Στο πλαίσιο του φεστιβάλ Made in USA η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση φιλοξενεί στις 13 και 14 Νοεμβρίου 2016 τους 600 HIGHWAYMEN, οι οποίοι θα μας παρουσιάσουν το The Record.

Τι μπορεί να συμβεί αν γεμίσεις ένα δωμάτιο με αγνώστους; Ξεκινώντας από αυτή την απορία, οι 600 HIGHWAYMEN καλούν 46 Αθηναίους, οι οποίοι δεν είναι ηθοποιοί και δεν γνωρίζονται μεταξύ τους, να βρεθούν στη σκηνή για 61 λεπτά. Συνοδεία ζωντανής μουσικής, οι 46 συμμετέχοντες γίνονται «περφόρμερ για μια βραδιά». Με την παρουσία, την κίνηση και την ακινησία τους, τα βλέμματα και τη σιωπή τους, παράγουν μια μνημειώδη σύνθεση για τη σημασία του να υπάρχεις, να συνυπάρχεις και να είσαι παρών στο «εδώ και τώρα».

Ένας ύμνος στο ζωντανό θέατρο, την ιερότητα της στιγμής και τη σημασία της κοινότητας, της συλλογικότητας αλλά και της ατομικότητας, καθώς και μια αλησμόνητη ζωντανή περφόρμανς με θέμα εμάς τους ίδιους, το τώρα και την περιπλάνησή μας στη θάλασσα της ανθρωπότητας. Αυτό είναι το The Record, η μεγάλη επιτυχία του φεστιβάλ Under the Radar της Νέας Υόρκης.

Ζευγάρι στη ζωή και στο θέατρο, οι δημιουργοί του The Record είναι οι –βραβευμένοι με Obie– νέοι σκηνοθέτες και δραματουργοί, Abigail Browde και Michael Silverstone, ή, αλλιώς, η ομάδα 600 HIGHWAYMEN, η οποία δίνει για πρώτη φορά το «παρών» στην Ελλάδα, ύστερα από πρόσκληση της Στέγης.

Συντελεστές

Δημιουργία & Σκηνοθεσία: Abigail Browde & Michael Silverstone
Μουσική: Brandon Wolcott, με τον τσελίστα Emil Abramyan
Σχεδιασμός: Chris Morris & Eric Southern
Βοηθοί σκηνοθέτη: Katharina Germo & Veronika Knaus
Βοηθοί Παραγωγής: Γιαλένα Κλειδαρά & Νικήτας Βασιλάκης
Διεύθυνση Παραγωγής: Marijn Nagel & Rutger Smit

Συμμετέχουν: Ιωάννα-Μαρία Αλαμάνου, Νίκος Βλαχογιάννης, Κρίστα Λένα Μουνιόθ Βελωνά, Σπυράγγελος Γαβριελάτος, Έλλη Γιαννακοπούλου, Νεφέλη Γιώτη, Χρυσή Ζαχαροπούλου, Γιώργος Ιωσηφίδης, Φωφώ Καλλέργη, Γεράσιμος Καραβασίλης, Μαίρη Καραζήση, Λία Καράμπελα, Δημήτρης Καστανιάς, Κατερίνα Κατεβαίνη, Ελένη Κερολλάρη, Νατάσα Κορομβόκη, Κωνσταντίνος Κουτρής, Γεωργία Κυριακάκου, Χάρης Λεοντσίνι, Ανδριάνα Λουκίδη, Ευφροσύνη Μάνη, Αγγελική Μανωλοπούλου, Δάφνη Μαρκάκη, Γιώργος Μιχαήλ, Στέφανος Μουαγκιέ, Ρόμπερτ  Ίαν Ούκο Κιμπέτ Μπαμπού,  Ίων – Γιάννης Νικολούλιας, Δανάη Πάνου, Ευγενία Παπαγεωργίου, Κέλλυ Παπαδοπούλου, Μαριάννα Παππά, Μυρίνη Παρασκευοπούλου, Αποστόλης Πολυκρέτης, Χριστίνα Πρίφτη, Ειρήνη Τάσση, Νεφέλη Τζεβελέκη, Ηλίας Άρης Τοπάλογλου, Λήδα Τουλουμάκου, Κωνσταντίνος Τριαντακωνσταντής, Βασίλειος Σκαρμούτσος, Κωνσταντίνος Σπυρίδωνος, Παναγιώτης Φανάρας, Μάριος Φέσκο, Χριστόφορος Χριστοδούλου, Jessica Ben Anosike, Ειρήνη Niamouaia Ontoul

Ένα τμήμα του Caprice No 2 του Piatti ερμηνεύεται από τον τσελίστα.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Κυριακή 13 Νοεμβρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές
Συντονισμός: Σοφία Ευτυχιάδου, θεατρολόγος

Διαβάστε περισσότερα

«Όταν πιάνεις τον εαυτό σου να γίνεται λίγο κυνικός με το θέατρο, με όλους αυτούς τους αστέρες και τις ναρκισσιστικές τους παραστάσεις, σκέψου τους 600 HIGHWAYMEN και το ειλικρινές τους θέατρο» έχει δηλώσει ο δημοσιογράφος Hilton Als του New Yorker.

