Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Θέατρο Μεταξουργείο: Black Russian

Θέατρο Μεταξουργείο: Black Russian
Η ομάδα «Αβίστα» παρουσιάζει την παράσταση Black Russian, έναν μονόλογο με τον Δημήτρη Μαύρο. Πρόκειται για μια διασκευή του διηγήματος του Βενεντίκτ

Εροφέεφ, «Μόσχα-Πετουσκί». Η διασκευή και η σκηνοθεσία είναι της Νάντιας Φώσκολου, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει ο Βασίλης Νούλας.

 

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στο θέατρο Μεταξουργείο στις 9, 16, 23 και 30 Νοεμβρίου 2010.

 

Ο Βένιας, τεχνικός εγκατάστασης καλωδίων, έχει μόλις χάσει τη δουλειά του γιατί έπεσαν στα χέρια της Διοίκησης γραφήματα στα οποία απεικόνιζε την κατανάλωση αλκοόλ από τον ίδιο και τους συναδέλφους του ανά ημέρα εργασίας.

Εκτροχιασμένος από τον ρου της «κανονικής» ζωής , παίρνει το τραίνο για το Πετουσκί –εκεί όπου τον περιμένει ΕΚΕΙΝΗ. Και καθώς ο Βένιας δεν είναι μόνο γνώστης των καλύτερων κοκτέηλ με βότκα, αλλά και λάτρης της μουσικής, της ιστορίας και της λογοτεχνίας, το ταξίδι μαζί του μετατρέπεται σε μια μεγάλη «βόλτα στον κόσμο». Θα μας μυήσει στην τέχνη τού να πίνεις, θα συναντήσει επιβάτες και αγγέλους, και θα έρθει αντιμέτωπος με τους δαίμονές του.

Καθώς παρακολουθούμε με αγωνία αν θα φτάσει τελικά ο ήρωάς μας στην Ιθάκη του, συνειδητοποιούμε ότι η διαδρομή Μόσχα-Πετουσκί είναι μια υπαρξιακή αναζήτηση, ότι η βότκα είναι μόνο η αφορμή, και ότι αυτό για το οποίο πραγματικά μιλάει το έργο είναι τα όρια της ελευθερίας, θέτοντας το σπαρακτικό ερώτημα: ώς πού και για πόσο ακόμα θα μπορεί ο Βένιας να ταξιδεύει;


Ο συγγραφέας και το έργο

Το άλλοτε σκοτεινό, άλλοτε ξεκαρδιστικό, και πάντως απίστευτα ποιητικό αφήγημα του Βενεντίκτ Εροφέεφ (1938-1990) «Μόσχα-Πετουσκί» πρωτοκυκλοφόρησε το 1969 στην τότε Σοβιετική Ένωση ως σαμιζντάτ (δηλαδή ως έντυπο ή χειρόγραφο το οποίο διακινείτο χέρι με χέρι). Στην Ευρώπη χαιρετίστηκε ως αριστούργημα πολύ πριν την πρώτη ρώσικη έκδοσή του το 1989. Σήμερα θεωρείται πλέον –εντός και εκτός Ρωσίας- ένα από τα «κλασικά» έργα της ρωσικής πεζογραφίας του 20ου αιώνα.

Αν και ο συγγραφέας φαίνεται να σατιρίζει τα κακώς κείμενα της σοβιετικής κοινωνίας, το έργο «μιλάει» κατευθείαν στο μυαλό και στην καρδιά μας εδώ και τώρα, καθώς έχει για ήρωα έναν άνθρωπο ο οποίος -παρ’όλο που έχει εξοβελισθεί από το σύστημα- παλεύει με τους δαίμονές του, με τους συμπατριώτες του, και με τον κόσμο ολόκληρο για το ωραίο και το καλό. Τι πιο επίκαιρο για την Ελλάδα του 2010;



Δημήτρης Μαύρος, ηθοποιός

Αποφοίτησε από το «Εργαστήρι Υποκριτικής Αμφιθεάτρου» του Σ. Α. Ευαγγελάτου . Φοίτησε στο Μαθηματικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Φοιτά στο Ε.Α.Π. –Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό.

Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, το Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας, τον θίασο Π. Φιλιππίδη, με τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ: Πάτρας, Αγρινίου, Κρήτης, Καλαμάτας, Κέρκυρας, με το Θέατρο Διαδρομή, τη Νέα Ελληνική Σκηνή , το Θέατρο Δίπυλον, το Αβίστα Θέατρο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Έχει ερμηνεύσει ρόλους σε έργα του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου όπως: Σοφοκλή Αντιγόνη (Άγγελος), Αριστοφάνη Ειρήνη (Κορυφαίος χορού), Μένανδρου Επιτρέποντες (Χαρίσιος), Σαίξπηρ Ρωμαίος και Ιουλιέτα (Ρωμαίος), Δωδέκατη Νύχτα (γελωτοποιός Φέστα), Ο Έμπορος της Βενετίας (Γκρατσιάνο), Τσέχωφ Τρεις Αδερφές (Κουλίγκιν), Ουγκώ Οι Άθλιοι (Μάριος), Γκολντόνι Λοκαντιέρα (Φαμπρίτσιο), Φεντώ Ξενοδοχείο ο Παράδεισος (ξενοδόχος Μπαστιέν), Φρ. Μακ Γκίνες Όσο με Σκέφτεσαι Υπάρχω (Άνταμ), Γ. Μίχαλου Η Μ. Μονρόε συναντά τον Ρ. Βαλεντίνο (Ροδόλφο Βαλεντίνο), Π. Μάτεσι Προς Ελευσίνα (μικρός γιος), Γ. Σκούρτη Οι Εκτελεστές (Στέλιος).

Συνεργάστηκε με τους σκηνοθέτες: Μ. Βολανάκη, Γ. Κιμούλη, Μ. Κουγιουμτζή, Θ. Μουμουλίδη, Β. Νικολαΐδη, R. Sturua, Α.Visnevski, Μ. Κάλμπαρη κ.ά.

Το 2002 τιμήθηκε με το ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ για την ερμηνεία του στους Εκτελεστές του Γ. Σκούρτη, σε σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή στο Θέατρο Τέχνης.

Στον κινηματογράφο θα εμφανιστεί στην ταινία Το Γάλα (σενάριο Β. Κατσικονούρη, σκην. Γ. Σιούγα).

Τηλεόραση: Βραδυνές Καμπάνες (ΕΤ1 1992), Όνειρο Ήταν (ΝΕΤ 2004), Έτσι Ξαφνικά (ΜΕGA 2005), Ιωάννα της Καρδιάς (ΑΝΤ1 2007), Γιούγκερμαν (ΑΝΤ1 2008) κ.ά.


Βασίλης Νούλας, σκηνογράφος-ενδυματολόγος

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1975. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Είναι αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (1997), κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης - Paris III (1999) και αριστούχος απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας (2010).

Είναι ιδρυτικό μέλος της θεατρικής ομάδας Nova Melancholia (2006). Έχει σκηνοθετήσει και σκηνογραφήσει τις παραστάσεις Οφηλία / LEGO σε δικό του κείμενο (Άδειος Χώρος Πειραματικής Σκηνής Εθνικού Θεάτρου 2007), Αηδίασμα σε κείμενο Ν. Γ. Πεντζίκη (BOOZE 2008), Walter Benjamin: Θέσεις για την φιλοσοφία της ιστορίας (BIOS 2009), Πένθος και μελαγχολία σε κείμενο S. Freud (BOOZE 2010), Ο θάλαμος σε κείμενα του Γ. Χειμωνά και συν-σκηνοθεσία με τον Μ. Τσίπο και την Ε. Στεφανή (Φεστιβάλ Φιλίππων, Καβάλα 2010).

Έχει υπογράψει την σκηνογραφία και την ενδυματολογία για τις παραστάσεις σε σκηνοθεσία Ν. Φώσκολου: Πώς ο Προυστ μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου του Αλαίν Ντε Μποττόν (Άδειος Χώρος – Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου), Ταξίδι στις Κάτω Χώρες του Ζαν-Λυκ Λαγκάρς (Ομάδα Κινηματο-θέατρον), και Γείτονας του Μάριους Ιβασκεβίσιους σε μορφή «αναλογίου» για το Εθνικό Θέατρο.

Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις (*Υπόμνημα, Πινακοθήκη Μήθυμνας, Λέσβος 2010, Rooms 2009-Γκαλερί Καππάτος, Heaven-Athens Biennal 2009, PhotoBiennale 2008-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Ό,τι απομένει είναι μέλλον-Πάτρα Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2006, κ.ά.).


Νάντια Φώσκολου, σκηνοθέτης

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και στη Νέα Υόρκη.

Το καλοκαίρι του 2010 σκηνοθέτησε στη Νέα Υόρκη το νέο έργο Opus D’Amour της Anna Forsythe. Η παράσταση πρόκειται να επαναληφθεί τον Δεκέμβριο του 2010.

Αποφοίτησε το 2008 από το Πανεπιστήμιο Columbia, όπου έκανε τριετές μεταπτυχιακό στη σκηνοθεσία θεάτρου (Master of Fine Arts) με υποτροφία του Κληροδοτήματος Μινωτή (Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης).

Στη Νέα Υόρκη έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Ψύλλοι στ’ Αυτιά του Φεντώ (σε δική της μετάφραση από τα γαλλικά στα αγγλικά), Οι Καλύτερες Προθέσεις του Μπέργκμαν, Protest του Χάβελ, Τρεις Αδελφές του Τσέχωφ, καθώς και τα σύγχρονα αμερικάνικα έργα After της Erin Browne, και Naked Fish και Mission του Nathan Wright.

Στην Αθήνα έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Πώς ο Προυστ μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου του Αλαίν Ντε Μποττόν (Άδειος Χώρος – Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου), Ταξίδι στις Κάτω Χώρες του Ζαν-Λυκ Λαγκάρς (Ομάδα Κινηματο-θέατρον), και Γείτονας του Μάριους Ιβασκεβίσιους σε μορφή «αναλογίου» για το Εθνικό Θέατρο.

Είναι επίσης αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (1997), κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόνης - Paris III (1999) και απόφοιτος της Δραματικής Σχολής ‘Florent’ (Παρίσι, 1999).

Σχετικές ειδήσεις
Ριχάρδος ο Γ', για δεύτερη χρονιά στο Σύγχρονο Θέατρο
28.11.2016 11:01
Η παράσταση «Ριχάρδος ο Γ» σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά, συνεχίζεται για 2η χρονιά στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου, με την Καίτη Κωνσταντίνου, ως performer Ριχάρδο, να κερδίζει κοινό και κριτικούς.
Η Μηχανή Άμλετ, του Χάινερ Μίλλερ για 3 παραστάσεις στο Σύγχρονο Θέατρο
02.11.2016 17:11
Το πιο γνωστό και «παράξενο» έργο του Χάινερ Μίλλερ, Η Μηχανή Άμλετ, έργο ορόσημο της μεταμοντέρνας γραφής, επιστρέφει για τρεις “συλλεκτικές” στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Χατζάκη μέσα σε ένα σκοτεινό, ατμοσφαιρικό σκηνικό που επιμελήθηκε ο Αλέκος Φασιανός.
Οι παραστάσεις της Ομάδας Νάμα στο Σύγχρονο Θέατρο
28.09.2016 12:33
Η Ομάδα Νάμα στο πλαίσιο της συνεργασίας του θεάτρου Επί Κολωνώ με το Σύγχρονο Θέατρο, παρουσιάζει στο Σύγχρονο Θέατρο, δύο δικές της παραγωγές.
Τυφλόμυγα, από το Θέατρο του Άλλοτε στο Black Box
26.04.2016 16:49
Το Black Box στη Θεσσαλονίκη φιλοξενεί το Θέατρο του Άλλοτε και την παράσταση Τυφλόμυγα. Η πρώτη παράσταση στην Ελλάδα βασισμένη στο απόλυτο σκοτάδι.
Ριχάρδος ο Γ’, του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο Σύγχρονο Θέατρο
22.01.2016 10:09
Ο Βασιλιάς Ριχάρδος ο Γ’ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ “ανεβαίνει” στις 17 Φεβρουαρίου στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου σε διασκευή του Σάββα Κυριακίδη και σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά.