Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Jan Van de Engel: Εκτός Θέματος

Jan Van de Engel: Εκτός Θέματος

Ο Jan Van de Engel (σ.σ.: Γιάννης Αγγελόπουλος) γράφει για την μπάντα του “ΓΙΑΝ ΒΑΝ”, με αφορμή το επερχόμενο live τους στο Gazarte.

_________

 

Λένε κάποια πράματα στην ζωή σε διαλέγουν, δεν τα διαλέγεις. Χωρίς να υπάρχει λόγος θυμάμαι να μου αρέσει να παράγω ήχο με ότι έβρισκα στο κοντινό περιβάλλον και να ηχογραφώ στο οικογενειακό κασετόφωνο.

 

Γεννήθηκα στη Βέροια, μεγάλωσα στην Σαλαμίνα, τέλειωσα το λύκειο στους Αμπελοκήπους, δούλεψα στο πρώτο μου μαγαζί στη Θηβών, σπούδασα στο Ρότερνταμ, επέστρεψα στην Αθήνα.

 

Κάνω τις ίδιες διαδρομές με την μηχανή πότε με κέφι, πότε με αγανάκτηση, πότε τραγουδώντας (μέσα στο κράνος έχει πολύ ωραίο ήχο), πότε μουρμουρίζοντας.

 

Στην έκθεση στο σχολείο πολύ συχνά έβρισκα στα γραπτά μου σημειωμένο με κόκκινο στυλό "εκτός θέματος".

 

Είμαι τυχερός, κάνω μουσική και μπορώ και επιβιώνω από αυτήν και τα τύμπανα. Το ΓΙΑΝ ΒΑΝ είναι το καμάρι μου και θέλω μαζί με τα παιδιά να παίζουμε οσο περισσότερο μπορούμε. Θέλω να πάμε κάπου κοντα ή μακρυά για λίγο, μια βδομάδα και μόνο να παίζουμε και να ηχογραφούμε.

 

Πολλές φορές είμαι απότομος και βιάζομαι να καταλάβω, άλλες δεν καταλαβαίνω με τίποτα.

 

Με εκνευρίζει να βλέπω ανθρώπους, συμπολίτες μου να θεωρούν πως είναι "καλύτεροι" απο άλλους ανθρώπους οταν όλοι μαζι βουλιάζουμε στα ίδια σκατά.

 

Τον δίσκο τον κάναμε στο υπόγειο του σπιτιού. Παίξαν πολλοί φίλοι και όλοι εδωσαν κατι παραπάνω από αυτό που φανταζόμουν και ήλπιζα. Η μπάντα ήταν το φυσικό επακόλουθο αυτού του δίσκου.

 

Την Κυριακή θα παίξουμε μετά από 4 μήνες, στο Γκαζάρτε.

 

Info: Jan Van de Engel ειναι το ψευδώνυμο που χρησιμοποιεί ο drummer Γιάννης Αγγελόπουλος, για τις μουσικές που γράφει. Είναι η ανορθόδοξη μετάφραση του ονόματος στα Ολλανδικά που άρχισε να χρησιμοποιεί σαν αστείο στα χρόνια που ήταν φοιτητής στο Κονσερβατόριο του Ρότερνταμ. “ΓΙΑΝ ΒΑΝ” είναι η μπάντα του.

 

 

◊ Ο Jan Van de Engel με την μπάντα του για ένα live στο Roof Stage του Gazarte. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Σχετικές ειδήσεις
Simon Bloom: About Rainbows
25.07.2016 16:38
Το άλμπουμ "Midnight Rainbows" ξεκίνησε σαν μια εσωτερική επιθυμία, να αιχμαλωτίσει όλους τους ήχους, τις μελωδίες και τα «χρώματα», που νοιώθω ότι με εκφράζουν σ’ αυτή την περίοδο της ζωής μου, μέσα από τη μουσική. Τα πιο παλιά μου άλμπουμ ήταν το προβάδισμα σ αυτό το νέο μου άλμπουμ.
Echo Train: Κορεσμός στη μουσική και μια άλλη οπτική
22.04.2016 15:46
Μιλάνε χρόνια τώρα για κορεσμό στη μουσική, αλλά και γενικότερα στις τέχνες, στις συνήθειες, στις ιδέες. Αναρωτιέμαι αν αυτό όντως ισχύει ή θα έπρεπε να το δούμε μέσα απο ένα άλλο πρίσμα. Υπάρχει η τάση όταν ακούμε μια μουσική σήμερα να τη χαρακτηρίζουμε ανάλογα με το ποια δεκαετία μας θυμίζει ή σε ποια βασίζεται.
Βαγγέλης Στεφανόπουλος: Πρώτα το μαθαίνεις και ύστερα το ξεχνάς
11.03.2016 16:55
Από όλα τα είδη μουσικής η τζαζ ίσως είναι το πιο ελεύθερο και αφηρημένο. Ο ερμηνευτής ή συνθέτης μπορεί να παίξει ή να γράψει ό, τι θέλει την στιγμή της έμπνευσης του χωρίς να δεσμεύεται από αυστηρούς κανόνες όπως στην κλασσική μουσική ή την ποπ (πολλοί δεν γνωρίζουν ότι και η ποπ μουσική έχει κανόνες και ίσως τους πιο αυστηρούς).
Γεωργία Νταγάκη: Η λύρα ταξιδεύει…
29.01.2016 13:31
Στην ερώτηση "Γιατί ασχολήθηκες με τη μουσική" μπορώ να δώσω πολλές διαφορετικές απαντήσεις. Όμως, όσο τα χρόνια περνούν η απάντηση τείνει να είναι μία: Γιατί η λύρα με εκπλήσσει συνεχώς. Η έκπληξη μου πάντα, είναι στο τι διαστάσεις μπορεί να πάρει και μέχρι που μπορεί να σε ταξιδέψει αλλά και να ταξιδευτεί.
Monsieur Minimal (Χρήστος Τσιτρούδης): Ποιοι είναι αυτοί που θα κρίνουν τηv μουσική και τους δημιουργούς της?
24.12.2015 15:03
Κατά καιρούς διαβάζω βαρύγδουπες κριτικές διαφόρων δισκοκριτικών οι οποίοι στην προσπάθεια τους να εντυπωσιάσουν χάνουν το πραγματικό νόημα της μουσικής και αναλώνονται άλλοτε σε καλές άλλα τις περισσότερες φορές σε κακόγουστες φαντεζί φρασεολογίες. Αυτό φαντάζομαι ότι γίνεται γιατί με κάποιο τρόπο και αυτοί οι άνθρωποι προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα δικό τους έργο τέχνης με τις λέξεις τους με αποτέλεσμα να ξεχνάν το πραγματικό έργο, τη μουσική.