Το 52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πιστό στο καθιερωμένο ραντεβού του με το σινεφίλ κοινό, θα πραγματοποιηθεί φέτος από τις

4 έως τις 13 Νοεμβρίου 2011 στην ιστορική έδρα του θεσμού, Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας και στις αίθουσες του Λιμανιού, Τζον Κασσαβέτης, Σταύρος Τορνές, Τώνια Μαρκετάκη και Φρίντα Λιάππα δίνοντας το στίγμα μιας δεκαήμερης γιορτής του ανεξάρτητου κινηματογράφου.

 

Ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, κινηματογραφικές εκπλήξεις, σημαντικοί προσκεκλημένοι, αφιερώματα, ανοιχτές συζητήσεις και παράλληλες εκδηλώσεις, θα μεταμορφώσουν την πόλη της Θεσσαλονίκης σε μια νεανική κυψέλη ζωής και γόνιμης συναναστροφής, με άξονα την Έβδομη Τέχνη.

 

Το 52ο Φεστιβάλ θα τιμήσουν με την παρουσία τους σημαντικά ονόματα από τον χώρο της Έβδομης Τέχνης: Ο Αλεξάντερ Πέιν θα ανοίξει την αυλαία της διοργάνωσης με την πολυαναμενόμενη νέα του ταινία Οι απόγονοι / The Descendants. Η Σάρα Ντράιβερ, η αμερικανίδα «ιέρεια» του ανεξάρτητου σινεμά και συνεργάτιδα του Τζιμ Τζάρμους, θα παρουσιάσει τις ταινίες της, στο πλαίσιο του αφιερώματος του 52ου ΦΚΘ στο έργο της.

Στη Θεσσαλονίκη θα βρεθεί και ο Όλε Κρίστιαν Μάντσεν, από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του νέου κύματος του δανέζικου κινηματογράφου, η νέα ταινία του οποίου Superclasico (η υποψηφιότητα της Δανίας για τα προσεχή Όσκαρ) θα κάνει πρεμιέρα στο φεστιβάλ. Επίσης, το παρών θα δώσει ο προκλητικός αυστριακός δημιουργός Ούλριχ Ζάιντλ, αλλά και ο Ερντέν Κιράλ, από τους σπουδαιότερους τούρκους auteurs, με έργο που παραμένει άγνωστο στην Ελλάδα, ο οποίος θα τιμηθεί από το φεστιβάλ στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης.

 

Σας παρουσιάζουμε τα highlights του 52ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης:

ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

Στο πρόγραμμα αυτό εντάσσονται το Διεθνές Διαγωνιστικό, οι Ειδικές Προβολές, οι ταινίες Έναρξης και Λήξης, οι Ανοιχτοί Ορίζοντες, καθώς και τα τμήματα Ματιές στα Βαλκάνια και Experimental Forum.
Το Διεθνές Διαγωνιστικό φιλοξενεί τις πρώτες και δεύτερες ταινίες νέων δημιουργών απ’ όλο τον κόσμο, επιλογές του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Δημήτρη Εϊπίδη. Με πνεύμα διερεύνησης και βασικό προσανατολισμό την ανακάλυψη νέων τάσεων και δημιουργών, στο προσκήνιο του τμήματος τοποθετούνται σκηνοθέτες που εκφράζονται με πρωτοτυπία και τόλμη, πειραματίζονται με την κινηματογραφική γλώσσα και, εν τέλει, αρθρώνουν τις πιο πρωτοποριακές φωνές της σύγχρονης πραγματικότητας στην Έβδομη Τέχνη.

Στο επίσημο Διαγωνιστικό πρόγραμμα συμμετέχουν 15 πρώτες ή δεύτερες ταινίες μυθοπλασίας σκηνοθετών απ’ όλο τον κόσμο, οι οποίες θα διεκδικήσουν το Χρυσό, τον Αργυρό και τον Χάλκινο Αλέξανδρο, καθώς και πέντε ακόμη βραβεία που θα απονείμει πενταμελής διεθνής κριτική επιτροπή. Οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού, συμμετέχουν στη διαδικασία ψηφοφορίας του βραβείου κοινού Fischer. Σημειώνουμε, επίσης, πως οι 2 από τις 15 ταινίες του Διαγωνιστικού είναι ελληνικής παραγωγής.

Η τελετή έναρξης του 52ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011 στο Ολύμπιον, με την προβολή της ταινίας Οι απόγονοι / The Descendants του Αλεξάντερ Πέιν. Η αυλαία της διοργάνωσης θα πέσει το Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2011 στο Ολύμπιον, με την ταινία Μάρθα Μάρσι Μέι Μαρλίν / Martha Marcy May Marlene του Σον Ντέρκιν.

ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: Οι απόγονοι / The Descendants του Αλεξάντερ Πέιν

Η νέα ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Κ. Χ. Χέμινγκς, ισορροπεί αριστοτεχνικά ανάμεσα σε τραγωδία και κωμωδία για να σκιαγραφήσει με ευαισθησία μια οικογενειακή κρίση που αποζητά κάθαρση, μέσα από το γνώριμο, αγαπημένο ύφος του ελληνικής καταγωγής δημιουργού. Κεντρική φιγούρα, ένας πατέρας (Τζορτζ Κλούνεϊ), ο οποίος έπειτα από ένα ατύχημα που αφήνει τη σύζυγό του σε κώμα, καλείται να λάβει αποφάσεις ζωής για το μέλλον της οικογένειας.

ΤΑΙΝΙΑ ΛΗΞΗΣ: Μάρθα Μάρσι Μέι Μαρλίν / Martha Marcy May Marlene του Σον Ντέρκιν

Το εντυπωσιακό ντεμπούτο του Σον Ντέρκιν (βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Σάντανς) αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας – την υποδύεται συγκλονιστικά η νεαρή Ελίζαμπεθ Όλσεν – η οποία προσδοκά να επανακτήσει μια φυσιολογική ζωή, έπειτα από τη μυστηριώδη φυγή της από μια αίρεση. Ωστόσο, το παρελθόν και το παρόν της συγχέονται επικίνδυνα και θολώνουν τα όρια ανάμεσα στην αλήθεια και την παραίσθηση, βουλιάζοντάς τη σταδιακά στην παράνοια, σε ένα δυνατό ατμοσφαιρικό ψυχολογικό θρίλερ που «παίζει» με το μυαλό του θεατή.

