Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Kalfayan Galleries: Αλέξης Ακριθάκης: Bar

Kalfayan Galleries: Αλέξης Ακριθάκης: Bar
Οι Kalfayan Galleries της Αθήνας στο Κολωνάκι προσκαλούν το κοινό σε μία ιδιαίτερη βραδιά εγκαινίων μετατρέποντας την γκαλερί σε

μπαρ! Η έκθεση που θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου εντάσσεται στα πλαίσια των εκθέσεων που πραγματοποιούν κάθε χρόνο οι Kalfayan Galleries ως αφιερώματα στους σημαντικότερους Έλληνες εκπροσώπους του Μοντερνισμού. Κεντρικό τμήμα της έκθεσης αποτελεί το πιό μνημειακό έργο του Αλέξη Ακριθάκη, το ‘Bar’.

 

Το έργο ανήκε σε Αμερικανική συλλογή και πρόσφατα επέστρεψε στην Ελλάδα. Η έκθεση στην Kalfayan Galleries παρουσιάζει την ιστορικής σημασίας αυτή εγκατάσταση για πρώτη φορά μετά την αρχική παρουσίασή της στην γκαλερί Bernier το 1981.

 

Ενσωματώνοντας αντικείμενα καθημερινής χρήσης, διαλεγμένα για τις παρεμφατικές τους ιδιότητες, το ‘Bar’ του Ακριθάκη αντανακλά έντονα τα δισδιάκριτα όρια μεταξύ ζωής και τέχνης κάτι που ο καλλιτέχνης τόσο δυναμικά εξέφρασε με το έργο του.

 

 

Ουσιαστικά αυτοδίδακτος, ο Ακριθάκης, ξεκίνησε δυναμικά το πνευματικό και εικαστικό του ταξίδι που τον οδήγησε από την Αθήνα στο Παρίσι και στη συνέχεια, το 1968, στο Βερολίνο όπου και πέρασε μερικά από τα πιο δημιουργικά και παραγωγικά του χρόνια πριν την επιστροφή του στην Αθήνα το 1984. Διατηρούσε πάντα στενές επαφές με τον κύκλο των διανοουμένων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

 

 

Το  εστιατόριο μάλιστα της συζύγου του στο Βερολίνο απέκτησε διεθνή φήμη καθώς το Fofi’s υπήρξε πόλος έλξης και σημείο συνάντησης του καλλιτεχνικού κόσμου της γερμανικής πρωτεύουσας. Συνεπώς, είναι πολύ πιθανό ότι το “Bar” αντλεί έμπνευση από τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο της ζωής του καλλιτέχνη.

 

Στην έκθεση στην Kalfayan Galleries θα παρουσιαστούν επίσης έργα από την περίοδο του Βερολίνου που αποκαλύπτουν τον μοναδικό μικρόκοσμο αρχετυπικών συμβόλων και κωδίκων που δημιούργησε ο καλλιτέχνης για να εκφράσει τις προσωπικές του εμπειρίες.

 

 

Σύμβολα όπως, βαλίτσες και ποδήλατα, καρδιές και ήλοι, τόξα και φλόγες καθώς και η δαντελωτή του γραφή, γνωστή και σαν “τσίκι-τσίκι”, από τον ήχο της πένας στο χαρτί, στοιχειοθετούν μια οπτική μυθολογία στην οποία κεντρικό ρόλο έχει το ταξίδι και η περιπέτεια. Ο Ακριθάκης είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της μεταπολεμικής τέχνης στην Ελλάδα.