Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

Στέλιος Ανατολίτης: Στο «1ο Μπουκέτο Κωμωδίας» θα περάσετε καταπληκτικά!

Στέλιος Ανατολίτης: Στο «1ο Μπουκέτο Κωμωδίας» θα περάσετε καταπληκτικά!

Είναι το «1ο Μπουκέτο Κωμωδίας» που θα μας ταξιδέψει στο ευρηματικό γέλιο από τις 25 Νοεμβρίου ως τις 4 Δεκεμβρίου, με επτά παραστάσεις, στον πολύ ξεχωριστό χώρο του «Μαιευτηρίου Comedy Club». Είναι η ενέργεια, η αύρα, η ατμόσφαιρα πολλών όμορφων ανθρώπων που θα μας τοποθετήσουν χαλαρά και ευχάριστα πλάι σε βραδιές με stand up, improv comedy, ανοιχτά μικρόφωνα, σεμινάρια .


Ο Στέλιος Ανατολίτης –διοργανωτής και κωμικός συνάμα- ανακρίνεται από το Culture Now και απαντά σε όλα αυτά που θα αντιμετωπίσουμε επί σκηνής, ενώ μας αποκαλύπτεται και μας καθηλώνει, γιατί οι κωμικοί πάντα καταφέρνουν να μας καθηλώνουν με τα κρυφά τους «μυστικά» και το ταπεραμέντο τους.


CultureNow: Πως προέκυψε το «1ο Μπουκέτο Κωμωδίας»;


Στέλιος Ανατολίτης: Θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό στο Μαιευτήριο και λίγο πιο έντονο από όσα έχουμε κάνει μέχρι στιγμής. Η ιδέα για ένα φεστιβάλ σύγχρονης κωμωδίας υπήρχε εδώ και καιρό στο κεφάλι μας, αλλά ποτέ δε βρέθηκε η εποχή. Μέσα στον προγραμματισμό μας για τη νέα χρονιά αποφασίσαμε ότι θέλουμε να δώσουμε στον κόσμο την ευκαιρία να μας γνωρίσει όχι μόνο μέσα από μεμονωμένες παραστάσεις αλλά μέσα από κάτι μεγαλύτερο, πιο συνολικό. Επικοινωνήσαμε με το Φεστιβάλ Κωμωδίας Ξάνθης που ξεκινούσε τις ετοιμασίες για την πέμπτη του χρονιά κι είπαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας.


C. N.: «Μαιευτήριο»! Εδώ ... που γεννιούνται τα αστεία. Πόσος προσωπικός κόπος χρειάζεται τελικά για να γεννηθούν αυτά τα αστεία;


Σ. Α.: Αρκετός νομίζω. Δεν είναι όλα τα αστεία το ίδιο βέβαια. Υπάρχουν κάποια που βγαίνουν πολύ εύκολα, όταν μιλάς, λες και τα γράφεις μια ζωή και εκείνη τη στιγμή αποκρυσταλλώνονται και παρουσιάζονται μπροστά σου έτοιμα. Αλλά είναι πολύ λίγα αυτά. Τα περισσότερα προκύπτουν μέσα από πολλές σελίδες τσαλακωμένης χαρτούρας με λεκέδες από καφέ και μελάνι που πλέον βρίσκεται στο πάτωμα. Ή αν είσαι πιο σύγχρονος από κάκιστες ηχογραφήσεις σκέψεων στο κινητό που μετά τις ακούς και χτυπιέσαι με το πόσο αστείος ΔΕΝ είσαι.


C. N.: Υπάρχει αυτή η φήμη που λέει ότι η ζωή ενός κωμικού είναι μια διαδρομή ανάμεσα στο γέλιο και το πολύ γέλιο. Να συνεχίσουμε να την πιστεύουμε;


Σ. Α.: Εξαρτάται τι εννοείς. Πως ακολουθείς αυτή τη ζωή; Σίγουρα δεν έχει γέλιο όταν δε μου πετυχαίνουν οι τηγανητές πατάτες και βγαίνουν από το τηγάνι σαν βρεγμένες χαρτοπετσέτες με γεύση παντόφλα. Σίγουρα δεν έχει γέλιο όταν χαλάει το ΑΤΜ και δε διαβάζει την κάρτα και το επόμενο λειτουργικό μηχάνημα είναι 3 χιλιόμετρα μακριά, βρέχει, γλιστράει και σε κουτσουλάνε περιστέρια. Τώρα όλα αυτά μπορεί κάποιος να τα βλέπει και να γελάει. Το γέλιο είναι πολύ προσωπικό. Δε νομίζω ότι η ζωή ενός κωμικού είναι η ίδια πιο αστεία από τις άλλες. Νομίζω ότι το προσωπικό φίλτρο που βάζει ο καθένας μας στην αφήγηση των γεγονότων εμφανίζει το αστείο κάθε στιγμής.


