Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

Ο ηθοποιός Γιάννης Χατζηγιάννης: για το Stitching του Άντονι Νίλσον

Ο ηθοποιός Γιάννης Χατζηγιάννης: για το Stitching του Άντονι Νίλσον

Το έργο του Άντονι Νίλσον, Stitching, επαναλαμβάνει το Beton7 , για λίγες παραστάσεις, ύστερα από την επιτυχημένη παρουσίαση του, τον Μάιο του 2010. Ο ηθοποιός Γιάννης Χατζηγιάννης - πρωταγωνιστής του Stitching - μιλά στο Culturenow.gr για το έργο.

H θεατρική παράσταση Stitching του Άντονι Νίλσον, ανεβαίνει για 2η χρονιά στο Beton7. Γιατί πιστεύετε πως ένα έργο που πραγματεύεται θέματα όπως η βία, ο ακραίος ερωτισμός ή ο βάναυσος ρομαντισμός, έχει ανταπόκριση στο κοινό σήμερα;

 

Η βία και ο βάναυσος ρομαντισμός είναι στοιχεία της εποχής μας.

 

Ένας καλλιτέχνης οφείλει να ερμηνεύει την εποχή του και να διεισδύει μέσα σ ’αυτήν αποκαλύπτοντας δύσβατες και σκοτεινές πτυχές και να τις παρουσιάζει στον κόσμο που επιλέγει να τις δεί. Αυτοί ήταν και οι λόγοι που μετά την περσινή ευδόκιμη παρουσία μας οδήγησε να ξαναφέρουμε το «Stitching» στη σκηνή .

 

Πείτε  μας δυο λόγια για την υπόθεση του έργου και τον ρόλο που καλείστε να ερμηνεύσετε.

 

Ένα ζευγάρι κινείται στα όρια του ακραίου ερωτισμού, ανακαλύπτοντας τις αλήθειες της εξάρτησης και τα όρια της αγάπης. Μια  ιστορία ενός παράφορου έρωτα.

 

Ο Στου, είναι συμπλεγματικά υποτιμημένος, δειλός και ρηχός. Προσπαθεί με ανορθόδοξους τρόπους να κάνει την Άμπυ να φύγει από το κόλλημά της, οδηγώντας την μέσα από τους δρόμους που οδηγεί και τον ίδιο ο παράφορος έρωτας, ζεί στη συνεχή στέρηση που του δημιουργεί η απουσία της, την αγαπάει βαθιά και είναι εκείνη με την οποία θα κλείσει ερωτικά τη ζωή του.

 

Το έργο ανήκει στο είδος του In yer face theater, είδος που θίγει θέματα με ωμότητα θα μπορούσαμε να πούμε. Πώς αντιδρά το κοινό στην «Κατά πρόσωπο επίθεση»;

 

Αρχικά εξαντλεί την υπομονή του, άλλοι γελούν, άλλοι κλαίνε, έχουν δε σημειωθεί και αποχωρήσεις θεατών. Τελικά, σ’ αυτό που συμφωνούν οι περισσότεροι είναι ότι η τέχνη, όσο ωμά κι αν παρουσιάζεται δεν παύει να παραμένει η έκφραση της απόλυτης αλήθειας.

 

Στο Δελτίο Τύπου αναφέρεται: «… έργο βλάσφημο, απαγορευμένο στη Μάλτα, με γερές δόσεις ανατρεπτικού χιούμορ αλλά και τρυφερότητας μακριά ακόμη από τα θεατρικά υπόστεγα του συστήματος». Ποια θεωρείτε ως θεατρικά υπόστεγα του συστήματος και με ποια στοιχεία του τα ξεπερνά ή τα ανατρέπει το συγκεκριμένο έργο;

 

Ο σκηνοθέτης της παράστασης θεωρεί ότι, όπως λέει και η κινέζικη παροιμία, «τα σωστά τραγούδια πρέπει να τραγουδιόνται στα σωστά βουνά», δηλαδή δεν είναι δυνατόν να ανεβαίνουν έργα τύπου «Stitching»  σε ανακαινισμένα νεοκλασικά.

 

Η αποστολή του in yer face theater είναι να προκαλέσει και όχι να γαργαλήσει ή να χαϊδέψει το μαλακό υπογάστριο, οδηγώντας σε ανώφελες θεατρολογικές συζητήσεις.

 

Αυτά τα έργα, ζητούν επίμονα τη συμμετοχή του θεατή, μια τέτοια «συνάντηση», δύσκολα γίνεται σε αστικού τύπου θέατρα. Η λογική αυτή, μοιάζει με την επιστροφή της δεκαετίας του 70 που οι στόχοι της παραμένουν ακόμη ανεκπλήρωτοι.