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ 2011

 

Το 52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης φιλοξενεί περισσότερες από 20 ελληνικές ταινίες στις επιμέρους ενότητές του (Διεθνές Διαγωνιστικό, Ελληνικές Ταινίες 2011, Ελληνικές Συμπαραγωγές, Ειδικές Προβολές, Αγορά), ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται και δώδεκα ταινίες που θα πραγματοποιήσουν πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη. Φέτος, για πρώτη φορά το φεστιβάλ αποφάσισε να εντάξει στα market screenings για επαγγελματίες και δημοσιογράφους, ταινίες που έχουν ήδη πραγματοποιήσει πρώτη δημόσια προβολή, δίνοντας έτσι στους δημιουργούς τους την ευκαιρία να βρεθούν στη Θεσσαλονίκη, να προωθήσουν το έργο τους και να αξιοποιήσουν όλα τα εργαλεία και τις δυνατότητες των αναπτυξιακών δράσεων της Αγοράς.

Επίσης, θα παρουσιαστούν σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, οι ελληνικές ταινίες που βραβεύτηκαν στο πρόσφατο Φεστιβάλ της Δράμας. Επιπλέον, στο πλαίσιο του 52ου ΦΚΘ θα πραγματοποιηθεί spotlight στον Μιχάλη Κακογιάννη, με την προβολή της πολυβραβευμένης ταινίας Ηλέκτρα, που αποτέλεσε έναν από τους σπουδαιότερους σταθμούς στην πορεία του αξέχαστου δημιουργού. Οι ελληνικές ταινίες διαγωνίζονται για το βραβείο κοινού Fischer, το οποίο απονέμεται στη μνήμη του Μιχάλη Κακογιάννη.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΗΣ

Το 52ο ΦΚΘ πραγματοποιεί πλήρες αφιέρωμα στο έργο του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, έναν από τους πλέον διακεκριμένους έλληνες σκηνοθέτες, με διεθνή παρουσία και βραβεύσεις σε παγκόσμια φεστιβάλ. Στη διοργάνωση θα προβληθούν από τα πρώτα – άγνωστα στην Ελλάδα – μικρού μήκους φιλμ του, μέχρι οι βραβευμένες ταινίες μυθοπλασίας που σημάδεψαν το ελληνικό σινεμά των τελευταίων ετών, καθώς και η πολυαναμενόμενη νέα ταινία του Man at sea, με νέο μοντάζ που επιμελήθηκε ο ίδιος. Το έργο του Κ. Γιάνναρη δε χαρίζεται: καθρεφτίζει τη σύγχρονη πραγματικότητα με ευθύτητα και τόλμη,  ανατέμνοντας ζητήματα ταυτότητας, φύλου και φυλής, αλλά και ιστορίες μετανάστευσης, πολυπολιτισμικότητας και σεξουαλικής ταυτότητας, προκειμένου να προκαλέσει το κοινό σε μια διαφορετική θέαση του κόσμου.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΑΡΑ ΝΤΡΑΪΒΕΡΗ

Σάρα Ντράιβερ υπηρετεί πιστά το ανεξάρτητο σινεμά ήδη από τη δεκαετία του ’80 ως ηθοποιός, σκηνοθέτιδα και παραγωγός.

 

Παράλληλα, ως η επί πολλά έτη συνεργάτιδα και σύντροφος του Τζιμ Τζάρμους, εκτός από σύντομους ρόλους στις ταινίες του, έχει υπογράψει και την παραγωγή σε πολλές από αυτές, όπως στο ντεμπούτο του με τίτλο Διακοπές διαρκείας, καθώς και στο Πέρα από τον παράδεισο, ταινίες που θα προβληθούν στο 52ο ΦΚΘ, στο πλαίσιο του αφιερώματος στο έργο της. Γεννημένη το 1955 στο Νιου Τζέρσι, η δημιουργός αρχικά σπούδασε αρχαιολογία, ολοκληρώνοντας μάλιστα το τελευταίο έτος των σπουδών της στην Ελλάδα, πριν στραφεί στον κινηματογράφο. Η δύναμη των σουρεαλιστικών, απρόβλεπτων καρέ της έγκειται στο έμφυτο χάρισμά τους να συνδέουν το ποιητικό με το καθημερινό, μοιάζοντας με εκκεντρικά παραμύθια.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΠΑΟΛΟ ΣΟΡΕΝΤΙΝΟ

Ο Πάολο Σορεντίνο, από τους πιο ανερχόμενους auteurs του σύγχρονου σινεμά, έχει να επιδείξει μια φιλμογραφία που περιλαμβάνει ορισμένες από τις πιο καθηλωτικές ταινίες των τελευταίων ετών, ανάμεσα στις οποίες και το αριστουργηματικό Il Divo. Το 52ο Φεστιβάλ πραγματοποιεί αφιέρωμα στο έργο του ιταλού δημιουργού, προβάλλοντας τόσο τις λιγότερο γνωστές μικρού μήκους ταινίες όσο και οι πολυβραβευμένες ταινίες μυθοπλασίας του. Παράλληλα, στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιήσει πρεμιέρα και η πρόσφατη – και πρώτη αγγλόφωνη – ταινία του σκηνοθέτη, This must be the place (2011), ένα συγκινητικό road movie με πρωταγωνιστή τον Σον Πεν.

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΟΛΕ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΑΝΤΣΕΝ Το σινεμά του Όλε Κρίστιαν

 

Μάντσεν, μοιάζει να βαδίζει πάνω στο τεντωμένο σκοινί των διαπροσωπικών σχέσεων. Το 52ο Φεστιβάλ πραγματοποιεί αφιέρωμα στο έργο του δανού κινηματογραφιστή, ο οποίος, αντλώντας έμπνευση από προσωπικά βιώματα, διεισδύει στο πιο εύθραυστο κομμάτι της ανθρώπινης ύπαρξης. Γεννημένος το 1966, ο Μάντσεν αποφοίτησε από την Εθνική Σχολή Κινηματογράφου της Δανίας, μαζί με τους Τόμας Βίντερμπεργκ και Περ Φλι, σε μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε ως ‘χρυσή φουρνιά’. Ισορροπώντας ανάμεσα στο art house και το εμπορικό σινεμά, ο σκηνοθέτης στηρίζεται στην ερμηνευτική δεινότητα των ηθοποιών του – ανάμεσά τους ο Μαντς Μίκελσεν και η Στίνε Στινγκάντε – χτίζοντας ένα σύμπαν δωρικό, ρεαλιστικό, με εκφραστική λιτότητα και στοιχειώδη υλικά.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΟΥΛΡΙΧ ΖΑΪΝΤΛ

