Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Μάριος Δαπέργολας: Εκπομπή παλίνδρομου σ(χ)ήματος

Μάριος Δαπέργολας: Εκπομπή παλίνδρομου σ(χ)ήματος

Ο Μάριος Δαπέργολας από τους ARTéfacts ensemble γράφει για το Signal / no Signal, ένα παλίνδρομο οπτικοηχητικό κύμα μιας γόνιμης συνεργασίας.

________ 

 

Αγαπητέ ΠολιτισμέΤώρα.gr, γεια σου ξανά και σε ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία. Σου γράφω περίπου, ή ακριβώς 433 λέξεις, αφού ενίοτε στο πολύβουο ηχητικό σύμπαν ενός δραστήριου συνόλου σύγχρονης μουσικής η υπενθύμιση μιας “JohnCàge-ειου” παύσεως αποδεικνύεται ευεργετική.

 

Η πρώτη γνωριμία του ARTéfacts ensemble με το Unsample έγινε στο Θησείο το καλοκαίρι του '13. Μόλις είχε κλείσει η ΕΡΤ και ο καθένας από την πλευρά του προβληματιζόταν για το τί αυτό το γεγονός μπορεί να σήμαινε για το μουσικό μας χώρο. Ο Λευτέρης Παπαδημητρίου και ο Μάριος Τσάγκαρης μας είχαν προσεγγίσει με μια πολύ ενδιαφέρουσα μουσική πρόταση και η συνεργασία μας ήδη είχε βάλει ρότα για μια πρωτότυπη παράσταση .

 

Τί μεσολάβησε εν τω μεταξύ στο “Αρτεφακτιανό χωριό” μας? Αρκετά.. Ενδεικτικά σου αναφέρω τη Συγκατοίκηση με τον Κ. Βήτα , το αφιέρωμα στο Romitelli και τη Μουσική για το Νέο Κόσμο στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Στρασβούργο, το THIVA km 102 ,το Γαλλικό Ινστιτούτο , το φεστιβάλ Scenes d' Europe στη Reims, 2 CD στην puzzlemusik, πολύωρες πρόβες, τακτικές συνελεύσεις μεταξύ των μελών του ensemble συνήθως σε μια μεγάλη ροτόντα μιας καφετέριας..

Παύση 3/4.. (un..deux..trois..),

..ανταλλαγές απόψεων, υπενθυμίσεις από τον “Πρόεδρα” (το Θοδωρή Βαζάκα) για τις υποχρεώσεις του κάθε μέλους, σχέδια και δομές συναυλιών, διαρκής ενημέρωση για το τί συμβαίνει καλλιτεχνικά γύρω μας (τα πολιτικά συμβάντα δεν χωρούν στην ατζέντα μας, αντιθέτως διατηρούμε κοινή την πολιτική μας θέση με το να επιλέγουμε κάθε φορά ένα διαφορετικό μέλος να καθίσει στη μεγάλη πολυθρόνα με την άνετη πλάτη), πολλά ακόμα τεχνουργήματα (artefacts) και όνειρα που αναδύονται σε ένα κυκλικό τραπέζι ιδεών..

 

(μικρό διάλειμμα της 7μελούς “κονφερέντσας” για μια απαραίτητη τηλεφωνική κλήση: Γειά σου, Λευτέρη! Να το πάμε στο K.E.T., πώς σου φαίνεται η ιδέα?..Μπορείς να μου στείλεις ένα μικρό κείμενο για την παράσταση?)

 

..και κάπου εκεί ανάμεσα το Signal / no Signal άρχισε να βρίσκει τις συχνότητες εκπομπής του.

 

...Ήχοι κρουστών, πνευστών και εγχόρδων μεταμορφώνονται σε ''σήματα'' και ''παράσιτα''...”