Η ομάδα πήρε το όνομά της από έναν αριθμό και μια λέξη που εμφανίζονται στο αγαπημένο τους έργο, το Περιμένοντας τον Γκοντό του Samuel Beckett. Επιθυμούν μάλιστα να αναγράφεται η ονομασία τους πάντα με κεφαλαία γράμματα.

Ζευγάρι στη ζωή και στο θέατρο, η Αμπιγκέιλ Μπράουντ και ο Μάικλ Σίλβερστουν ήταν συμφοιτητές στο New York University. Το 2009, τη χρονιά που παντρεύτηκαν, έδωσαν και την πρώτη τους κοινή παράσταση, με τίτλο This Time Tomorrow, στην εκκλησία της γειτονιάς τους στο Μπρούκλιν, την Duryea Presbyterian Church, η οποία έμελλε να γίνει η βάση τους. Με τα έξι έργα που δημιούργησαν από τότε, κάτω από την επωνυμία 600 HIGHWAYMEN, κατάφεραν να γίνουν ένα από τα πιο δημοφιλή νεανικά σχήματα της Νέας Υόρκης, να αποσπάσουν το βραβείο Obie το 2014 και το ΖΚΒ Patronage Prize της Ζυρίχης το 2015 και να κατακτήσουν τη διεθνή αναγνώριση περιοδεύοντας εκτενώς στην Αμερική, την Αυστραλία και την Ευρώπη.

Πηγές έμπνευσης για το The Record, σύμφωνα με δηλώσεις των δύο δημιουργών, ήταν η παρακολούθηση ενός ροντέο στο Τέξας, το μουσικό έργο “November” του Γερμανού συνθέτη Max Richter και τα πορτραίτα της Ολλανδής φωτογράφου Rineke Dijkstra.

«Απλό και έξοχο… Ένα θέαμα που ξυπνά μέσα μας τη θαυμαστή αίσθηση του ανοίκειου και, ταυτόχρονα, της απόλυτης καθημερινότητας του να είσαι ζωντανός στο εδώ και τώρα» έγραψαν οι New York Times για το The Record.

«Το The Record ερευνά την έννοια του να είσαι άνθρωπος, του να υπάρχεις, να αγγίζεις, να αισθάνεσαι, να αναπνέεις, να κοιτάς: είναι μια έντονη στιγμή που σε καλεί να δεις πως είσαι παρών και πως υπάρχεις μαζί με άλλους», επισήμανε το Exeunt Magazine.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι 600 HIGHWAYMEN χρησιμοποιούν μη επαγγελματίες ηθοποιούς σε παράστασή τους. Πέντε ανήλικα κορίτσια, κάτω των 11 ετών, ήταν οι πρωταγωνίστριες στο Employee of the Year (2014).

Εκτός από τα δικά τους, πρωτότυπα έργα, οι 600 HIGHWAYMEN έχουν κάνει και ελεύθερες διασκευές σε εμβληματικά έργα, όπως ήταν η παράσταση This Great Country (2012), που βασιζόταν στο Θάνατο του εμποράκου (1949) του Arthur Miller, με ερμηνείες από 17 ανθρώπους διαφόρων ηλικιών, επαγγελματίες ηθοποιούς και μη.

Οι 600 HIGHWAYMEN θέτουν πάντα ως αφετηρία το ερώτημα «τι συμβαίνει όταν κάποιοι άνθρωποι παρακολουθούν κάποιους άλλους». Το θέμα που τους ενδιαφέρει είναι «η ίδια η φύση του θεάτρου και τα βασικά του στοιχεία: ο άνθρωπος, ο χώρος και ο χρόνος». Στόχος τους είναι «ένα σώμα πρωτότυπων θεαμάτων, μια εμπειρία που να αφυπνίζει στους θεατές την αίσθηση του ζωντανού θεάτρου».

Με την υποστήριξη της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Αθήνα

Περισσότερες πληροφορίες για το φεστιβάλ Made in USA στη Στέγη μπορείτε να δείτε εδώ.