Στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Κεραμεικού, την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της νέας έκθεσης της Νεφέλης Κονταρίνη Ψίθυροι Σιωπής, μέσα από την οποία πραγματοποιείται μια εικαστική παρέμβαση στους χώρους του Μουσείου.

Η Νεφέλη Κονταρίνη, πραγματοποιώντας αυτή την εικαστική παρέμβαση, οδηγεί τον επισκέπτη σε μια διαδρομή όπου σημαντικά επιτύμβια, όπως αυτό της Δημητρίας και Παμφίλης, ζωντανεύουν συνομιλώντας για τη ζωή και το θάνατο. Μπροστά τους, ακούγεται ο Ηριδανός ποταμός που συντροφεύει τους νεκρούς με τη συνεχή ροή του δια μέσου των αιώνων.

Το αρχαίο νεκροταφείο του Κεραμεικού, ένας χώρος του επέκεινα, της άλλης ζωής, επιβάλλεται στον επισκέπτη με την ηρεμία και τη σιωπή του.

Στο Αίθριο, ο ταύρος, επιτάφιο μνημείο του Διονυσίου του Κολλυτέως, σύμβολο δύναμης και ζωής, έλκει γύρω του τις ιέρειες που θρηνούν για το θάνατο, ενώ κομίζουν τα δώρα της ζωής για να τα εναποθέσουν στα πόδια του. Οι φιγούρες της Κονταρίνη, ντυμένες με λευκούς πέπλους, μετέχουν ουσιαστικά σε μια τελετή για τη ζωή και τον θάνατο. Η παρουσία τους, λεπτεπίλεπτη, ανάερη, ακίνητη και θηλυκή, αντιτίθεται διακριτικά στη ρώμη και το δυναμισμό του κεντρικού πόλου στον οποίο αναφέρονται.

Η Νεφέλη Κονταρίνη μετά την περσινή έκθεσή της στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης του Μουσείου Μπενάκη, ακολουθώντας τον Ηριδανό ποταμό και την αρχαία οχύρωση των Αθηνών, πορεύεται τώρα στον χώρο του Κεραμεικού και συνομιλεί για άλλη μια φορά με το πνεύμα του Μουσείου και του ευρύτερου χώρου του.

Στη σταδιοδρομία της Κονταρίνη εντάσσονται πολλές ατομικές εκθέσεις, όπως στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα το 1989, στο Σπίτι της Κύπρου το 1999, στην Γκαλερί 3 το 2003. Έχει συμμετάσχει σε διάφορες ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει επίσης σημαντική διδακτική εμπειρία σε διάφορες βαθμίδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπως π.χ. στη σχολή Μωραΐτη και στη σχολή Βακαλό.

Η μετάφραση, η επιλογή και η σύνθεση των κειμένων των Ψιθύρων της Σιωπής έγινε από τον Κώστα Γεωργουσόπουλο. Οι φωνές των ηθοποιών που ακούγονται είναι της Χρυσανθής Γεωργιάδου και της Λίνας Εξάρχου.