Έμπειρος ντοκιμαντερίστας και καυστικός μυθοπλάστης, ο Ούλριχ Ζάιντλ αποτελεί μια από τις πιο οξυδερκείς και προκλητικές φωνές του ευρωπαϊκού σινεμά. Το 52ο ΦΚΘ πραγματοποιεί αφιέρωμα στο έργο του αυστριακού σκηνοθέτη, παρουσιάζοντας τις πιο αντιπροσωπευτικές ταινίες του. Θολώνοντας τα όρια μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, τα φιλμ του Ζάιντλ διαρρηγνύουν κάθε ταμπού, εισβάλλοντας πότε σαρκαστικά, πότε αποστασιοποιημένα, ωστόσο πάντα ανθρώπινα στη σφαίρα της ιδιωτικότητας. Οπαδός του παράδοξου της καθημερινής ζωής, ο δημιουργός εξισορροπεί τη σκοτεινή της όψη με μαύρο χιούμορ, με στόχο να διερευνήσει τις ανάγλυφες ατέλειες του αληθινού κόσμου.

 

ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ

Στο 52ο ΦΚΘ οι Ανοιχτοί Ορίζοντες το επιτυχημένο τμήμα που δημιούργησε και αναβίωσε πέρυσι ο διευθυντής του Φεστιβάλ Δημήτρης Εϊπίδης, επανέρχεται ανανεωμένο, σταθερά προσανατολισμένο στην αφρόκρεμα της ανεξάρτητης κινηματογραφικής σκηνής. Αληθινές ιστορίες, εύθραυστες ανθρώπινες σχέσεις, πολιτικός αναβρασμός και κοινωνικές αντιφάσεις, συνθέτουν ένα εκρηκτικό χαρμάνι ταινιών απ’ όλο τον κόσμο, που εκπροσωπούν τις πιο ανήσυχες φωνές του σύγχρονου κινηματογραφικού στερεώματος. Ανάμεσά τους, οι νέες ταινίες διακεκριμένων δημιουργών όπως οι Μισέλ Οσελό, Μαρζάν Σατραπί & Βενσάν Παρονό, Εμανουέλε Κριαλέζε, αλλά και Κρίστοφερ Μπόε.

 

 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ

 

Πρεμιέρα θα πραγματοποιήσουν στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ άλλων, η πολυαναμενόμενη νέα δημιουργία των αδερφών Ζαν Πιέρ και Λυκ Νταρντέν, Το παιδί με το ποδήλατο/ Le gamin au Velo, αλλά και η βραβευμένη με Χρυσό Λέοντα στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας ταινία του Αλεξάντερ Σοκούροφ, Φάουστ/ Faust. Επίσης στις Ειδικές Προβολές εντάσσονται, τα νέα φιλμ των  Ματιέ Κασοβίτς, Η τάξη και το ηθικό / Rebellion και Αντρέι Ζβιατζίντσεφ, Έλενα / Elena, καθώς και η βραβευμένη στο τελευταίο Φεστιβάλ Κανών, ταινία Αντίο / Goodbye του Ιρανού Μοχάμαντ Ρασούλοφ, ο οποίος έχει καταδικαστεί από το ιρανικό καθεστώς σε  5ετή ποινή φυλάκισης.

 

 

ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ

Οι κινηματογραφιστές που εκπροσωπούν τη βαλκανική χερσόνησο χτίζουν χρόνο με το χρόνο ένα συμπαγές κινηματογραφικό σύνολο με ετερόκλητα στοιχεία, αλλά και εκλεκτικές συγγένειες. Υπό αυτό το πρίσμα, το τμήμα Ματιές στα Βαλκάνια προτείνει και φέτος τις σημαντικότερες βαλκανικές ταινίες πρόσφατης παραγωγής, καθώς και δημιουργούς με ταυτότητα βαλκανική και γλώσσα διεθνή, οι οποίοι αρθρώνουν έναν κινηματογραφικό λόγο, θεματικά και υφολογικά τολμηρό. Οι ταινίες του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια διαγωνίζονται για το βραβείο κοινού Fischer.

 

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΡΝΤΕΝ ΚΙΡΑΛ

Ξεχωριστή θέση στο φετινό πρόγραμμα του τμήματος έχει το αφιέρωμα στον τούρκο σκηνοθέτη Ερντέν Κιράλ. Μαθητής του Γιλμάζ Γκιουνέι, ο Ερντέν Κιράλ γεννήθηκε το 1942, σπούδασε κεραμική στην Σχολή Καλών Τεχνών της Κωνσταντινούπολης και πολύ γρήγορα βρήκε τον δρόμο του στον χώρο του κινηματογράφου. Η πορεία του τον ανέδειξε σε έναν από τους σπουδαιότερους δημιουργούς της γενιάς του ’70 και ’80, που ανέπτυξαν μια κοινωνικoρεαλιστική παράδοση στο τουρκικό σινεμά.

 

 

EXPERIMENTAL FORUMΗ

ιδέα του Μύθου της Εξαφάνισης  / Η εξαφάνιση του Μύθου κυριαρχεί στο φετινό Πειραματικό Φόρουμ, που αναδεικνύει χαμένους μύθους και θησαυρούς: Τη σλοβένικη κολεκτίβα εικαστικών και κινηματογραφιστών ΟΜ Production, το κινηματογραφικό αίνιγμα J.X. Williams, αλλά και την ταινία του Ερίκ Μποντλέρ The Anabasis of May and Fusako Shigenobu, Masao Adachi, and 27 years without Images για την επανεμφάνιση του θρυλικού σκηνοθέτη Μασάο Αντάτσι. Επίσης, μια παρουσίαση του Collectif Jeune Cinema, στο πλαίσιο της οποίας θα προβληθούν μεταξύ άλλων, η ταινία της Μαργκερίτ Ντιράς Les mains Négatives (1979), αλλά και το φιλμ Pandrogeny Manifesto (2005) του Έλληνα Διόνυσου Ανδρόνη για τους Breyer P-Orridge.

