Πώς ένα βίντεο διάρκειας μόνο τεσσάρων λεπτών και δώδεκα δευτερολέπτων μπορεί να αλλάξει δραματικά την ζωή δύο οικογενειών; Πόσο καλά γνωρίζουν οι γονείς τα παιδιά τους και πόσο τα παιδιά τους γονείς; Αρκεί να κατεβάσεις ένα ποστάρισμα στο Ίντερνετ για να γλιτώσεις τις συνέπειές του; Αυτούς κι άλλους πολλούς προβληματισμούς θέτει η νέα παράσταση του θεάτρου Θησείον – ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ με τίτλο “4 λεπτά και 12 δευτερόλεπτα” (“4 minutes 12 seconds”).

To “φρέσκο” (2013) έργο του Άγγλου συγγραφέα Τζέιμς Φριτς πριν δύο χρόνια απέσπασε το 2ο βραβείο “Verity Bargate” στο διαγωνισμό για το καλύτερο νέο αγγλικό έργο, βάζοντας στο μικροσκόπιο τους γονείς που έχουν παιδιά στην εφηβεία. Φέτος κάνει το ντεμπούτο του και στην Αθήνα, με τους θεατές ήδη να αναρωτιούνται αν είναι όντως ξένο έργο κι όχι ελληνικό, λόγω των πολλών ομοιοτήτων των χαρακτήρων του κειμένου με τα μέλη της σύγχρονης ελληνικής οικογένειας.

Ένα από τα καινοτόμα στοιχεία της παράστασης είναι ότι, ενώ όλη η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τον Τζακ, τον γιο της οικογένειας, ο εν λόγω ήρωας δεν εμφανίζεται ποτέ! Η υπόθεση του έργου έχει ως εξής: η Νταϊάνα (Μαργαρίτα Βαρλάμου) και ο Ντέβιντ (Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος) έχουν αφιερώσει την ζωή τους για να δώσουν στον έφηβο γιο τους, Τζακ, την ευκαιρία που εκείνοι δεν είχαν ποτέ, να περάσει τις εξετάσεις και να σπουδάσει Νομική. Αλλά ένα αναπάντεχο γεγονός έξω απ’ το σχολείο απειλεί να καταστρέψει τα πάντα, καθώς ο γιος τους βρίσκεται χτυπημένος από τον αδερφό της κοπέλας του, της Κάρις (Δανάη Επιθυμιάδη)…

Όσο προχωράει η ιστορία, οι γονείς αρχίζουν να αμφιβάλλουν για τον Νικ (Νικόλας Φουρτζής) τον κολλητό φίλο του Τζακ, για τον γιο τους και τέλος για τους ίδιους, μέχρι που μαθαίνουν ότι έχει ανέβει στο Ίντερνετ ένα ερασιτεχνικό βίντεο του Τζακ διάρκειας 4 λεπτών και 12 δευτερολέπτων που θέτει σε κίνδυνο την συμμετοχή του στις εξετάσεις. Ποιον μπορούν να εμπιστευτούν; Πρέπει να καλέσουν την αστυνομία ή να το χειριστούν μόνοι τους; Το βίντεο έχει ήδη 500.000 views!

Σ’ έναν κόσμο όπου οι κάμερες και τα smartphone είναι πανταχού παρόντα, ο συγγραφέας εστιάζει σε ένα προκλητικό και επίκαιρο θέμα ρίχνοντας φως στις ύπουλες ευκαιρίες που προσφέρει η νέα τεχνολογία: τίποτα δεν πεθαίνει σε απευθείας σύνδεση, εκτός από την αξιοπρέπεια! Τέσσερις ηθοποιοί, υπό την δική μου σκηνοθετική καθοδήγηση και του Γεράσιμου Σκαφίδα, δημιουργούν μπροστά στους θεατές μία παράσταση με γρήγορους ρυθμούς, χιούμορ και πολλές ανατροπές!

Info:

Ο Νικορεστής Χανιωτάκης, μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στην Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στην Δημοσιογραφία (Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ), το 2010 αποφοίτησε από την Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν και πέντε χρόνια αργότερα τελείωσε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σκηνοθεσίας του University of East London. Ως ηθοποιός έχει παίξει σε παραστάσεις όπως “Τα Ψηλά Βουνά” (Ακροπόλ), “Αναζητώντας τον Αττίκ”, “Ποιος την ζωή μου” (Μπάντμιντον), “Όρνιθες”, “Πλούτος” (Θέατρο Τέχνης) κ.α. Επίσης, έχει υπογράψει μεταφραστικά και σκηνοθετικά διάφορα έργα, ανάμεσα στα οποία είναι “Ο Κουλοχέρης του Σποκέιν”, “Οι Ηλίθιοι κ.α.