 

Διαβάστε επίσης: http://www.culturenow.gr/Theatre/Το_Stitching_του_Άντονι_Νίλσον_επιστρέφει_στο_Beton7.html

Σχετικές ειδήσεις
Δανάη Μπάρκα: Η κύρια επιθυμία μου είναι η μεταμόρφωση
02.12.2016 16:55
Νέα, αυθόρμητη, ειλικρινής και με μια πολύ θετική αύρα, η Δανάη Μπάρκα, κάνει τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα ως ηθοποιός στο θέατρο, έχοντας μεγάλο ενθουσιασμό και θέληση για προσωπική εξέλιξη. Μιλάει στο culturenow για την παράσταση "Έπεσε νέκρα" και τις μελλοντικές της φιλοδοξίες.
Μπέττυ Αρβανίτη: Πιστεύω στους ανθρώπους, την ομαδικότητα και τις συνεργασίες
22.11.2016 16:51
Η Μπέττυ Αρβανίτη κάνει «Πράξη» το όραμά της για καλές παραστάσεις και εκλεκτές συνεργασίες. Φέτος, συμπληρώνονται τα 30 χρόνια του «Θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας» και το γιορτάζει με την Ρούλα Πατεράκη, ανεβάζοντας την παράσταση «Τρωάδες σήμερα». Συζητώντας μαζί της με αφορμή το έργο, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια όμορφη αναδρομή στα τόσα όμορφα θεατρικά χρόνια και να μάθουμε ενδιαφέρουσες πτυχές προσώπων και παραστάσεων που καθόρισαν την επιτυχημένη πορεία του θεάτρου.
Γεωργία Μαυραγάνη: Δουλειά μου είναι να αναδείξω την τέχνη που μαρτυρεί η ίδια η ζωή
26.09.2016 17:26
Η επιτυχημένη παραγωγή του Μικρού Θεάτρου Αγρινίου «Από πρώτο χέρι – Μια παράσταση για τα καπνά», μετά από μια σειρά παρουσιάσεων με μεγάλη αποδοχή σε Αγρίνιο, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, επανέρχεται για λίγες μόνο παραστάσεις στο θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ. Με αυτή την αφορμή, η Γεωργία Μαυραγάνη μας μίλησε «από πρώτο χέρι» για τους βασικούς θεματικούς άξονες της παράστασης που «χτίστηκε» με υλικά πραγματικές μνήμες και πολύτιμες εμπειρίες, για τις παιδικές αναμνήσεις της από την πατρογονική γη που «μυρίζουν» καπνό, καθώς και για τις πρώτες αντιδράσεις του κοινού του Αγρινίου, τις οποίες δεν θα ξεχάσει ποτέ.
Γιάννης Καπελέρης: Η ζωή μας ζητάει να προσγειωθούμε επιτέλους
04.02.2016 14:34
Έπειτα από τις περσινές επιτυχημένες παραστάσεις του «Ταρτούφου» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, οι This Famous Tiny Circus theater group παρουσιάζουν αυτή την περίοδο τη μαύρη κωμωδία του Σέρτζι Μπελμπέλ, «ΟΦΣΑΪΝΤ -Εκτός Παιδιάς», στο Από Μηχανής Θέατρο. “Το «ΟΦΣΑΪΝΤ - Εκτός Παιδιάς» είναι ένα έργο τόσο ελληνικό αν και ισπανικό, τόσο οικείο σαν να βλέπεις είδηση στο δελτίο των 8”, όπως μας λέει ο ηθοποιός Γιάννης Καπελέρης που υποδύεται επί σκηνής τον Ρίκυ, έναν λατινοαμερικανό οικονομικό μετανάστη.
Γιάννης Νταλιάνης: Το φως θα έρθει αλλά θα χρειαστεί να προηγηθεί μία πολύ μαύρη νύχτα!
11.12.2015 13:02
Η γοητευτική «Σκακιστική Νουβέλα», του Αυστριακού αυτόχειρα συγγραφέα Στέφαν Τσβάιχ, διασκευασμένη για το θέατρο από τους Θοδωρή Τσαπακίδη, Γιάννη Νταλιάνη και Μαριλίτα Λαμπροπούλου, "ζωντανεύει" ξανά στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία, ύστερα από την πρώτη επιτυχημένη παρουσίασή της στο Φεστιβάλ Αθηνών 2013, υπό τον τίτλο «Λάθος Κίνηση». Ο Γιάννης Νταλιάνης που, μόνος επί σκηνής, ενσαρκώνει όλους τους χαρακτήρες του έργου, μας προσκαλεί σε «μια παρτίδα σκακιού όπου θα συγκρουστούν αληθινοί στρατιώτες και αξιωματικοί, θα πέσουν βασίλεια θα καταλυθούν τα σύνορα, το πνεύμα θα έρθει αντιμέτωπο με την βαρβαρότητα».