Το Μουσείο Ηρακλειδών, από τις 22 Αυγούστου 2009, θα παρουσιάσει την τέταρτη ενότητα της έκθεσης Από το Προσχέδιο στο Αριστούργημα, με τίτλο Το Χρώμα στον Escher, η οποία θα διαρκέσει έως τις 15 Νοεμβρίου 2009 και θα περιλαμβάνει κυρίως υδατογραφίες και ξυλογραφίες.

Οι υδατογραφίες και οι ξυλογραφίες που θα παρουσιαστούν αποτελούν αντιπροσωπευτικά δείγματα της αξιοσημείωτης χρήσης του χρώματος από τον Escher. Για την ξυλογραφία με τίτλο Atrani, ένα ουσιαστικά ασπρόμαυρο τοπίο, χρησιμοποιήθηκαν τουλάχιστον επτά ξύλινες μήτρες, μία για κάθε διαφορετική απόχρωση του γκρι, αποδεικνύοντας έτσι ότι οι παραλλαγές στο χρώμα, ακόμη και το μαύρο, ήταν σημαντικές στο έργο του Escher.

Η έκθεση περιλαμβάνει τις περισσότερες από τις έγχρωμες ξυλογραφίες του, όπως τη σειρά με τις Ευχετήριες Κάρτες του ζεύγους Strens, μία για κάθε στοιχείο της φύσης: Γη, Αέρας, Φωτιά, Νερό, τρεις χρωματικές παραλλαγές του έργου Βάθος, πέντε του έργου Ήλιος και Φεγγάρι και τρεις του έργου Ιππείς, συμπεριλαμβανομένου ενός τυπωμένου σε μετάξι.

Επίσης εκτίθεται ένα πολύ μεγάλο ύφασμα τυπωμένο σε κόκκινο, μπλε και μαύρο, το οποίο χρονολογείται από το 1929. Στο επίκεντρο της έκθεσης βρίσκεται το τελευταίο έργο της ζωής του, τα Φίδια, η επιτομή των χρωματικών συνδυασμών, όπου το χρυσαφί, το πράσινο και το μαύρο συνυφαίνονται στον πιο θεαματικό χειρισμό χρωμάτων ανάμεσα σ’ όλα τα έργα του.

Οι υδατογραφίες του αυτές, οκτώ από τις οποίες παρουσιάζονται στην έκθεση, είναι ουσιαστικής σημασίας για τα έργα που αφορούν πλακοστρώσεις. Επίσης παρουσιάζεται ένα πολύ σημαντικό έργο, οι Πεταλούδες, το οποίο αποτελεί μελέτη/άσκηση συνδυασμού των χρωμάτων.

Την επιμέλεια της έκθεσης έχουν ο Παύλος και η Άννα-Μπελίντα Φυρού.