 

ΑΓΟΡΑ / MARKETΗ Αγορά / Market που θα διεξαχθεί από τις 4 έως τις 12 Νοεμβρίου 2011 στο πλαίσιο του 52ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αποτελεί το αναπτυξιακό κομμάτι του Φεστιβάλ, το οποίο συγκεντρώνει ένα διεθνές δίκτυο επαγγελματιών και παράλληλα προσφέρει τον χώρο, καθώς και τις συνθήκες για συναντήσεις, συζητήσεις και επαγγελματικές συμφωνίες σε μια ανεπίσημη, φιλόξενη και επαγγελματική ατμόσφαιρα. Φέτος, η Αγορά του 52ου ΦΚΘ, και ειδικότερα το Crossroads – Φόρουμ Συμπαραγωγών, το οποίο υποστηρίζει την παραγωγή ταινιών μεγάλου μήκους που συνδέονται με την κεντρική και νοτιοανατολική Ευρώπη, τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή στην ανεύρεση συνεργατών για την χρηματοδότηση και ολοκλήρωση της ταινίας τους, συμμετέχει στο πρόγραμμα Θεσσαλονίκη – Σταυροδρόμι Πολιτισμών.

 

Ο κύκλος της Αγοράς του ΦΚΘ, περιλαμβάνει:

To 7ο Crossroads – Φόρουμ Συμπαραγωγών (8-12 Νοεμβρίου 2011):Σημαντική ενότητα της Αγοράς, στο φετινό Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads, με επικεφαλής την Marie-Pierre Macia, συμμετέχουν 17 κινηματογραφικά σχέδια, τα οποία αποτελούν είτε παραγωγές ή συμπαραγωγές μιας χώρας της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, είτε συγκεκριμένα στοιχεία της ιστορίας τους συνδέονται με αυτές τις γεωγραφικές περιοχές. Φέτος τα επιλεγμένα σχέδια προέρχονται από τις ακόλουθες χώρες: Αλγερία, Βουλγαρία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιορδανία, Ιταλία, Ισραήλ, Κροατία, Λίβανος, Σερβία, Σλοβενία και Τουρκία.

Τα Works in Progress (11 Νοεμβρίου 2011):Το τμήμα Works in Progress της Αγοράς του ΦΚΘ φιλοξενεί προβολές οι οποίες αφορούν αποκλειστικά στους ειδικούς καλεσμένους της Αγοράς (παραγωγοί, εκπρόσωποι πωλήσεων-sales agents, διανομείς, εκπρόσωποι φεστιβάλ) που θα είναι παρόντες στην 52η διοργάνωση. Φέτος στα Works in Progress συμμετέχουν 10 ταινίες, οι οποίες βρίσκονται στην τελική τους φάση και προέρχονται από τις εξής χώρες: Ελλάδα, Ισραήλ, Ιορδανία, Τουρκία, Γαλλία, Κύπρο, Τσέχικη Δημοκρατία, Ισπανία, Αργεντινή, Βενεζουέλα, Βουλγαρία. Η εταιρία Graal, από τις σημαντικότερες εταιρίες post-production στην Ελλάδα, καθώς και η Kodak Cinelabs Greece θα βραβεύσουν και φέτος μια από τις ταινίες του τμήματος με υλικά και υπηρεσίες.

Την ψηφιακή βιβλιοθήκη Film Market (4–12 Νοεμβρίου 2011):Φέτος στο Film Market παρουσιάζονται 250 διεθνείς τίτλοι ταινιών, οι οποίες στο πλαίσιο της Αγοράς έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με επαγγελματίες του χώρου, καθώς και με δημοσιογράφους από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Επιπλέον, το Film Market φιλοξενεί τις ταινίες δημιουργών που έχουν συμμετάσχει σε παλαιότερα Crossroads, καθώς και μια επιλογή ελληνικών ταινιών παραγωγής των δύο τελευταίων ετών.

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣΤέσσερις υποτροφίες για σπουδές κινηματογράφου σε παιδιά που έχουν ανάγκη ουσιαστικής στήριξης, προσφέρουν, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ο Εκπαιδευτικός Όμιλος ΑΚΜΗ, επεκτείνοντας τη συνεργασία τους που έχει ήδη ξεκινήσει από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΕκτός από τις προβολές των ταινιών, οι παράλληλες εκδηλώσεις – εκθέσεις, ανοιχτές συζητήσεις, workshops – πλαισιώνουν την 52η διοργάνωση προσδίδοντάς της μια ξεχωριστή «χροιά», ενώ παράλληλα διευρύνουν την δυνατότητα ανταλλαγής ιδεών και απόψεων γύρω από την τέχνη του κινηματογράφου.

Εκθέσεις Στο πλαίσιο του 52ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί μια σειρά πρωτοποριακών εκθέσεων, από τις οποίες δεν απουσιάζει η κινηματογραφική άποψη:

• Ένας κόσμος χωρίς περιθώρια /A World without Margins τιτλοφορείται η φωτογραφική έκθεση του Σπύρου Στάβερη, μια εφ’ όλης της ύλης παρουσίαση του γνωστού έλληνα φωτογράφου. Η έκθεση διοργανώνεται από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και πραγματοποιείται στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (διάρκεια: 4/11-4/12/2011. Επιμέλεια: Βαγγέλης Ιωακειμίδης. Σχεδιασμός και οργάνωση έκθεσης: Αλεξάνδρα Αθανασιάδου, Θάνος Σταυρόπουλος. Οργάνωση παραγωγής: Άννα Μηλώση).

• Η έκθεση του σκηνοθέτη της DEFA, Ράινερ Ζίμον / Rainer Simon, με τίτλο «Κοιτάζοντας πίσω από τις εικόνες – φωτογραφίες και κείμενα από την Αμερική», αποτελεί μια διοργάνωση του Ινστιτούτου Γκαίτε Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Ίδρυμα DEFA και το Μουσείο Κινηματογράφου Potsdam, με την υποστήριξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η έκθεση πραγματοποιείται στο Ινστιτούτο Γκαίτε – Γκαλερί (διάρκεια: 2/11–11/12/2011).

• Έργα (φωτογραφίες, ταινίες σε ψηφιακό video και video installation)  που δημιούργησαν φοιτητές του Τμήματος Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. φιλοξενούνται στην έκθεση Rrose Selavy ou Eros c’est la vie, η οποία πραγματοποιείται στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης – Γκαλερί. Πρόκειται για μια διοργάνωση του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (διάρκεια: 1/11–21/11/2011, επιμέλεια: Αγγελική Γραμματικοπούλου).

