Αναλυτικότερα, την Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας, παρουσία του πρέσβη της Δημοκρατίας της Ν. Κορέας Γιανγκ Τζιπάν άνοιξε η αυλαία του 9ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Λάρισας Artfools. Η τελετή έναρξης του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας – Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα, με προβολή ταινιών στο πλαίσιο του αφιερώματος στον κορεάτικο κινηματογράφο που διοργανώνεται φέτος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.

Στην τελετή παρέστησαν ο Δήμαρχος Λαρισαίων Απ. Καλογιάννης, η αντιπρόεδρος της Δημοτικής Πινακοθήκης Άννυ Ψάρρα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Νίκος Αρτινός, ο τεχνοκριτικός Γιάννης Χριστάκης και φίλοι του κινηματογράφου.

Στο αμφιθέατρο της Πινακοθήκης προβλήθηκαν τα κορεάτικα μελοδράματα Αρχιτεκτονική 101 και Always ενώ στο Γαλλικό Ινστιτούτο ταινίες αφιερωμένες στο σουηδικό κινηματογράφο. Παράλληλα, στις αίθουσες Stage και Bootlegger, προβλήθηκαν ταινίες εναλλακτικού κινηματογράφου, με θέμα τα ζόμπι.

Στο πλαίσιο της τελετής εγκαινίων, ο πρέσβης της Νότιας Κορέας είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί στη συλλογή της Πινακοθήκης Λάρισας –Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα από τον ιστορικό τέχνης κ. Γιάννη Χρηστάκη, ενώ με τη λήξη των προβολών οι Λαρισαίοι σινεφίλ απόλαυσαν πρωτότυπες γεύσεις της κορεάτικης κουζίνας που επιμελήθηκε ειδικά για την περίσταση η Ν. Κορεάτικη πρεσβεία.

Ακόμη παρουσιάστηκε το μουσικό θέμα «Romance» από την ταινία του 2005 «Μια γλυκόπικρη ζωή» με τις κ.κ. Ουρανία Καλέση στο πιάνο και Καλλιόπη Αλέτρα στο βιολί, ενώ χόρεψε η Ελένη Μάρκου σε μοντέρνα χορογραφία του Γκες Μιχόφ.

Το αφιέρωμα Σινεμά της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, ξεκίνησε και αυτό την Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017, παρουσία του σκηνοθέτη Απόστολου Καρακάση.

Στο αμφιθέατρο της Πινακοθήκης Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα προβλήθηκαν το ντοκιμαντέρ«Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία» παρουσία του σκηνοθέτη κ. Απόστολου Καρακάση, καθώς και η αμερικάνικη παραγωγή «Shift Change».

Στον χαιρετισμό του με την έναρξη των προβολών, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης κ. Νίκος Αρτινός επισήμανε πως «το φεστιβάλ της Λάρισας είναι το πρώτο που προβάλει ταινίες με θέμα την κοινωνική οικονομία», η οποία ορίζεται ως το σύνολο των οικονομικών δραστηριοτήτων που στηρίζονται σε μια εναλλακτική μορφή οργάνωσης των σχέσεων παραγωγής, βασισμένη στις αρχές της δημοκρατίας, της ισότητας, της αλληλεγγύης, της συνεργασίας, καθώς και του σεβασμού στον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Το αφιέρωμα θα συνεχιστεί την Πέμπτη 2 Μαρτίου με την προβολή δύο ακόμη ταινιών και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 3 Μαρτίου.

Ο «Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία» του κ. Απ. Καρακάση παρακολουθεί σε διάστημα 3 χρόνων, ένα πρωτοφανές εγχείρημα που συνέβη στη Θεσσαλονίκη όταν οι εργάτες της ΒΙΟΜΕ αποφάσισαν να καταλάβουν το εργοστάσιο και να αναλάβουν οι ίδιοι τη διαχείριση του, μετά το κλείσιμό της επιχείρησης το 2012. Η ταινία παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς καταγράφει την απελπισία της ανεργίας και πώς αυτή οδηγεί ανθρώπους με μεγάλο πάθος και ανάγκη να πετύχουν να ξεπεράσουν στην ουσία τον εαυτό τους: από απλοί ανειδίκευτοι εργάτες καλούνται τώρα να αντιμετωπίσουν ένα σωρό προκλήσεις και προβλήματα όπως θεσμικά, φορολογικά, διοικητικά έλλειψη τεχνογνωσίας και άλλα.

Για τους εργάτες, η αυτοδιαχείριση εξελίσσεται σε μια περιπέτεια επιβίωσης γεμάτη συγκρούσεις. Σύντομα, θα συνειδητοποιήσουν ότι για να τα καταφέρουν, θα πρέπει να αλλάξουν πρώτα οι ίδιοι…

«Ο τρόπος που συνδέθηκα με αυτούς τους ανθρώπους και αποφάσισα να πω την ιστορία τους είναι ότι η ανεργία και ο φόβος της επόμενης μέρας είναι κάτι που μας αφορά όλους. Όλη η Ελλάδα ζει σε εποχή μεγάλης ανασφάλειας» είπε ο σκηνοθέτης που είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με το κοινό, μετά την προβολή της ταινίας του. Ο κ. Καρακάσης ανέφερε ότι το ντοκιμαντέρ του, ανήκει στην κατηγορία που ονομάζεται ταινία παρατήρησης, όπου στην ουσία ο σκηνοθέτης λειτουργεί σαν απεσταλμένος του κοινού, καταγράφοντας και μεταφέροντας εμπειρίες και περιπέτειες. «Ήταν» είπε «μια μοναδική ευκαιρία να έρθω σε στενή επαφή με την εργατική τάξη, έναν αποκλειστικά αντρικό κόσμο εργατών άνω των 50 χρονών, που στην αρχή είχαν αρκετούς δισταγμούς και εύλογες επιφυλάξεις. Επομένως έπρεπε να κερδίσω την εμπιστοσύνη τους. Περάσαμε άπειρες ώρες μαζί, ήταν ένα είδος δεύτερου στρατιωτικού για μένα» είπε χαρακτηριστικά.

Η ταινία καταγράφει στην ουσία 3 οπτικές γωνίες- της διεύθυνσης του εργοστασίου, των εργατών αλλά και εκείνων των εργαζομένων που στην πορεία δεν αισθάνθηκαν ασφαλείς με το εγχείρημα και υπαναχώρησαν. «Με κάποιο μαγικό τρόπο, πάντως, στο τέλος η ταινία άρεσε σε όλους, αφού κάθε πλευρά θεώρησε ότι προβάλλει και υπερασπίζεται τα δικά της επιχειρήματα» λέει ο κ. Καρακάσης. Όσο για την επιλογή του τίτλου, ο σκηνοθέτης εξηγεί: «Η ουτοπία είναι για κάποιους το ανέφικτο, κάτι που δεν μπορεί να γίνει. Για τους κύκλους της αριστεράς η ουτοπία έχει θετική έννοια, είναι αυτό που πρέπει να κυνηγήσεις, ο φάρος στο οποία πρέπει να πάμε. Ο τίτλος μου, υπ αυτή την έννοια, θέτει στο κοινό ένα ερώτημα: ποιά από τις δύο έννοιες ουτοπίας είναι αυτή που αντιλαμβάνεται, όταν παρακολουθεί την ταινία μου»…

Αναλυτικές πληροφορίες για το πρόγραμμα και τις προβολές του 9ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Λάρισας μπορείτε να δείτε στο: http://www.artfoolsvideofestival.gr/


Διαβάστε επίσης:

1ο Fashion Film Festival στη Λάρισα

Το artfools στην κοινωνία