C. N.: Και διοργάνωση του φεστιβάλ κωμωδίας και improv comedy και stand up και σεμινάρια στο «1ο Μπουκέτο Κωμωδίας»! Δώσε μας μια αίσθηση από όλα αυτά μέσα από τη δική σου δράση!


Σ. Α.: Ειλικρινά δεν προλαβαίνω να σκεφτώ και πολύ. Είμαι στον αυτόματο πιλότο. Έχω πολύ ενθουσιασμό που αν τον αφήσω ελεύθερο θα τριγυρνάω στους δρόμους τραγουδώντας “Supercalifragilisticexpialidocious” αγκαλιάζοντας ανυποψίαστα σκυλιά. Θέλω πάρα πολύ να έρθει ο κόσμος και να γνωρίσει αυτό που κάνουμε στο Μαιευτήριο. Δε νομίζω ότι υπάρχει άλλος τέτοιος χώρος στην Ελλάδα. Στον πλανήτη. ΣΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. Όχι, υπερβολές. Στη Θεσσαλονίκη σίγουρα. Ελάτε να γνωριστούμε, σας εγγυώμαι ότι θα περάσουμε καταπληκτικά.


C. N.: Πως περιμένεις να δεις το «Μαιευτήριο» μέσα στα επόμενα χρόνια;


Σ. Α.: Θα ήθελα πάρα πολύ να γεμίζει με παραστάσεις κάθε μέρα και να γίνει σταθμός για την κωμωδία σε όλη την Ελλάδα. Μη σου πω και στα Βαλκάνια. (Ποτέ δεν ξέρεις. Κλείσιμο ματιού με νόημα. Τι; Ποιος; Εγώ; Δεν έκανα τίποτα.) Να λέει ο κόσμος «Εμείς Σάββατο, μόνο Μαιευτήριο», να γίνουμε σλόγκαν στις ζωές όλων, να γίνουμε πιο σημαντικοί για τη ζωή σας κι από τα μακαρόνια. Κι αυτό είναι πολύ μεγάλος στόχος.


C. N.: Γι’ αυτό το ρεύμα που θέλει το stand up και τα είδη κωμωδίας να έχουν την τιμητική τους... τι έχεις να πεις;


Σ. Α.: Νομίζω πως η κωμωδία είχε πάντα την τιμητική της στην Ελλάδα. Από τα αρχαία χρόνια. Απλά κάπου στα τέλη της δεκαετίας του ’90, μαζεύτηκε πολύ τηλεοπτικό σκουπίδι και παραμέρισε όλες τις κωμικές φωνές που ήταν διαφορετικές. Ίσως αυτό εξηγεί γιατί άργησε τόσο πολύ το stand up να πάρει μπρος στην Ελλάδα. Το Stand up ζει τώρα αυτό για το οποίο είναι φτιαγμένο: Ο κόσμος ανακαλύπτει πόσο άμεσο, γυμνό και αληθινό είναι. Ένας άνθρωπος, ένα μικρόφωνο και το κοινό. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Είναι άγριο, ειλικρινές και πολύ αστείο. Μακάρι να είμαστε γεροί και να συνεχίσουμε να το τρέχουμε. Είμαι σίγουρος ότι έχει πολύ ωραίες κωμικές φωνές στην Ελλάδα και θα βγουν σιγά σιγά προς τα έξω.


C. N.: Πριν κάνεις stand up, είχες δει κάτι αντίστοιχο και τί, ώστε να θελήσεις να ασχοληθείς με το αντικείμενο;


Σ. Α.: Συνέπεσαν δύο πράγματα: Ένα αφιέρωμα του Ταχυδρόμου στις αρχές της δεκαετίας του 2000 στον Bill Hicks όπου το διάβασα και μου δημιουργήθηκε η περιέργεια να τον μάθω και πήγα στο video club να νοικιάσω κασέτα του. Εντελώς τυχαία την ίδια περίοδο ανακάλυψα και το “You are all diseased” του George Carlin κι από εκεί με πήρε η κάτω βόλτα. Όταν ξεκίνησα, θυμάμαι να γελάω πάρα πολύ με Louis CK, Dylan Moran και Eddie Izzard. Τον τελευταίο όταν τον είδα πρώτη φορά νομίζω ότι άλλαξε η ζωή μου. Χάζεψα. Κι άλλο.


C. N.: Η εμπειρία σου σε stand up, improve κλπ θα σου δημιουργούσε ποτέ την επιθυμία να μπεις στα χωράφια του θεάτρου;


Σ. Α.: Έχω εκπαιδευτεί ως ηθοποιός και από το θέατρο ξεκίνησα τη διαδρομή μου στην κωμωδία. Το stand up και το improv προέκυψαν μετά. Σίγουρα θα ήθελα κάποτε να επιστρέψω σε θεατρικά κείμενα, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει χρόνος για κάτι τέτοιο. Το Improv και το Stand up με καλύπτουν πλήρως.