Aνοιχτή συζήτηση Νέος κινηματογράφος, νέες προοπτικές

Τετάρτη 9/11/2011 (Κασσαβέτης, 11:00-13:00)
Ρουμανία, Ισραήλ, Ελλάδα. Τρεις μικρές, περιφερειακές χώρες που τα τελευταία χρόνια κατόρθωσαν να αφήσουν το δικό τους σημάδι στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη. Αποτέλεσμα οργανωμένης προσπάθειας ή ευτυχής συγκυρία; Tι μπορεί να μας διδάξει το παράδειγμά τους; Οι Andrei Tanasescu (Programmer, Toronto IFF & Romanian FF), Katriel Schory (Executive Director, Israel FilmFund) και Φένια Κοσοβίτσα (παραγωγός, Blonde Audiovisual Productions) συζητούν και ανταλλάσσουν απόψεις και εμπειρίες.
WorkshopΕργαστήριο με τον Ούλριχ Ζάιντλ

Παρασκευή 11/11/2011 (Κασσαβέτης, 11:00-13:00)
Στο πλαίσιο του αφιερώματος στο έργο του Ούλριχ Ζάιντλ, ο Αυστριακός σκηνοθέτης θα πραγματοποιήσει εργαστήριο για το νέο του πρότζεκτ Paradise. Έχοντας ξεκινήσει με στόχο τη δημιουργία μίας ταινίας, ο Ούλριχ Ζάιντλ αναπτύσσει τώρα τρεις διαφορετικές ταινίες, οι οποίες ακόμα θεωρούνται works in progress. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, o δημιουργός θα προβάλει αποσπάσματα του τριπτύχου των ταινιών, θα αναλύσει τη διαδικασία πίσω από την κατασκευή τους και θα τα συνδέσει με το σύνολο του έργου του έως τώρα.

ΝΕΑΝΙΚΗ ΟΘΟΝΗ7/11 – 11/11/2011, Σταύρος Τορνές, 09:00-13:00
Στο πλαίσιο του προγράμματος με τίτλο «Νεανική Οθόνη», το 52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκης, παρουσιάζει τη δημοφιλή σειρά ταινιών μικρού μήκους Soiree Allemande – Everybody’s Favourites (Γερμανική βραδιά – Τα αγαπημένα όλων μας). Οι ταινίες απευθύνονται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα κινηματογραφικών ειδών (μυθοπλασία, κινούμενα σχέδια, χωρίς διάλογους). Η σειρά Soiree Allemande – Everybody’s Favourites είναι μια συλλογή από περίεργες, επικίνδυνες, εξωγήινες, παράξενες, συγκινητικές, πολιτικοποιημένες και ξεκαρδιστικές μικρού μήκους ταινίες. Πρόκειται για την ιδιαίτερα επιτυχημένη γαλλογερμανική συνεργασία μεταξύ των Ινστιτούτων Γκαίτε Λυών και Μονάχου, της διαχειριστικής επιστροπής του Φεστιβάλ του Κλερμόν-Φεράν, της AG kurzfilm (Ένωσης Γερμανικών Ταινιών Μικρού Μήκους) και της KurzFilmAgentur του Αμβούργου.

Να σημειωθεί ότι το τμήμα Ανοιχτοί Ορίζοντες, το αφιέρωμα στον Ούλριχ Ζάιντλ, οι Ειδικές Προβολές, η έκθεση του Σπύρου Στάβερη και η Αγορά του 52ου Φεστιβάλ χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013. 

 

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ 52ου ΦΚΘ

ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣΠαρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011
• ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ/THE DESCENDANTS, Alexander PAYNE, USA, 2011, 115’
ΤΑΙΝΙΑ ΛΗΞΗΣΣάββατο 12 Νοεμβρίου 2011
• ΜΑΡΘΑ ΜΑΡΣΙ ΜΕΪ ΜΑΡΛΙΝ/MARTHA MARCY MAY MARLENE, Sean DURKIN, USA, 2011, 101’

ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ

• J.A.C.E., Μενέλαος Καραμαγγιώλης, Ελλάδα, Πορτογαλία, Τουρκία, ΠΓΔΜ, Ολλανδία, 2011, 153’
• ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ/ PARADISE, Παναγιώτης Φαφούτης, Ελλάδα, 2011, 105’
• Ο ΠΩΛΗΤΗΣ/LE VENDEUR/THE SALESMAN, Sebastien PILOTE, Canada, 2011, 107’
• ΟΓΔΟΝΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ/OSMDESAT DOPISU/EIGHTY LETTERS, Vaclav KADRNKA, Czech Republic, 2011, 75’
• ΤΟ ΣΠΙΤΙ/DOM/THE HOUSE, Zuzana LIOVA, Slovak Republic, Czech Republic, 2011, 97’
• Η ΠΛΗΜΜΥΡΑ/MABUL/THE FLOOD, Guy NATTIV, Israel, Canada, Germany, France, 2010, 101’
• ΔΙΟΔΙΑ/GISE MEMURU/TOLLBOOTH, Tolga KARACELIK, Turkey, 2010, 96’
• ΓΑΙΔΑΡΟΙ/BURROS/DONKEYS, Odin SALAZAR FLORES, Mexico, 2011, 93’
• ΙΔΟΥ Ο ΑΜΝΟΣ/BEHOLD THE LAMB, John MCILDUFF, United Kingdom, 2011, 83’
• ΠΟΡΦΙΡΙΟ/PORFIRIO, Alejandro LANDES, Colombia, Spain, Uruguay, Argentina, France, 2011, 106’
• ΧΩΡΙΣ/WITHOUT, Mark JACKSON, USA, 2011, 88’
• ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΣΤΟ ΛΥΚΟΦΩΣ/PORTRET V SUMER KAKH/TWILIGHT PORTRAIT, Angelina NIKONOVA, Russia, 2011, 105’
• ΑΛΟΙΣ ΝΕΜΠΕΛ/ALOIS NEBEL, Tomas LUNAK, Czech Republic, Germany, Slovak Republic, 2011, 84’
• Η ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΛΗΘΗΣ/TERRE OUTRAGEE/LAND OF OBLIVION, Michale BOGANIM, France, Germany, Poland, Ukraine, 2011, 115’
• Η ΦΩΤΙΑ/DER BRAND/THE FIRE, Brigitte Maria BERTELE, Germany, 2011, 97’

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ 2011

 

