Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2017

Ευτυχισμένες Μέρες με την Όλια Λαζαρίδου ξανά στο Bios

Ευτυχισμένες Μέρες με την Όλια Λαζαρίδου ξανά στο Bios

Το «θεατρικό ποίημα» του Σάμουελ Μπέκετ, Ευτυχισμένες Μέρες, με την Όλια Λαζαρίδου σε σκηνοθεσία Σύλβιας Λιούλιου, επιστρέφει στο Bios από 3 Φεβρουαρίου.

 

Δεν θέλω μήτε να καθοδηγήσω μήτε να βελτιώσω μήτε να απομακρύνω τους ανθρώπους από την ανία. Θέλω να φέρω την ποίηση στη δραματουργία, μια ποίηση που πέρασε μέσα από το κενό και κάνει μια καινούργια αρχή σε έναν καινούργιο χώρο. 

Σ. Μπέκετ

Το κείμενο του Μπέκετ γραμμένο στα 1960 παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Cherry Lane Theater της Νέας Υόρκης στις 17 Σεπτεμβρίου 1961 και επιστρέφει έκτοτε διαρκώς σε σκηνικά ανεβάσματα σε όλο τον κόσμο. Σχεδόν ως θεατρικό άλυτο. 

Η Γουίνυ ενταφιασμένη ως επάνω από τη μέση της, στο κέντρο ενός τύμβου είναι το πρώτο θηλυκό θεατρικό προσωπείο του συγγραφέα που εξαντλεί όλες τις συγγραφικές δυνατότητες στην αναζήτηση μιας γλώσσας του Υποκειμένου. Μια φωνή μονολογεί. Αυτή είναι η ελάχιστη μονάδα μέτρησης της ύπαρξης στα κείμενα του Μπέκετ. Η Γουίνυ μονολογεί και διαρκώς αναζητά μια επιβεβαίωση από τον Γουίλυ πως είναι εκεί και την ακούει. Άρα θα υπάρχει. Άρα θα υπάρχουν.

Η Γουίνυ και ο Γουίλυ είναι το ποιητικό δίπολο των Ευτυχισμένων Ημερών που συνθέτει την ενότητά του μέσα σ’ έναν χώρο επινοημένο από τον συγγραφέα στην προσπάθειά του να αποτυπώσει το πιο τρομερό πράγμα που θα μπορούσε να σου συμβεί.  Όμως η Γουίνυ επινοεί διαρκώς τρόπους για να βγάλει τη μέρα της. Κι όταν νιώθει πως η γη τη ρουφά προς τα κάτω εκείνη τραγουδά. 

Εικόνα πουλιού που έχουν βαρύνει τα φτερά του. Και τώρα; Οι λέξεις σ’ εγκαταλείπουν, είναι φορές που κι αυτές ακόμη σ’ εγκαταλείπουν. Και τώρα; Και τώρα Γουίλυ; Η Γουίνυ, ελαφριά, αέρινη, πλάσμα εφήμερο του αιθέρα τραγουδά το τραγούδι της χωμένη στη γη ως τη μέση της. Την πρώτη μέρα. Ως το λαιμό τη δεύτερη. Από θέμα σε θέμα με το φόβο του κενού που διαρκώς καραδοκεί. Παύση. Μακρά Παύση. Μέγιστη Παύση. Κάτω από έναν καταραμένο ήλιο ανάγει τη ζωή σε γλώσσα και γέλιο. Να γελάς τρελά… τάτα και τάτα να γελάς τρελά μέσα στην πιο σκληρή οδύνη. Ποιος ακούει το γλυκό κελαηδισμό του πουλιού; Ο Γουίλυ. Ποιος Γουίλυ; Ο δικός της ο Γουίλυ! Οι Ευτυχισμένες Μέρες, ένα θεατρικό έργο ποιητικής συμμετρίας και ανάπτυξη φούγκας που δεν τελεσφορεί παρά μόνο ως όνειρο φυγής. Ένας ρόλος σπάνιος για να αχνοφέγγει το πρόσωπο της ηθοποιού πίσω από το προσωπείο της Γουίνυ. Η Όλια και η Γουίνυ Μπεκετική διπλοτυπία.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Σκηνοθεσία: Σύλβια Λιούλιου
Δραματουργία: Νίκος Φλέσσας – Σύλβια Λιούλιου
Σκηνικά - Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Επιμέλεια Κίνησης: Αγγελική Στελλάτου
Ηχητική Σύνθεση: Γιώργος Πούλιος
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης

