Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

Λυρική Σκηνή: Το μικρόβιο του έρωτα: Βασισμένο στην οπερέτα του Κώστα Γιαννίδη

Λυρική Σκηνή: Το μικρόβιο του έρωτα: Βασισμένο στην οπερέτα του Κώστα Γιαννίδη
Το μουσικοθεατρικό έργο «Το μικρόβιο του έρωτα» βασισμένο στην ομότιτλη οπερέτα του Κώστα Γιαννίδη θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Ολύμπια της Εθνικής ... 

Λυρικής Σκηνής. Ο Λάμπρος Λιάβας υπογράφει την ιστορική, μουσική έρευνα, το κείμενο του έργου, καθώς και τη διασκευή κειμένων. Ο Βασίλης Τενίδης ανέλαβε τη μουσική επεξεργασία και την ενορχήστρωση, ενώ ο Γιάννης Ξανθούλης απέδωσε γερμανικούς στίχους και συνεισέφερε επίσης ελληνικούς στίχους.

Μουσική διεύθυνση Χρύσανθος Αλισάφης, Γιώργος Αραβίδης
Σκηνοθεσία Σοφία Σπυράτου, Λάμπρος Λιάβας
Σκηνικά – Κοστούμια Γιάννης Μετζικώφ
Χορογραφία Σοφία Σπυράτου
Φωτισμοί Ελευθερία Ντεκώ

Ορχήστρα, Χορωδία και χορευτές της Σχολής Χορού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Διεύθυνση χορωδίας Νίκος Βασιλείου


ΔΙΑΝΟΜΗ

 

Κώστας Γιαννίδης: Γιώργος Κέντρος

Κομπέρ / Έρωτας / Δρ Μαίμπιους

Παύλος Μαρόπουλος (8, 10 Φεβ., 15, 17 Μαρ.)
Κώστας Ζαχαράκης (12, 15, 17, 22, 24, 27 Φεβ., 23 Μαρ., 3, 9, 13, 15, 17 Απρ.)

Ζωή / Λουλού / Κυρία / Πόλυ / Τερεζίνα
Νίνα Λοτσάρη (10, 15, 17, 22, 24 Φεβ, 17 Μαρ., 9, 13, 15 Απρ.)
Ευδοκία Χατζηιωάννου ( 12, 27 Φεβ., 15, 23 Μαρ., 3, 17 Απρ.)

Συνοδός Ζωής / Οράτιος / Νίκος Περδίκης
Νίκος Στεφάνου
Δημήτρης Σιγαλός

Μνήμη / Μαρλένε Ντήτριχ / Έρμα / Σοφία Βέμπο
Ιωάννα Φόρτη, (15, 17, 22, 24, 27 Φεβ., 3, 9, 13, 15, 17 Απρ.)
Ελένη Δάβου (, 8, 10, 12 Φεβ., 15, 17, 23 Μαρ.)

Συνοδός Μνήμης / Ποιητής / Χανς / Νίκος Γούναρης
Χάρης Ανδριανός ( 15, 17, 22, 24, 27 Φεβ., 3, 9, 13, 15, 17 Απρ.)
Μιχάλης Κατσούλης ( 8, 10, 12 Φεβ., 15, 17, 23 Μαρ.)


Ηδονή / Μαύρος Γάτος / Μπέσσυ / Κατινάκι
Ελπινίκη Ζερβού ( Φεβ., 3, 9, 13, 15, 17 Απρ.)
Τζίνα Φωτεινοπούλου ( 8, 10, 12 Φεβ., 15, 17, 23 Μαρ.)

Συνοδός Ηδονής / Μάγκας / Φραντς / Μήτσος / Πέτρος Κυριακός
Ζαφείρης Κουτελιέρης ( 15, 17, 22, 24, 27 Φεβ., 3, 9, 13, 15, 17 Απρ.)
Κωστής Ρασιδάκις (, 8, 10, 12 Φεβ., 15, 17, 23 Μαρ.)

Σπιτονοικοκυρά / Μαμά / Μουσικοκριτικός
Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη ( 15, 17, 22, 24, 27 Φεβ., 3, 9, 13, 15, 17 Απρ.)
Ζηνοβία Πουλή ( 8, 10, 12 Φεβ., 15, 17, 23 Μαρ.)

Τραπεζίτης
Γιώργος Σώχος (15, 17, 22, 24, 27 Φεβ., 3, 9, 13, 15, 17 Απρ.)
Τάσος Λαζάρου ( 8, 10, 12 Φεβ., 15, 17, 23 Μαρ.)


Η πνευματική και καλλιτεχνική κίνηση του Βερολίνου κατά τη δεκαετία του 1920 προίκισε τον «εξαίρετο κύριο Γιαννίδη/Κωνσταντινίδη» με πολύπλευρα μουσικά ακούσματα και πλούσιες εμπειρίες, καθώς έπαιζε μαζί με τον Νίκο Σκαλκώτα σε βωβό κινηματογράφο, ραδιόφωνο και καμπαρέ, όπου άρχισε να γίνεται γνωστός με το ψευδώνυμο Κόστα Ντόρρες.