• ΣΩΤΗΡΙΑ/SOTIRIA, Ιάσων Τζαβέλλας, 2011, 91’
• F.L.S., Θάνος Τσαβλής, 2011, 76’
• Η ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ/ THE CITY OF CHILDREN, Γιώργος Γκικαπέππας, 2011, 96’
• MAGIC HOUR, Κώστας Καπάκας, 2011, 95’
• ΣΟΥΠΕΡ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ/ SUPER DEMETRIOS, Γιώργος Παπαϊωάννου, 2011, 109’
• J.A.C.E., Μενέλαος Καραμαγγιώλης, Ελλάδα, Πορτογαλία, Τουρκία, ΠΓΔΜ, Ολλανδία, 2011, 153’ (Η ΤΑΙΝΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ)
• ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ/ PARADISE, Παναγιώτης Φαφούτης, Ελλάδα, 2011, 105’(Η ΤΑΙΝΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ)

 

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΕΣ

 

• Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ/VENUS IN THE GARDEN, Τηλέμαχος Αλεξίου, Ελλάδα, Γερμανία, 2011, 61’
• ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΜΑΤΙΑ/A MENINA DOS OLHOS GRANDES/GIRL WITH BIG EYES, Αλέξης Τσάφας, Ελλάδα, Πράσινο Ακρωτήριο, 2010, 85’

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

• MAN AT SEA, Κωνσταντίνος Γιάνναρης, 2011, 88’
• ΑΔΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ/ UNFAIR WORLD, Φίλιππος Τσίτος, 2011, 107’
SPOTLIGHT ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
• ΗΛΕΚΤΡΑ / ELECTRA, Μιχάλης Κακογιάννης, 1962, 110’

 

 

ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ

• ΜΑΪΜΟΥΔΕΣ/APFLICKORNA/SHE MONKEYS, Lisa ASCHAN, Sweden, 2011, 84’
• ΓΚΡΟΜΟΖΕΚΑ/GROMOZEKA, Vladimir KOTT, Russia, 2011, 104’
• ΕΝΑ ΑΘΩΟ ΣΑΒΒΑΤΟ/V SUBBOTU/INNOCENT SATURDAY, Alexander MINDADZE, Russia, Ukraine, Germany, 2011, 99’
• ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΗΣ ΓΗΣ/FINISTERRAE, Sergio CABALLERO, Spain, 2010, 80’
• ΑΝ ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ, ΠΟΙΟΙ;/WER WENN NICHT WIR/IF NOT US, WHO?, Andres VEIEL, Germany, 2011, 124’
• ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ/A LITTLE CLOSER, Matthew PETOCK, USA, 2011, 73’
• ΜΑΥΡΟ ΑΙΜΑ/BLACK BLOOD, Miaoyan HANG, China, France, 2010, 123’
• ΔΡΑΜΑ/DRAMA, Matias LIRA, Chile, 2011, 75’
• ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ/WEEKEND, Andrew HAIGH, United Kingdom, 2011, 96’
• ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΤΟΥ ΒΟΥΔΑ/GUAN YIN SHAN/BUDDHA MOUNTAIN, Li YU, China, 2010, 105’
• ΟΙ ΑΚΑΚΙΕΣ/LAS ACACIAS/THE ACACIA TREES, Pablo GIORGELLI, Argentina, Spain, 2011, 85’
• Ο ΦΟΙΤΗΤΗΣ/EL ESTUDIANTE/THE STUDENT, Santiago MITRE, Argentina, 2011, 110’
• ΕΝΤΑΞΕΙ, ΦΤΑΝΕΙ, ΑΝΤΙΟ/TAYEB, KHALAS, YALLA/OK, ENOUGH, GOODBYE, Rania ATTIEH & Daniel GARCIA, United Arab Emirates, Lebanon, 2010, 93’
• ΑΟΡΑΤΕΣ/LO ROIM ALAICH/INVISIBLE, Michal AVIAD, Israel, 2011, 90’
• ΤΟ ΠΙΑΝΟ Σ\’ ΕΝΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ/GANG DE QIN/THE PIANO IN A FACTORY, Meng ZHANG, China, 2010, 105’
• ΚΟΡΗ…ΠΑΤΕΡΑΣ…ΚΟΡΗ/DOKHTAR…PEDAR…DOKHTAR/DAUGHTER…FATHER…DAUGHTER…, Panahbarkhoda REZAEE, Iran, 2011, 70’
• ΚΤΗΝΟΣ/BEAST, Christoffer BOE, Denmark, 2011, 83’
• ΜΙΧΑΕΛ/MICHAEL, Markus SCHLEINZER, Austria, 2011, 96’
• ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ/PLAY, Ruben OSTLUND, Sweden, France, Denmark, 2011, 118’
• ΟΥΡΑΝΙΟ ΣΩΜΑ/CORPO CELESTE, Alice ROHRWACHER, Italy, France, Switzerland, 2011, 100’
• ΣΤΑ ΟΡΙΑ/SUR LA PLANCHE/ON THE EDGE, Leila KILANI, Morocco, France, Germany, 2011, 110’
• ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΨΑΡΙΑ/IGILLENA MALUWO/FLYING FISH, Pushpakumara SANJEEWA, Sri Lanka, 2010, 124’
• ΤΣΙΓΓΑΝΟΣ/CIGAN/GYPSY, Martin SULIK, Slovak Republic, Czech Republic, 2011, 107’
• ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ ΜΩΡΟΥ/BABYCALL, Pal SLETAUNE, Norway, Sweden, Germany, 2010, 100’
• ΡΩΜΑΙΟΣ ΕΝΤΕΚΑ/ROMEO ONZE/ROMEO ELEVEN, Ivan GRBOVIC, Canada, 2011, 92’
• Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΜΑΣ/O CEU SOBRE OS OMBROS/THE SKY ABOVE, Sergio BORGES, Brazil, 2011, 72’
• Η ΖΩΗ ΜΑΣ/LA NOSTRA VITA/OUR LIFE, Daniele LUCHETTI, Italy, France, 2010, 98’
• ΚΑΠΟΥ ΑΠΟΨΕ/SOMEWHERE TONIGHT, Michael DI JIACOMO, Netherlands, USA, 2011, 85’
• Η ΑΠΟΒΑΘΡΑ/THE PIER, Gerard HURLEY, Ireland, USA, 2011, 84’
• ΤΥΡΑΝΝΟΣΑΥΡΟΣ/TYRANNOSAUR, Paddy CONSIDINE, United Kingdom, 2011, 91’
• Η ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ/SNOWTOWN, Justin KURZEL, Australia, 2010, 120’
• ΤΑ ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ/FLEURS DU MAL/FLOWERS OF EVIL, David DUSA, France, 2010, 98’
• ΜΠΟΝΣΑΪ/BONSAI, Cristian JIMENEZ, Chile, France, Argentina, Portugal, 2011, 95’
• ΠΕΡΣΙ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ/L\’HIVER DERNIER/LAST WINTER, John SHANK, France, Belgium, Switzerland, 2011, 103’
• ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΕΛΟΣ/HAPPY END, Bjorn RUNGE, Sweden, 2011, 97’
• ΕΝΑΣ ΝΕΑΝΙΚΟΣ ΕΡΩΤΑΣ/UN AMOUR DE JEUNESSE/GOODBYE, FIRST LOVE, Mia HANSEN-LOVE, France, Germany, 2011, 110’
• ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ/GIOCHI D’ESTATE/SUMMER GAMES, Rolando COLLA, Switzerland, Italy, 2011, 101’
• ΗΡΘΑ ΝΑ ΜΕΙΝΩ/ABRIR PUERTAS Y VENTANAS/BACK TO STAY, Milagros MUMENTHALER, Argentina, Switzerland, 2011, 98’
• ΒΡΟΜΙΚΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ – 12 ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΑΣ/DIRTY DIARIES – 12 SHORTS OF FEMINIST PORN, Asa SANDZEN, Elin MAGNUSSON, Ester Martin BERGSMARK, Ingrid RYBERG, Jennifer RAINSFORD, Joanna RYTEL, Marit OSTBERG, Mia ΕNGBERG, Nelli ROSELLI, Pella KAGERMAN, Sara KAAMAN, Tora MARTENS, Wolfe MADAM, Sweden, 2009, 96’
• ΕΝΟΧΟΣ/PRESUME COUPABLE/GUILTY, Vincent GARENQ, France, 2011, 101’
• ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ/LES CONTES DE LA NUIT/TALES OF THE NIGHT, Michel OCELOT, France, 2011, 84’
• ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ/TERRAFERMA/MAINLAND, Emanuele CRIALESE, Italy, France, 2011, 88’
• ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ/A ANNAN VEG/EITHER WAY, Hafstein Gunnar SIGURDSSON, Iceland, 2011, 80’
• ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΜΕ ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ/POULET AUX PRUNES/CHICKEN WITH PLUMS, Marjane SATRAPI & Vincent PARONNAUD, France, 2011, 91’

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ  ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ

 

• ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ/JUTRO BEDZIE LEPIJ/TOMORROW WILL BE BETTER, Dorota KEDZIERZAWSKA, Poland, Japan, 2010, 118’
• ΕΛΕΝΑ/ELENA, Andrey ZVYAGINTSEV, Russia, 2011, 109’
• ΕΞΩ ΣΑΤΑΝΑ/HORS SATAN/OUTSIDE SATAN, Bruno DUMONT, France, 2011, 109’
• CUT, Amir NADERI, Japan, 2011, 132’
• ΦΑΟΥΣΤ/FAUST, Alexander SOKUROV, Russia, 2011, 134’
• ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ/NO TENGAS MIEDO/DON\’T BE AFRAID, Montxo ARMENDARIZ, Spain, 2011, 90’
• ΑΝΤΙΟ/BE OMID E DIDAR/GOODBYE, Mohammad RASOULOF, Iran, 2011, 104’
• ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ/LE GAMIN AU VELO/THE KID WITH A BIKE, Jean-Pierre & Luc DARDENNE, Belgium, France, Italy, 2011, 87’
• Η ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΗΘΙΚΟ/L\’ORDRE ET LA MORALE /REBELLION, Mathieu KASSOVITZ, France, 2011, 136’

ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ
BALKAN SURVEY 2011

 

• O AΓΑΠΗΤΙΚΟΣ/LOVERBOY, Catalin MITULESCU, Romania, Sweden, Serbia, 2011, 94’
• Ο ΕΧΘΡΟΣ/NEPRIJATELJ/THE ENEMY, Dejan ZECEVIC, Serbia, Bosnia & Herzegovina, Croatia, Hungary, 2011, 109’
• PUNK\’S NOT DEAD/PANKOT NE E MRTOV, Vladimir BLAZEVSKI, FYROM, Serbia, 2011, 104’
• PRESS, Sedat YILMAZ, Turkey, 2010, 100’
• ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΑΝΤΑΛΜΠΕΡΤ/VISUL LUI ADALBERT/ADALBERT\’S DREAM, Gabriel ACHIM, Romania, 2011, 101’
• ΤΟ ΝΗΣΙ/OSTROVAT/THE ISLAND, Kamen KALEV, Bulgaria, Sweden, 2011, 108’
• ΑΒΕ/AVE, Konstantin BOJANOV, Bulgaria, 2011, 88’
• ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ/DIN DRAGOSTE CU CELE MAI BUNE INTENTII/BEST INTENTIONS, Adrian SITARU, Romania, Hungary, 2011, 105’

ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ

 

• Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ/THE FORGIVENESS OF BLOOD, Joshua MARSTON, USA, Albania, Denmark, Italy, 2011, 108’
ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
• PROGRAM 1, 82’

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΕΡΝΤΕΝ ΚΙΡΑΛ

 

• ΣΕ ΓΟΝΙΜΗ ΓΗ/BEREKETLI TOPRAKLAR UZERINDE/ON FERTILE LANDS, Turkey, 1980, 115’
• ΚΕΡΑΤΙΟΣ ΚΟΛΠΟΣ/HALIC/GOLDEN HORN, Turkey, 2010, 75’
• ΚΑΘ\’ ΟΔΟΝ/YOLDA/ON THE ROAD, Turkey, Bulgaria, 2005, 90’
• ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ/VICDAN/CONSCIENCE, Turkey, 2008, 85’
• ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΧΑΚΑΡΙ/HAKKARI \’DE BIR MEVSIM/A SEASON IN HAKKARI, Turkey, Germany, 1983, 111’
• ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ/KANAL/CANAL, Turkey, 1978, 79’
• Η ΓΑΛΑΖΙΑ ΕΞΟΡΙΑ/MAVI SURGUN/ΤΗΕ BLUE EXILE, Turkey, Germany, Greece, 1993, 113’
• Ο ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ/AYNA/THE MIRROR, Turkey, Germany, 1987, 92’
• Ο ΚΥΝΗΓΟΣ/AVCI/THE HUNTER, Turkey, 1998, 96’

EXPERIMENTAL FORUM

 

• BASIS HAMAHSHAVA/FOUNDATION OF MIND, Dror HELLER, Israel, 2011, 85’
• THE ANABASIS OF MAY AND FUSAKO SHIGENOBU, MASAO ADACHI NAD 27 YEARS WITHOUT IMAGES/THE ANABASIS OF MAY AND FUSAKO SHIGENOBU, MASAO ADACHI AND 27 YEARS WITHOUT IMAGES, Eric BAUDELAIRE, France, 2011, 66’

