Η εγκατάσταση – περφόρμανς Κρυογραφία παρουσιάζει τη συγγραφή σαν μια μεταφορά του απόλυτου ψύχους. Ο συγγραφέας1,

παραγωγός και συλλέκτης του πάγου, δημιουργεί μια εγκατάσταση μόνωσης ώστε να συλλάβει το απόλυτο έργο, εκκινώντας από το έργο Finnegans Wake του James Joyce.2. Μέσω της κίνησης των υγρών που χειρίζεται, προσπαθεί να υπερβεί τη εντροπική κατάσταση του δωματίου, να δημιουργήσει μια νέα θερμοδυναμική συνθήκη.

Στην performance Κρυογραφία, που παρουσιάζεται στο About, ο Γιάννης Μελανίτης θα αντιγράψει σε χειρόγραφο το κείμενο Η Πράξη της Γραφής της συγγραφέως Εύης Βογιατζάκη, το οποίο θα αποτελέσει την πρώτη ελληνική έκδοση του κειμένου (πρωτότυπος τίτλος: The Act of Writing από την έκδοση στην αγγλική της Lexington Books, 2002, USA). Το υπό συγγραφήν απόσπασμα αποτελεί μέρος του The body in the text / James Joyce\’s Ulysses and the Modern Greek Novel.

Η Κρυογραφία αποτελεί μία περιοδική έκδοση για την θεωρία της τέχνης σε μορφή χειρογράφου. Το μοναδικό αντίτυπο μετά την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμο στη βιβλιοθήκη του About.

Πρώτη θεματική ενότητα αποτελεί η μελέτη του Σώματος σε σχέση με το Κείμενο.

Στην περφόρμανς Κρυογραφία, ο συγγραφέας – χειρογράφος ενεργοποιεί μια βαλβίδα, χειριζόμενος την ύπαρξη του κενού, για να θέσει σε κίνηση μια ποσότητα νερού. H ενεργοποίηση είναι δυνατή μόνον μέσω της πράξης της συγγραφής.

Ειδικότερα, στο τέλος κάθε γραμμής του κειμένου, ένα ζεύγος ηλεκτροδίων συλλαμβάνει την κίνηση του γραφέα και ενεργοποιεί μια ηλεκτροβαλβίδα η οποία στιγμιαίως ανοίγει, ελευθερώνοντας το υγρό. Στην κίνηση του μέσα από ένα σύστημα γυάλινων αγωγών, το υγρό παγοποιείται. Συνολικώς, η εγκατάσταση λειτουργεί ως κρυομηχανή.

Την έκθεση ανοίγει η ομιλία της συγγραφέως του βιβλίου Joyce in Art, Christa Lerm Hayes.

1. Η Κρυογραφία ξεκινάει αντίστροφα, από τη πράξη του θανάτου. Στον J. Joyce, η τελευταία παράγραφος του Finnegans Wake, αναφέρει το κρύο σώμα του πατέρα λίγο πριν το κείμενο ολοκληρωθεί δίχως τελεία και φαίνεται να επιστρέφει τη διήγηση στην αρχή του βιβλίου [… I go back to you, my cold father, my cold mad father, my cold mad feary father…]

2. Κατά τη συγγραφή του έργου Αναζητώντας το Χαμένο Χρόνο, ο Μαρσέλ Προυστ μόνωσε το δωμάτιο εργασίας με επένδυση από φύλλο φελλού. Το «ειδικό κενό» που δημιουργήθηκε, επίσης με την προσθήκη από διπλές πόρτες και βαριές κουρτίνες, στόχευε στην πλήρη αποστασιοποίηση του συγγραφέα από τον ήχο, το φως, τη σκόνη και τον θόρυβο, ώστε μέσω της απομόνωσης να συλλάβει τον διαστελλόμενο κόσμο της νουβέλας του.