Η ομάδα Silence Fiction Society, σε συνεργασία με το Six Dogs παρουσιάζουν τον Αμερικανό Ducktails σε ένα μοναδικό

double bill, με τον Βέλγο Dolphins Into the Future, στα πλαίσια της κοινής τους Ευρωπαϊκής περιοδείας. Οι δύο ταλαντούχοι νεαροί καλλιτέχνες, που θα εμφανιστούν την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου στο Six Dogs, ανήκουν σε ένα πολύμορφο κίνημα lo-fi μουσικών  – ανάμεσα τους, ο Ariel Pink, οι φορμαλιστές Skaters, οι Pocahaunted και ο Oneohtrix Point Never- που αντλούν  έμπνευση από το μουσικό σκουπιδότοπο των 80s (fm rock, new age, mtv trash) δημιουργώντας έναν νέο ψυχεδελικό ήχο.

Ducktails ονομάζεται το σόλο project του Αμερικανού μουσικού Matt Mondanile, κιθαρίστα του ελπιδοφόρου ποπ σχήματος Real Estate και του πιο πειραματικού Predator Vision.

Χρησιμοποιώντας σπάνια έως καθόλου samples, και μέσα από μοναχικά τζαμαρίσματα, με την περιστασιακή παρουσία ενός drum machine, ο Mondanile δημιουργεί μια εύθραυστη  pop exotica διάχυτη από τη νοσταλγική ευφορία καλοκαιρινών αναμνήσεων.

Πραγματικά, αν κάποιος έχει ακούσει έστω ελάχιστα τη μουσική του, θα του φανεί σχεδόν αδιανόητο το ότι η αυτή μπορεί να προέρχεται από ένα υπόγειο στο βροχερό Νιου Τζέρσει.

Όταν δεν υπάρχει μια παραλία και τη χρειάζεσαι, πρέπει να την επινοήσεις. Η ηχητική παραλία του Ducktails βρίσκεται στο Pacific City, ένα φανταστικό νησί που βρίσκεται ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ασία. 

Εκεί, ο Mondanile συναντά τον φίλο του James Ferraro  και μαζί παίζουν ψυχεδελική μουσική, πίνοντας μπύρες. Στο Pacific Island οι φοίνικες είναι πλαστικοί και η θάλασσα ηχογραφημένη σε κασέτα.

Στο ραδιόφωνο εναλλάσσονται καλοκαιρινά χιτ της δεκαετίας του ’80, ethiopiques, νεοζηλανδέζικη ποπ, οι Felt και οι Durutti Column. 

Όταν δεν βρίσκεται στο Pacific Island o Ducktails, γυρνάει τον πλανήτη περιοδεύοντας και εκδίδει μανιωδώς τις ηχογραφήσεις του. Δισκογραφικές του δουλειές έχουν κυκλοφορήσει από τις εταιρίες Not Not Fun, Release the Bats, Olde English Spelling Bee, Underwater Peoples.

To τρίτο επίσημο άλμπουμ του Ducktails III: Arcade Dynamics αναμένεται στα τέλη Σεπτέμβρη από το αμερικάνικο label Woodsist, ενώ σύντομα κυκλοφορεί και ένα περιορισμένων αντιτύπων split LP με τους Dracula Lewis, στην εταιρεία No Fun του Carlos Giffoni.

http://www.myspace.com/ducktailss

Dolphins into the future

Πίσω από το όνομα-μανιφέστο Dolphins Into the Future, βρίσκεται ο 28 χρονος Βέλγος από την Αμβέρσα, Martin Lievens. Ο Lievens αγαπά τα δελφίνια και το ψευδώνυμο που έχει επιλέξει, περιγράφει σε πρώτο  βαθμό τόσο τα χαρακτηριστικά των ήχων που χρησιμοποιεί και σε δεύτερο -και ίσως πιο ανησυχητικό – βαθμό την φιλοσοφία του.

Ο ίδιος δηλώνει μέλος και πρεσβευτής του Κητολογικού Έθνους (Cetacean Nation), ενός new age κινήματος που μάχεται για την κατοχύρωση πολιτικών δικαιωμάτων στα δελφίνια (και άλλα κήτη) και την εκπροσώπηση τους στα Ηνωμένα έθνη.

Με παρελθόν στη free noise σκηνή και εκτενή δισκογραφία σε κασέτες και cd-r, ο Lievens σκηνοθετεί  τις αμφιλεγόμενες ψυχεδελικές καταδύσεις του χρησιμοποιώντας στρώματα θορύβου, field recordings υποθαλάσσιων ήχων, και αναλογικά συνθεσάιζερ.

Ο Simon Reynolds στην πρόσφατη -διθυραμβική- κριτική του για το Wire, ισχυρίζεται ότι ο Lievens έχει βρει ένα ενδιαφέρον πεδίο διερεύνησης εκεί που συναντιούνται το krautrock, το gamelan, τα ambient series του Brian Eno, οι Orb και φυσικά το επάρατο New Age, φτιάχνοντας ένα δικό του υβρίδιο το οποίο το μόνο που απαιτεί από τον ακροατή είναι να αφήσει για λίγο τον κυνισμό του στο συρτάρι για να μπορέσει να το απολαύσει.

Τον προηγούμενο χειμώνα ο Lievens πέρασε δύο μήνες στη Χαβάη, όπου μπόρεσε να εστιάσει στην επικοινωνία με τα αγαπημένα του δελφίνια και να δημιουργήσει τις «ηχητικές καρτ ποστάλ» -όπως τις ονομάζει- που απαρτίζουν το  νέο του άλμπουμ  Ke Ala Ke Kua  που μόλις κυκλοφόρησε στο εκλεκτικό Βέλγικο Label Kra-ak. Στις επίσημες κυκλοφορίες του συμπεριλαμβάνονται επίσης On Sea faring Isolation, (2009 – Not Not Fun)  και Music Of Belief (2010 – Release The Bats).

O Lievens έχει συνεργαστεί και περιοδεύσει εκτενώς με τους -μέντορες του- Καλιφορνέζους Skaters. Έχει κυκλοφορήσει υλικό, χρησιμοποιώντας τα ψευδώνυμα Duncan Cameron, L.R.J. Martens, In The Eye Of Vision κλπ., ενώ βρίσκεται πίσω από τις δισκογραφικές Taped Sounds και Cetacean Nation Cassettes.