 

COLLECTIF JEUNE CINEMA

 

• PROGRAM 1, 72’
• PROGRAM 2,  80’
J.XWILLIAMS
• J.XWILLIAMS – CABINET OF CURIOSITIES 73’
OM PRODUCTION
• PROGRAM 1, 60’
• PROGRAM 2, 70’
LAST YEAR’S RESOLUTIONS
• PROGRAM,  60’

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΗΣ
ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

 

• ΟΜΗΡΟΣ/ HOSTAGE, Greece, Turkey, 2005, 100’
• ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΣ/ ONE DAY IN AUGUST, Greece, 2001, 106’
• ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ/ FROM THE EDGE OF THE CITY, Greece, 1998, 94’
• ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ/3 STEPS TO HEAVEN, United Kingdom, 1995, 87’

ΜΕΣΑΙΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

 

• ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΗ ΖΩΗ-ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΠΑΖΟΛΙΝΙ/A DESPERATE VITALITY- THE FILMS BY PIER PAOLO PASOLINI, United Kingdom, 1992, 20’
• ΕΛΛΗΝΕΣ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΣΑΠΦΙΚΕΣ ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ) / GREEKS (GREEK LOVE AND SAPPHIC SOPHISTICATION), United Kingdom, 1991, 25’
• ΖΗΤΗΜΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΥ/A MATTER OF LIFE AND DEATH, United Kingdom, 1991, 20΄
• Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΝΤΙΣΚΟ/DISCO\’S REVENGE, United Kingdom, 1989, 24’
• ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ/A PLACE IN THE SUN, Greece, United Kingdom, 1995, 44’
• CAUGHT LOOKING, United Kingdom, 1991, 35’
• NORTH OF VORTEX, United Kingdom, 1991, 58’
• ΤΡΩΕΣ/TROJANS, Greece, United Kingdom, 1990, 35’
• Ο ΖΑΝ ΖΕΝΕ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΟΣ/ JEAN GENET IS DEAD, Greece, United Kingdom, 1989, 38’
• GENDER POP, Greece, 2008, 40’

 

ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

• PROGRAM 1 90’
• PROGRAM 2, 120’

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΑΡΑ ΝΤΡΑΙΒΕΡ

 

• ΟΤΑΝ ΠΕΤΑΞΟΥΝ ΤΑ ΓΟΥΡΟΥΝΙΑ/WHEN PIGS FLY, Germany, USA, Netherlands, 1993, 98’
• ΥΠΝΟΒΑΣΙΑ/SLEEPWALK, USA, West Germany, 1986, 78’
• ΕΣΥ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΕΓΩ/YOU ARE NOT I, USA, 1981, 48’
• ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ/PERMANENT VACATION, Jim JARMUSCH, USA, 1980, 75’
• ΠΕΡΑ ΑΠ\’ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ/STRANGER THAN PARADISE, Jim JARMUSCH, USA, 1984, 89’
ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
• ΤΟ ΜΠΑΟΥΕΡΙ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ (ΚΑΡΤ ΠΟΣΤΑΛ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ)/THE BOWERY – SPRING (POSTCARDS FROM NEW YORK, France, 1994, 10’

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΠΑΟΛΟ ΣΟΡΕΝΤΙΝΟ

 

• THIS MUST BE THE PLACE, Italy, France, Ireland, 2011, 118’
• IL DIVO, Italy, France, 2008, 110’
• Ο ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΦΙΛΟΣ/L\’AMICO DI FAMIGLIA/THE FAMILY FRIEND, Italy, France, 2006, 110’
• ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ/LE CONSEGUENZE DELL\’AMORE/THE CONSEQUENCES OF LOVE, Italy, 2004, 100’
• ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΑΝΤΡΑΣ/L\’UOMO IN PIU/ONE MAN UP, Italy, 2001, 100’
ΟΙ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΑΙΝΙΕΣ Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΤΗΣ ΝΑΠΟΛΗΣ, ΤΟ ΑΡΓΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, Η ΜΕΓΑΛΗ ΝΥΧΤΑ, Η ΑΓΑΠΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΙΑ, ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΟΛΕ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΑΝΤΣΕΝ

 

• Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΠΙΤΣΑΣ/PIZZA KING, Denmark, 1999, 100’
• Ο ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΣΙΝΑΝ/SINAN\’S BRYLLUP/SINAN\’S WEDDING, Denmark, 1996, 65’
• ΠΡΑΓΑ/PRAG/PRAGUE, Denmark, 2006, 92’
• ΚΙΡΑ: ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΓΑΠΗΣ/EN KΖRLIGHEDSHISTORIE/KIRA\’S REASON-A LOVE STORY, Denmark, 2001, 92’
• ΑΓΓΕΛΟΙ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ/NORDKRAFT/ANGELS IN FAST MOTION, Denmark, 2005, 123’
• SUPERCLΑSICO, Denmark, 2011, 99’
• ΜΕΡΕΣ ΘΥΜΟΥ/FLAMMEN & CITRONEN/FLAME & CITRON, Denmark, Germany, 2008, 130’

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΟΥΛΡΙΧ ΖΑΪΝΤΛ

• Ο ΕΠΙΣΤΗΘΙΟΣ ΦΙΛΟΣ/DER BUSENFREUND/THE BOSOM FRIEND, Austria, 1997, 60’
• ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΑΝΤΡΕΣ/DIE LETZTEN MAENNER/LAST MEN, Austria, 1994, 60’
• ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, ΞΕΡΕΙΣ/JESUS, DU WEISST/JESUS, YOU KNOW, Austria, 2003, 87’
• ΚΑΛΑ ΝΕΑ/GOOD NEWS, Austria, 1990, 130’
• ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΑΠΩΛΕΙΕΣ/MIT VERLUST IST ZU RECHNEN/LOSSES TO BE EXPECTED, Austria, 1992, 118’
• ΣΚΥΛΙΣΙΕΣ ΜΕΡΕΣ/HUNDSTAGE/DOG DAYS, Austria, 2001, 121’
• IMPORT/EXPORT, Austria, 2007, 135’
• ΜΟΝΤΕΛΑ/MODELS, Austria, 1998, 118’
• ANIMAL LOVE/TIERISCHE LIEBE/ANIMAL LOVE, Austria, 1995, 114’