γράψουν την άποψή τους και να κτυπήσουν, αν τους ενδιαφέρει,  like,  αυτήν την καινούρια γλώσσα  επικοινωνίας

Αυτές τις μέρες, η Στέλλα Καβαλλιεράτου που συμμετέχει στην έκθεση, μου έστειλε ένα email γεμάτη έκπληξη, ότι το Μουσείο Τέχνης Frye στο Σιάτλ των ΗΠΑ  παρουσιάζει  έκθεση με τίτλο social medium και ενδεικτικό υπότιτλο : εσύ είσαι επιμελητής. Την ίδια  περίοδο με ΄μας παρουσιάζεται εκεί μια έκθεση με το ίδιο σκεπτικό , (αλλά μόνο με έργα της συλλογής του Μουσείου ) πράγμα που σημαίνει ότι η εποχή μας είναι ώριμη να δεχτεί και τον καλλιτέχνη και το θεατή σαν επιμελητή, και τα καινούρια μέσα, ως κυρίαρχα μέσα επικοινωνίας.

Και ας μην ξεχνάμε ότι η τέχνη, από την εποχή της Αναγέννησης, έγινε γνωστή στην  υπόλοιπη Ευρώπη και αργότερα παντού μέσα  από την αντιγραφή των έργων, από χαλκογραφίες και λιθογραφίες και αργότερα από την φωτογραφία. Τώρα το ρόλο διάδοσης του έργου και της σκέψης του καλλιτέχνη  παίζει το διαδίκτυο, όχι αναπληρώνοντας το έργο ή τη γκαλερί που εκτίθεται, κάτι που είναι αναντικατάστατο , αλλά σαν το πιο γρήγορο οπτικό , και όχι μόνο μέσο επικοινωνίας.

Στην έκθεση συμμετέχουν: Άσπα Στασινοπούλου, Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, Στέλλα Καβαλλιεράτου, Διοχάντη, Ελένη Μυλώνα, Κυριάκος Μορταράκος, Ευγενία Αποστόλου, Δημήτρης Ντοκατζής, Κορνήλιος Γραμμένος, Μαρία Παπαδημητρίου, Τάσος Μισούρας, Γιάννης Θεοδωρόπουλος, Άρτεμις Ποταμιάνου, Αγγελική Σβορώνου, Μαίρη Ζυγούρη, Μπάμπης Παπαγιάννης, Γιώργος Θεοδωρίδης. Στην έκθεση συμμετέχει η ομάδα Νομαδική Αρχιτεκτονική και η Χαρίκλεια Χάρη με μουσική επέμβαση του Αριστοτέλη Γιαννακούρου και ο Άγγελος Σκούρτης.