 

Το 1927 σύνθεσε την οπερέτα Der Liebesbazillus (Το μικρόβιο του έρωτα), σε ποιητικό κείμενο της Μαργκαρέτε Μύλλερ-Γκούντλαχ. Το έργο έμελλε να παρουσιαστεί στην Ελλάδα μόλις πέρυσι από την Εθνική Λυρική Σκηνή , στο πλαίσιο ενός αφιερώματος στον Κώστα Γιαννίδη και στις κοσμαγάπητες επιτυχίες του.

 

Σε μια δραματοποιημένη αφήγηση της ζωής του συνθέτη, παρακολουθούμε την πορεία του από το κοσμοπολίτικο περιβάλλον της Σμύρνης στα καμπαρέ του Βερολίνου και στο ανέβασμα της πρώτης αυτής οπερέτας του, με έντονα στοιχεία τζαζ: Ο δόκτωρ Μαίμπιους παρασκευάζει ένα μικρόβιο που κάνει τα ζευγάρια να ερωτεύονται ολοκληρωτικά κι απόλυτα, με δύναμη και πάθος, δίχως όρους και συμφέροντα… Έπειτα περνάμε στα μουσικά θέατρα της Αθήνας και στη «χρυσή δεκαετία» του 1930, για να καταλήξουμε στη μεταπολεμική νέα τάξη της αντιπαροχής.

 

Τρεις γυναίκες ακολουθούν το συνθέτη από την αρχή ως το τέλος του έργου: η Ζωή, η Μνήμη, η Ηδονή. Αλλάζουν πρόσωπα και ρόλους, μετασχηματίζονται σε ηρωίδες των έργων και των τραγουδιών: η Σοφία Βέμπο και η Δανάη στην «ώρα της ρομάντζας», ο Μαύρος Γάτος και η Μαρλένε Ντήτριχ στο καμπαρέ, η Λουλού και η Τερεζίνα, το Κατινάκι, που τραγουδά σμυρναίικα στις ταβέρνες και ονειρεύεται την όπερα , η Μούσα… Κερνάνε αψέντι και γλυκό σταφύλι. Χορεύουν βαλς εζιτασιόν και βαλς μιζέτ, ταγκό, σουίνγκ, τσάρλεστον, σάμπα, ρούμπα και μπολέρο. Το μπούστο τους μυρίζει τριαντάφυλλο: «Μα όμως πρόσεξε να μην τσιμπηθείς κι από τ’ αγκάθια του να μη ματωθείς!».

 

Σχετικές ειδήσεις
De Profundis, του Όσκαρ Ουάιλντ στη Β' Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας
12.10.2016 13:31
Η Αθανασία Καραγιαννοπούλου σκηνοθετεί τον Νίκο Νίκα, σε ένα συγκλονιστικό κείμενο βασισμένο στο έργο του Όσκαρ Ουάιλντ, De Profundis, που γράφτηκε ως επιστολή προς τον εραστή του Άλφρεντ Ντάγκλας μέσα από τη Φυλακή του Ρέντινγκ το 1897. Η παράσταση, σε καινούρια μετάφραση και διασκευή της σκηνοθέτιδος, ανεβαίνει στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας-Β΄σκηνή, από την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου.
Βέρθερος, βασισμένο στα
06.10.2016 16:36
Το Θέατρο Σημείο παρουσιάζει την παράσταση "Βέρθερος", ένα έργο βασισμένο στο μυθιστόρημα του J.W. Goethe, "Τα Πάθη του Νεαρού Βέρθερου", σε σκηνοθεσία και σκηνική σύλληψη του Αλέξανδρου Διαμαντή.
Καλοκαίρι στην Αθήνα 2016: Η Ωραία Ελένη του Jacques Offenbach στο Θέατρο Κολωνού
18.07.2016 13:28
Η οπερέτα του Jacques Offenbach Η Ωραία Ελένη, την Τρίτη 19, την Τετάρτη 20, την Παρασκευή 22 & το Σάββατο 23 Ιουλίου 2016 ανοίγει την αυλαία του Φεστιβάλ στο Θέατρο Κολωνού, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Καλοκαίρι στην Αθήνα 2016».
Η γλυκιά τυραννία του Οιδίποδα στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου
04.05.2016 14:34
Η τελευταία παραγωγή της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου για τη φετινή θεατρική περίοδο 2015-2016 είναι «Η γλυκιά τυραννία του Οιδίποδα» (βασισμένο στον Οιδίποδα του Σοφοκλή), η οποία παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα.
Συνοχή, βασισμένο στο Coherence του James Ward Byrkit στο Θέατρο ΠΚ
21.01.2016 16:30
Το Θέατρο ΠΚ φιλοξενεί την παράσταση Συνοχή, ένα ψυχολογικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας βασισμένο στην ταινία «Coherence» του James Ward Byrkit.