Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2017

Μάριος Δαπέργολας: Εκπομπή παλίνδρομου σ(χ)ήματος

Μάριος Δαπέργολας: Εκπομπή παλίνδρομου σ(χ)ήματος

Ο Μάριος Δαπέργολας από τους ARTéfacts ensemble γράφει για το Signal / no Signal, ένα παλίνδρομο οπτικοηχητικό κύμα μιας γόνιμης συνεργασίας.

________ 

 

Αγαπητέ ΠολιτισμέΤώρα.gr, γεια σου ξανά και σε ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία. Σου γράφω περίπου, ή ακριβώς 433 λέξεις, αφού ενίοτε στο πολύβουο ηχητικό σύμπαν ενός δραστήριου συνόλου σύγχρονης μουσικής η υπενθύμιση μιας “JohnCàge-ειου” παύσεως αποδεικνύεται ευεργετική.

 

Η πρώτη γνωριμία του ARTéfacts ensemble με το Unsample έγινε στο Θησείο το καλοκαίρι του '13. Μόλις είχε κλείσει η ΕΡΤ και ο καθένας από την πλευρά του προβληματιζόταν για το τί αυτό το γεγονός μπορεί να σήμαινε για το μουσικό μας χώρο. Ο Λευτέρης Παπαδημητρίου και ο Μάριος Τσάγκαρης μας είχαν προσεγγίσει με μια πολύ ενδιαφέρουσα μουσική πρόταση και η συνεργασία μας ήδη είχε βάλει ρότα για μια πρωτότυπη παράσταση .

 

Τί μεσολάβησε εν τω μεταξύ στο “Αρτεφακτιανό χωριό” μας? Αρκετά.. Ενδεικτικά σου αναφέρω τη Συγκατοίκηση με τον Κ. Βήτα , το αφιέρωμα στο Romitelli και τη Μουσική για το Νέο Κόσμο στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Στρασβούργο, το THIVA km 102 ,το Γαλλικό Ινστιτούτο , το φεστιβάλ Scenes d' Europe στη Reims, 2 CD στην puzzlemusik, πολύωρες πρόβες, τακτικές συνελεύσεις μεταξύ των μελών του ensemble συνήθως σε μια μεγάλη ροτόντα μιας καφετέριας..

Παύση 3/4.. (un..deux..trois..),

..ανταλλαγές απόψεων, υπενθυμίσεις από τον “Πρόεδρα” (το Θοδωρή Βαζάκα) για τις υποχρεώσεις του κάθε μέλους, σχέδια και δομές συναυλιών, διαρκής ενημέρωση για το τί συμβαίνει καλλιτεχνικά γύρω μας (τα πολιτικά συμβάντα δεν χωρούν στην ατζέντα μας, αντιθέτως διατηρούμε κοινή την πολιτική μας θέση με το να επιλέγουμε κάθε φορά ένα διαφορετικό μέλος να καθίσει στη μεγάλη πολυθρόνα με την άνετη πλάτη), πολλά ακόμα τεχνουργήματα (artefacts) και όνειρα που αναδύονται σε ένα κυκλικό τραπέζι ιδεών..

 

(μικρό διάλειμμα της 7μελούς “κονφερέντσας” για μια απαραίτητη τηλεφωνική κλήση: Γειά σου, Λευτέρη! Να το πάμε στο K.E.T., πώς σου φαίνεται η ιδέα?..Μπορείς να μου στείλεις ένα μικρό κείμενο για την παράσταση?)

 

..και κάπου εκεί ανάμεσα το Signal / no Signal άρχισε να βρίσκει τις συχνότητες εκπομπής του.

 

...Ήχοι κρουστών, πνευστών και εγχόρδων μεταμορφώνονται σε ''σήματα'' και ''παράσιτα''...”