 

Το ARTéfacts ensemble ως ένα από τα γνωστότερα ελληνικά σύνολα σύγχρονης μουσικής έχει την τιμή να συνεργάζεται με τους παραπάνω εκλεκτούς συνθέτες, γιατί μεταξύ άλλων τους τελευταίους τους διακρίνει μια χαμηλών τόνων αντισυμβατικότητα, όχι τόσο στη μουσική γραφή τους, η οποία συνήθως.. “τα σπᾷ”, αλλά κυρίως στην αντιμετώπιση του υλικού και των ιδεών τους. Έχουν πλέον περάσει πάνω από τρία χρόνια απ' όταν ο Λευτέρης και ο Μάριος συνέλαβαν την ιδέα τους και η επικείμενη παράσταση πέρασε από σαράντα κύματα μέχρι να βρει το χώρο της. Το Signal / no Signal , αφού ταξίδεψε σε θάλασσες αντιθέσεων και πεδία ηχητικών διαταράξεων, παρουσιάζεται στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, το χώρο που γίνεται μέσο διάδοσης ενός παλίνδρομου οπτικοηχητικού κύματος μιας γόνιμης συνεργασίας.

 

Φωτογραφίες: © Remy Musser 

 

Ο Μάριος Δαπέργολας μαζί με τους ARTΕfacts ensemble και το ντουέτο Unsample, παρουσιάζουν την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων την παράσταση με video και μουσική Signal/No Signal. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Σχετικές ειδήσεις
Βαγγέλης Στεφανόπουλος: Πρώτα το μαθαίνεις και ύστερα το ξεχνάς
11.03.2016 16:55
Από όλα τα είδη μουσικής η τζαζ ίσως είναι το πιο ελεύθερο και αφηρημένο. Ο ερμηνευτής ή συνθέτης μπορεί να παίξει ή να γράψει ό, τι θέλει την στιγμή της έμπνευσης του χωρίς να δεσμεύεται από αυστηρούς κανόνες όπως στην κλασσική μουσική ή την ποπ (πολλοί δεν γνωρίζουν ότι και η ποπ μουσική έχει κανόνες και ίσως τους πιο αυστηρούς).
Θοδωρής Κότσυφας: Ελληνική jazz σκηνή...
24.02.2016 11:13
Ακούω ολοένα και συχνότερα αυτές τις λέξεις τα τελευταία χρόνια. "Ελληνική", "Τζαζ", "σκηνή".
Γεωργία Νταγάκη: Η λύρα ταξιδεύει…
29.01.2016 13:31
Στην ερώτηση "Γιατί ασχολήθηκες με τη μουσική" μπορώ να δώσω πολλές διαφορετικές απαντήσεις. Όμως, όσο τα χρόνια περνούν η απάντηση τείνει να είναι μία: Γιατί η λύρα με εκπλήσσει συνεχώς. Η έκπληξη μου πάντα, είναι στο τι διαστάσεις μπορεί να πάρει και μέχρι που μπορεί να σε ταξιδέψει αλλά και να ταξιδευτεί.
Cayetano (Γιώργος Μπρατάνης): Γράμμα από την Ανατολή
05.01.2016 13:59
Αγναντεύεις από το μπαλκόνι σου το Hong Kong. Χαμηλώνεις τα μάτια σου για να αντικρίσεις την κίνηση στην λεωφόρο. Σαν να άφησες ένα τσούρμο παιδάκια να οδηγούν, δημιουργούν μποτιλιαρίσματα για το τίποτα.
Monsieur Minimal (Χρήστος Τσιτρούδης): Ποιοι είναι αυτοί που θα κρίνουν τηv μουσική και τους δημιουργούς της?
24.12.2015 15:03
Κατά καιρούς διαβάζω βαρύγδουπες κριτικές διαφόρων δισκοκριτικών οι οποίοι στην προσπάθεια τους να εντυπωσιάσουν χάνουν το πραγματικό νόημα της μουσικής και αναλώνονται άλλοτε σε καλές άλλα τις περισσότερες φορές σε κακόγουστες φαντεζί φρασεολογίες. Αυτό φαντάζομαι ότι γίνεται γιατί με κάποιο τρόπο και αυτοί οι άνθρωποι προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα δικό τους έργο τέχνης με τις λέξεις τους με αποτέλεσμα να ξεχνάν το πραγματικό έργο, τη μουσική.