Μια καλλιτεχνική παρέα 5 αποφοίτων του Slade School of Fine Art του Λονδίνου, θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους στο ArtWall Project Space, από τις 21 Δεκεμβρίου, 2016 μέχρι 5 Ιανουαρίου, 2017.

Οι Ismene King, Jiyoung Yoo, Yarli Allison, Hiroko Nakajima και Eom Jeongwon από διαφορετικές χώρες, διαφορετικούς εικαστικούς προσανατολισμούς και εκφραστικά μέσα επισκέπτονται την Αθήνα με σκοπό να δώσουν υπόσταση στην υπάρχουσα εικαστική τους συνομιλία που έχει ζυμωθεί μέσα από ένα από τα 10 κορυφαία πανεπιστήμια τέχνης παγκοσμίως.

Στην έκθεση Pillow – Swallow – Hollow – Yellow, η έρευνα του ανθρώπινου σώματος συναντά τα social media σχολιάζοντας το online – offline στην καθημερινότητα μας, την εμπειρία της μετανάστευσης και τις συναισθηματικές συνθήκες, την καταγραφή της δημιουργίας με τη μορφή ενός στιγμιαίου αρχείου, μέχρι τα γεωγραφικά και τοπογραφικά μοντέλα συνθηκών δοσμένα μέσα από video, performance και αντικείμενα. Σκοπός της συνάντησης των 5 καλλιτεχνών στο ArtWall είναι να συνυπάρξουν στην εικαστική σκηνή της Aθήνας, αξιοποιώντας την έκθεση ως βήμα διαλόγου με τους σύγχρονους εικαστικούς και με το εδώ κοινό.

Συμμετέχουν: Ismene King, Jiyoung Yoo, Yarli Allison, Hiroko Nakajima, Eom Jeongwon

Επιμέλεια έκθεσης: Ismene King

Ismene King

H Ισμήνη King είναι από την Αθήνα, ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και παράλληλα είναι τελειόφοιτη του Μεταπτυχιακού Τμήματος Γλυπτικής του Slade School of Fine Art. Το έργο της περιλαμβάνει την δημιουργία αντικειμένων και βίντεο/performance. Μέσω της δουλειάς της, διερευνά την εσωτερική υφή του ανθρώπινου σώματος, την συγχώνευση επιφανειών/επιπέδων, την συγχώνευση εννοιών. Μια εν δυνάμει κατάσταση. Ένα σύστημα αγγείων και οστών που αναδύονται μέσα από ημιδιαφανές δέρμα, μια ελαστική επιφάνεια, μια στιγμιαία βλάβη του οικείου. Ένα άψυχο αντικείμενο, νεκρό ή τεχνητό. Η Ισμήνη έχει παρουσιάσει performance και δουλειές της στην Αθήνα, το Λονδίνο, το Λάνκαστερ, τη Λισσαβόνα και το Νέο Δελχί.

Jiyoung Yoo

Η Jiyoung Yoo ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και η δουλειά της είναι μια σύμμειξη των εικόνων από το τοπίο του σήμερα όπως το έχει συναντήσει τυχαία στην ‘’off line’’ ζωή της στις πόλεις, με τις εικόνες της ‘’on line’’ ζωής της. Έχει συλλέξει περιεχόμενο στο οποίο έχει κάνει ‘’like’’ ή ‘’retweet’’ στα social media και το χρησιμοποιεί ως τράπεζα δεδομένων καθώς την ενδιαφέρει η σύγκρουση μεταξύ των εικόνων που τα social media ιδιοποιούνται και της δικής της αυτονομίας ως καλλιτέχνη που τα επιλέγει και τα οργανώνει. Με ένα προβληματισμό σε σχέση με την επίδραση της τρέχουσας κατάστασης των media, η Jiyoung επικεντρώνεται στην αποτύπωση της παραφωνίας που δημιουργούν οι εικόνες και το υλικό υψηλών σε συνδυασμό με δημοφιλή πολιτιστικά πλαίσια καθώς και το φυσικό-υλικό σε συνδυασμό με το ψηφιακό. Αντιλαμβάνεται την καθημερινότητα ως ένα μπερδεμένο συνονθύλευμα και σύμφωνα με αυτό περικλείει σε ένα έργο εικόνες σε διαφορετικές ψηφιακές αναλύσεις, όπου επεξεργασία και πρόσκαιρη φύση συνδυάζονται και σκόπιμα αποτυγχάνουν να αποτελέσουν μια ολότητα ή μια αφήγηση. Με αυτή την μη-ιεραρχική προσέγγιση, το έργο γίνεται με ένα τρόπο η απεικόνιση του ονείρου της, στο οποίο οι εικόνες, βίντεο, κείμενα και ήχοι στα οποία είχε πρόσβαση κατά τη διάρκεια της ημέρας συντέθηκαν με παράλογο τρόπο.