Παίζουν: Όλια Λαζαρίδου, Άγγελος Σκασίλας

Φωτογραφίες: Σπύρος Στάβερης

Παράλληλα με τη διαδικασία προβών  πραγματοποιήθηκε ένα πρωτότυπο εργαστήριο με τίτλο 9 Ευτυχισμένες Μέρες Με Τον Μπέκετ. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά αλλά και να συμβάλουν στο ανέβασμα της παράστασης στο πλαίσιο παράλληλων εβδομαδιαίων συναντήσεων (από την έναρξη των προβών έως και την έναρξη των παραστάσεων) συγκροτώντας μια ομάδα «ειδικών» θεατών. Οι «ειδικοί»  θεατές είχαν την δυνατότητα να παρεμβαίνουν στο υλικό που τους παρείχε η πορεία της πρόβας με τις ιδέες τους, τις γνώσεις τους και την αυθόρμητη απόκριση τους στα ερεθίσματα που είχαν στην διάθεσή τους. 

Κατά τη διάρκεια των παραστάσεων θα ακολουθήσουν και άλλες παράλληλες δράσεις που θα ανακοινώνονται σταδιακά.

Η εικαστικός Μαρία Παπαδημητρίου και καθηγήτρια τέχνης και design στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας στο πλαίσιο του μαθήματός της, θα επεξεργαστεί με τους φοιτητές την ιδέα του λόφου των Ευτυχισμένων Ημερών και οι μακέτες σκηνικού που θα  προκύψουν, θα παρουσιαστούν σε έκθεση στην Αθήνα στο Bios

Σχετικές ειδήσεις
31.10.2016 17:20
Μετά την ενθουσιώδη υποδοχή των παραστάσεων από το κοινό και τους κριτικούς "Tο ‘21" του Άρη Μπινιάρη επιστρέφει ανανεωμένο. Από 31 Οκτωβρίου δίνεται ξανά η ευκαιρία στο αθηναϊκό κοινό να δει την παράσταση αυτή, καθώς επιστρέφει δυναμικά στο Θέατρο Πορεία. Μια ρηξικέλευθη ματιά στην Ελληνική Επανάσταση υπό τη μορφή ροκ ορατόριου, που πηγαίνει ακόμα πιο μακριά τη φόρμα που ο ιδιοφυής νέος δημιουργός εγκαινίασε με το «Θείο Τραγί».
Ευτυχισμένες Μέρες του Σ. Μπέκετ, στο Bios
31.10.2016 16:48
Η Σύλβια Λιούλιου και το Bios παρουσιάζουν το έργο του Σ. Μπέκετ, Ευτυχισμένες Μέρες, για λίγες παραστάσεις από την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016.
«Για την Ελένη» από τον Μάνο Καρατζογιάννη στο TempusVerum-Εν Αθήναις
15.09.2016 11:49
Η παράσταση του Μάνου Καρατζογιάννη «Για την Ελένη» επιστρέφει στον καινούργιο θεατρικό χώρο του Δημήτρη Λάλου Θέατρο TempusVerum-Εν Αθήναις, στο Γκάζι, από τις 12 Οκτωβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, με την Μαρία Κίτσου στο ρόλο της Ελένης Παπαδάκη.
Ευτυχισμένες μέρες, του Σ. Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Σύλβιας Λιούλιου στο Bios
24.08.2016 15:58
Η Σύλβια Λιούλιου σκηνοθετεί το έργο του Σ. Μπέκετ, Ευτυχισμένες μέρες, το οποίο θα κάνει πρεμιέρα στο Bios στις 18 Νοεμβρίου 2016, ενώ θα προηγηθεί ένα εργαστήριο για τη διαδικασία ανεβάσματος της παράστασης, το οποίο θα ξεκινήσει στις 16 Σεπτεμβρίου 2016.
Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ: Νέος κύκλος παραστάσεων στο Bios
09.05.2016 15:55
Λόγω αυξημένου ενδιαφέροντος του κοινού η παράσταση Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ, του Σάμουελ Μπέκετ, επαναλαμβάνεται για 2 μόνο εβδομάδες από τις 20 Μαΐου 2016 στο Bios.