To θεατρικό έργο του Χουάν Κάρλος Ρούμπιο Οι πληγές του ανέμου (1999) ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την Ομάδα Παραστατικών Τεχνών προΤΑΣΗ σε συμπαραγωγή με την POLYPLANITY Productions, στο ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ, στην καρδιά της Αθήνας, από τις 16 Απριλίου και μέχρι τέλος Μαϊου.

Πρόκειται για ένα διαλογικό κείμενο δύο αντιθετικών χαρακτήρων• ένα έργο διερεύνησης ταυτοτήτων και αποκάλυψης μεγάλων μυστικών που ανατρέπουν πρότυπα μιας βαθύτατα συντηρητικής κοινωνίας, η οποία επιβιώνει πίσω από το ψέμα προβάλλοντας προς τα έξω μια φαινομενική αρμονία.

Ο Δαβίδ ενώ τακτοποιεί προσωπικά αντικείμενα του (προσφάτως) εκλιπόντος πατέρα του γρήγορα θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια αλήθεια που δε χωρά ο νους του. Ερωτικές επιστολές με παραλήπτη τον «υποδειγματικό» padre padrone γραμμένες από ανδρικό χέρι, φλογισμένο ανεπανάληπτα από το σαρκικό πάθος και την καθηλωτική επιθυμία για το αντικείμενο του πόθου του.

Ο γιος σοκαρισμένος, δεν θα αργήσει να εντοπίσει τον αποστολέα των επιστολών έτσι ώστε να φροντίσει ο ίδιος να διαλευκάνει το μυστήριο με κάθε –ανατριχιαστική!- λεπτομέρεια. Ο Χουάν, ο ιδιόρρυθμος «εραστής» του πατέρα και πλήρως συνειδητοποιημένος ομοφυλόφιλος άνδρας, σε μια εποχή εξαιρετικά εχθρική για τέτοιου είδους σεξουαλικές αποκλίσεις –σ.σ. Ισπανία του Φράνκο- θα ξεσκεπάσει με σαδιστική ηδονή την ιστορία και θα δώσει αποστομωτικές απαντήσεις στο γιο που αργοπορημένα ή κατόπιν εορτής «ανακαλύπτει» έναν άλλο κηδεμόνα, πιο ανήσυχο και κυρίως προκλητικά αναπάντεχο από όσο όλοι επί δεκαετίες θεωρούσαν ή ήθελαν να πιστεύουν για τον «άμεμπτο» και υπεράνω πάσης υποψίας παραδοσιακό οικογενειάρχη.

Τα φαινόμενα απατούν! Η ρήση ισχύει και για το νεαρό γιο του θανόντος, ο οποίος σε πλήρη προσωπική σύγχυση, θα επιχειρήσει μια παράλληλη εσωτερική διερεύνηση της σεξουαλικής του ταυτότητας αποδεικνύοντας περίτρανα πως η δαιμονοποίηση του μη πολιτικά ορθού μαστίζει ακόμη και σήμερα τη δυτική κοινωνία.

Ένας Ισπανός συγγραφέας φωτογραφίζει μια Δύση που δεν τολμά να κοιτάξει τον εαυτό της στα μάτια. Καθρεφτίζει με ειρωνεία μια «πρόοδο» που μονάχα στις διακηρύξεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων διαφαίνεται, αιώνες μακριά από την αλήθεια των συνανθρώπων μας που καταπιέζονται εξαιτίας των πεποιθήσεων των άλλων, των «υγειών» και των «καθώς πρέπει» ετεροφυλόφιλων που εφευρίσκουν τους κανόνες, ορίζοντας πεισματικά την τιμωρία για τους εισπράττοντες διαφορετικά τον Έρωτα, το αγαθό της Ζωής.

Θεατρικός συγγραφέας: Χουάν Κάρλος Ρούμπιο, Μετάφραση από τα ισπανικά: Μαρία Χατζηεμμανουήλ, Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Δημήτρης Φοινίτσης, Βίντεο: Γιολάντα Μαρκοπούλου, Σκηνικά-κοστούμια: Αλεξάνδρα Σιάφκου, Φωτισμοί: Ηλέκτρα Περσελή, Mακιγιάζ: Δημήτρης Φραγκιουδάκης, Φωτογραφίες: Παναγιώτα Καραστεργίου, Τεχνικός Διευθυντής: Αριστοτέλης Καρανάνος, Διεύθυνση Παραγωγής: Αγγέλα Κυριακού.

Παίζουν: Θάνος Χρόνης (Δαβίδ), Θοδωρής Ανθόπουλος (Χουάν).