Yarli Allison

Η Yarli Allison ζει και εργάζεται στο Λονδίνο ενώ προέρχεται από τον Καναδά και το Hong Kong. Μέσω της δουλειάς της, ερευνά ψυχολογικές και συναισθηματικές συνθήκες κυρίως ως απόρροια απομάκρυνσης από την βάση, αποσύνδεσης και ψυχικής απόστασης. Η εμπειρία της μετανάστευσης μεταξύ Hong Kong και Καναδά στο παρελθόν, η απουσία κηδεμόνων και το πολιτιστικό ξερίζωμα συνέβαλε στον αποπροσανατολισμό της διαμόρφωση μιας ταυτότητας. Η πρακτική της διασχίζει τη γλυπτική, την performance, το video, την εγκατάσταση, την ζωγραφική και τον ήχο. Στην καλλιτεχνική διαδικασία, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην σωματική δύναμη και στης μεγάλης διάρκειας επαναλαμβανόμενη επεξεργασία των υλικών σαν μια προσπάθεια να αναβιώσει την συνθήκη μεταξύ αποχωρισμού και πραγματικότητας. Αυτές οι σωματικές και ψυχολογικές εντάσεις παρουσιάζονται συχνά στις performance της Yarli όπου ο θεατής καλείται να αλληλεπιδράσει με τον καλλιτέχνη και το αντικείμενο-α. Το 2014, η Yarli ήταν ανάμεσα στους Καναδούς καλλιτέχνες που επιλέχθηκαν για να συμμετέχουν στο State Hermitage Museum Young Artists Program. Το 2015 της απονεμήθηκε η υποτροφία Slade Sculpture Yitzhak Danziger από το μεταπτυχιακό τμήμα του Slade School of Fine Art, Πανεπιστημίου του οποίου είναι φέτος τελειόφοιτη.

Hiroko Nakajima

Η Hiroko Nakajima ενδιαφέρεται για τον τρόπο με τον οποίο το υλικό, το χρώμα η επιφάνεια και η μορφή, μεταφράζουν την εσωτερική μας εμπειρία σε φυσική πραγματικότητα. Η μεταμόρφωση είναι συχνά ένα ταξίδι αποκάλυψης της εμπειρίας, της ‘’κατεργασίας του αμεταποίητου’’ δημιουργώντας μια μορφή για μια παρατεταμένη εμπειρία που παραμένει άλυτη. Το αποτέλεσμα της εργασίας χαρακτηρίζεται ως το υλικό αρχείο μιας στιγμής, ενώ κάθε μέρος του έργου αιχμαλωτίζει ένα κομμάτι της εμπειρίας καταλήγοντας μαζί να δημιουργούν ένα εσω- τοπίο. Επιπλέον, από το 2014, η Hiroko έχει αναλάβει ένα εικαστικό εργαστήριο και ένα project όπου με τη μορφή προσωπικής συνέντευξης καλεί τους άλλους να βιώσουν την διαδικασία της δημιουργίας έργου. Γεννήθηκε στο Tokyo της Ιαπωνίας το 1980. Το 2016 αποφοίτησε από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA in Fine Art (Sculpture) του Slade School of Fine Art και το 2012 απονεμήθηκε τον τίτλο του ΒΑ in Contemporary Jewellery στο Konstfack της Σουηδίας. Ζει και εργάζεται στο Λονδίνο.

Eom Jeongwon

Η Eom Jeongwon γεννήθηκε στο Busan της Νοτίου Κορέας και ζει στο Λονδίνο. Διερευνά διάφορες πτυχές του πώς οι υποδομές σχεδιάζουν το τοπίο που ζούμε και με την δουλειά της προσπαθεί να βρει μια σχέση μεταξύ των υποδομών αυτών και των ατόμων. Με το ταξίδι της, ερευνά μοντέλα γεωγραφικών και τοπογραφικών συνθηκών, υπογραμμίζοντας την επιρροή που δεχόμαστε από αυτά και ασυνείδητα παραβλέπουμε την παρουσία χώρων τους οποίους μόλις προσπεράσαμε. Χρησιμοποιεί διάφορα μέσα για να δώσει μορφή στη δουλειά της όπως video, performance και αντικείμενα, που αντιστοιχούν σε ποικίλες πλευρές του ενδιαφέροντος της που κατά βάση είναι η ψυχο-γεωγραφική παρατήρηση. Στα έργα της περιέχεται το στοιχείο της αυτό- αναφοράς μέσω της αυτό- μέτρησης και αυτό- εξέτασης στοιχεία που λειτουργούν περισσότερο σαν ψευδο-επιστήμη ή σαν DIY προσέγγιση. Στην έκθεση αυτή, παρουσιάζει μια βίντεο-εγκατάσταση δανειζόμενη τη λειτουργία των Google maps και χρησιμοποιώντας στοιχεία που μετρούνται με υποκειμενικότητα όπως το σώμα, ο χρόνος, ο χώρος, η σκέψη (πιθανώς) κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της στην Αθήνα. Σκοπός της είναι να επεκτείνει τις ιδέες της όσον αφορά την αδυναμία πρόσβασης· τις περιορισμένες υπηρεσίες της Google, την σύνδεση Wi-Fi, ένα χώρο όπου δύσκολα δίνουμε σημασία ή προσέχουμε. Αυτή την περίοδο η Eom είναι στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Media του Slade School of Fine Art, έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις σε χώρους όπως το UCL Bloomsbury theatre, την Chalton gallery στο Λονδίνο και το Dona’s house στη Λισσαβόνα.