C. N.: Με τι κλαις από τα γέλια;


Σ. Α.: Με τίποτα. Έχω πολύ ξερά μάτια γιατί φοράω χρόνια γυαλιά. Για να δακρύσω πρέπει να χασμουρηθώ και πάλι παίζεται. Συνήθως γελάω πολύ με τους κολλητούς μου που είμαστε μαζί χρόνια και ξέρουμε ο ένας τον άλλον σε σημείο αηδίας και με την παρέα του Μαιευτηρίου, ειδικά όταν προσπαθούμε να φτιάξουμε ή να στερεώσουμε κάτι (έναν καθρέφτη πχ) και μας πηγαίνουν όλα στραβά. Ηint: Είμαι το πιο ατσούμπαλο ον του πλανήτη.


C. N.: Το μότο σου για την Ελλάδα του 2016;


Σ. Α.: Υπομονή και δουλειά.


Περισσότερες πληροφορίες για το 1ο Μπουκέτο Κωμωδίας στο Μαιευτήριο Comedy Club μπορείτε να δείτε εδώ.

Σχετικές ειδήσεις
Γιώργος Παλαμιώτης: Το ELAIώNAS Festival είναι μια ουτοπική σύλληψη
01.06.2016 16:10
Το ELAIώNAS Festival επιστρέφει για 2η χρονιά από τις 3 έως τις 19 Ιουνίου 2016 σε τρεις διαφορετικούς χώρους στην ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα, μ’ ένα πλούσιο και πολυδιάστατο, καλλιτεχνικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Ο μουσικός Γιώργος Παλαμιώτης, εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής (μαζί με την Φένια Παπαδόδημα) του ELAIώNAS Festival, μας μίλησε για την ιδέα πίσω από αυτό το ωραίο Φεστιβάλ, τις τρεις θεματικές ενότητες που διαμόρφωσαν το φετινό πρόγραμμα, το φιλόδοξο όραμά του για το μέλλον και την ουτοπία…
Αναστασία Παράβα: Η τέλεια αγάπη έρχεται μέσα από την ελευθερία
10.05.2016 15:15
Η παράσταση «Το κορίτσι που ήθελε να αγγίξει το μισοφέγγαρο» της ομάδας κουκλοθεάτρου ParaMana Puppet Theatre, ανέβηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2010 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε μία εκδοχή για ενήλικο κοινό, η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί στο Bios την Κυριακή 15 Μαΐου, στο πλαίσιο του φετινού Bob Theatre Festival. Με αυτή την αφορμή, "συνομιλήσαμε" με την Αναστασία Παράβα -κουκλοπαίκτρια, δημιουργό και καλλιτεχνική υπεύθυνη του ParaMana- για τα θέματα και τους προβληματισμούς που θέτει η παράσταση, την δημιουργική πορεία του Κουκλοθεάτρου ParaMana μέχρι σήμερα, καθώς και τα μελλοντικά του σχέδια!
Κωνσταντίνος Χατζηπαπάς: Οι ταινίες τρόμου είναι το πιο παρεξηγημένο είδος στη χώρα μας
06.05.2016 12:52
Το Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ ταινιών τρόμου, Horrorant Film Festival ‘FRIGHT NIGHTS’ επιστρέφει για 3η συνεχή χρονιά, από 12 - 18 Μαΐου στην Αθήνα και από 19 - 25 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη! Εμείς, λίγο πριν την έναρξη του Φεστιβάλ, ζητήσαμε να μάθουμε περισσότερα από τον Κωνσταντίνο Χατζηπαπά, οργανωτή του HFF, ιδρυτή της κινηματογραφικής κοινότητας Filmboy.gr, του θεματικού blog Horrorant.com και ιδιοκτήτη της εταιρείας διανομής FilmBoy Pictures.
Kati Juurus: Όσο δύσκολες και να είναι οι συνθήκες στην Αφρική, ο τόπος αυτός έχει μια απέραντη ομορφιά
16.03.2016 16:22
Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια γυρίζονται πολλά ντοκιμαντέρ για την Αφρική και τους κατοίκους της, εστιάζοντας ως επι το πλείστον στα τεράστια έως και αξεπέραστα προβλήματα που η μεγάλη ήπειρος αντιμετωπίζει. Λίγα όμως διαθέτουν μια διεισδυτική ματιά πάνω σ’αυτά. Ένα τέτοιο ντοκιμαντέρ είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης, την Δευτέρα 14 Μαρτίου.
Δάφνη Τόλη: Η λαθροθηρία προκαλεί ανεπανόρθωτες ζημιές παγκοσμίων διαστάσεων
15.03.2016 16:19
Στο πλαίσιο του 18ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου Αιώνα είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε σε πρώτη παγκόσμια πρεμιέρα ένα ελληνικό ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ανεμοδαρμένες πτήσεις» (Feathering Heights). Το ντοκιμαντέρ ασχολείται με το φαινόμενο της λαθροθηρίας στην χώρα μας. Η νεαρή και πολύ ενεργή σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ Δάφνη Τόλη, μας μίλησε για την ταινία και την εμπειρία της μέσα σ’ αυτήν.