 

Το ARTéfacts ensemble ως ένα από τα γνωστότερα ελληνικά σύνολα σύγχρονης μουσικής έχει την τιμή να συνεργάζεται με τους παραπάνω εκλεκτούς συνθέτες, γιατί μεταξύ άλλων τους τελευταίους τους διακρίνει μια χαμηλών τόνων αντισυμβατικότητα, όχι τόσο στη μουσική γραφή τους, η οποία συνήθως.. “τα σπᾷ”, αλλά κυρίως στην αντιμετώπιση του υλικού και των ιδεών τους. Έχουν πλέον περάσει πάνω από τρία χρόνια απ' όταν ο Λευτέρης και ο Μάριος συνέλαβαν την ιδέα τους και η επικείμενη παράσταση πέρασε από σαράντα κύματα μέχρι να βρει το χώρο της. Το Signal / no Signal , αφού ταξίδεψε σε θάλασσες αντιθέσεων και πεδία ηχητικών διαταράξεων, παρουσιάζεται στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, το χώρο που γίνεται μέσο διάδοσης ενός παλίνδρομου οπτικοηχητικού κύματος μιας γόνιμης συνεργασίας.

 

Φωτογραφίες: © Remy Musser 

 

Ο Μάριος Δαπέργολας μαζί με τους ARTΕfacts ensemble και το ντουέτο Unsample, παρουσιάζουν την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων την παράσταση με video και μουσική Signal/No Signal. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Σχετικές ειδήσεις
The Callas: Half Kiss Half Pain
28.04.2016 10:51
Περάσαμε δυο τρεις εβδομάδες στο fab liquid studio με τον Jim Sclavunos. Ένα πανέμορφο υπόγειο στούντιο με 70s διακόσμηση. Από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, εκεί κάτω, αποκομμένοι από τον έξω κόσμο, αισθανόμασταν κάπως σαν μέσα σε bunker.
Echo Train: Κορεσμός στη μουσική και μια άλλη οπτική
22.04.2016 15:46
Μιλάνε χρόνια τώρα για κορεσμό στη μουσική, αλλά και γενικότερα στις τέχνες, στις συνήθειες, στις ιδέες. Αναρωτιέμαι αν αυτό όντως ισχύει ή θα έπρεπε να το δούμε μέσα απο ένα άλλο πρίσμα. Υπάρχει η τάση όταν ακούμε μια μουσική σήμερα να τη χαρακτηρίζουμε ανάλογα με το ποια δεκαετία μας θυμίζει ή σε ποια βασίζεται.
Παντελής Κυραμαργιός: Το άλμπουμ “Ως την άκρη της κλωστής” σηματοδοτεί την εκπλήρωση ενός ονείρου
06.04.2016 14:42
Από μικρός αγαπούσα τους θεματικούς δίσκους, εκείνους όπου στο βιβλιαράκι υπάρχει μια ιστορία και τα τραγούδια αποτελούν στην ουσία μια μουσική αφήγηση αυτής της ιστορίας. Η δημιουργία και κυκλοφορία του άλμπουμ “Ως την άκρη της κλωστής” σηματοδοτεί την εκπλήρωση ενός ονείρου. Στη συγκεκριμένη δουλειά έγινε η προσπάθεια το κάθε τραγούδι να στέκεται νοηματικά αυτόνομο.
Ημισκούμπρια: Όταν οι σοβαροφανείς ταράζονται
05.04.2016 14:38
Μια σκοτεινή βραδιά στα early 90’s και ένα λεωφορείο που κουνάει και τρίζει σαν πειραματική industrial. Ένα μικρό Walkman με μπαταρίες στο τελείωμα τους και Public Enemy “Don’t believe the hype” στα ακουστικά «ψείρες». Όνειρα και αναζητήσεις στην μουσική που γνωρίζεις ότι την λένε Rap αλλά δεν φαίνεται να σκοτίζει τον διπλανό σου που ακούει την τελευταία συλλογή από λαϊκά τραγούδια ,ούτε τον παραδιπλανό σου που ακούει ροκ του 60.Σε κοιτούν γιατί φοράς ένα καπελάκι μέσα στην νύχτα.
Βαγγέλης Στεφανόπουλος: Πρώτα το μαθαίνεις και ύστερα το ξεχνάς
11.03.2016 16:55
Από όλα τα είδη μουσικής η τζαζ ίσως είναι το πιο ελεύθερο και αφηρημένο. Ο ερμηνευτής ή συνθέτης μπορεί να παίξει ή να γράψει ό, τι θέλει την στιγμή της έμπνευσης του χωρίς να δεσμεύεται από αυστηρούς κανόνες όπως στην κλασσική μουσική ή την ποπ (πολλοί δεν γνωρίζουν ότι και η ποπ μουσική έχει κανόνες και ίσως τους πιο αυστηρούς).